WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna – piątek 03.12.2021. Temat dnia: Barbórka i Mikołajki

Praca zdalna – piątek 03.12.2021. Temat dnia: Barbórka i Mikołajki

Temat dnia: Barbórka i Mikołajki

 Cele główne:

  • rozwijanie umiejętności działania w skupieniu,
  • rozwijanie mowy,
  • poznanie zawodu górnika.

Proponowane zajęcia

  1. Renifery – zabawa logorytmiczna.

Wyjaśniamy dzieciom, że zamieniają się w renifery i będą naśladować stukot ich kopyt. Zrobią to za pomocą kląskania. Prezentujemy dzieciom prawidłowy sposób kląskania:

  • żuchwa jest opuszczona,
  • szeroki język przylega do wału dziąsłowego i zębów szczęki,
  • język przywiera mocniej i przesuwa się kilka centymetrów w kierunku gardła – wtedy kląska,
  • kląskamy naprzemienne – raz z ustami w szerokim uśmiechu, raz z ustami ułożonymi jak przy wymawianiu głoski u.

Zabawy poranne – „Zimowe zabawy w podskokach” https://youtu.be/H08aiHpZK_s

  1. Zabawy z piosenką „Mikołajowa piosenka” https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki#smyki5

„Święty Mikołaj idzie” - zabawa przy nagraniu wersji instrumentalnej piosenki „Mikołajowa piosenka”.

Wyjaśniamy dzieciom, że znajdujemy się w chatce Elfów. Zadaniem dzieci jest wykonywanie poleceń Świętego Mikołaja (osoba dorosła). Gdy brzmi muzyka Elfy, czyli dzieci tańczą, gdy się wyłączy, osoba będąca Świętym Mikołajem mówi hasła. Na hasło: „Mikołaj idzie” - Elfy stają na baczność i nie mogą się poruszyć. Na hasło: „Prezenty” – dzieci udają, że pakują prezenty. Na hasło: „sanie Mikołaja”, dzieci siadają i udają, że jadą na saniach. Powtarzamy zabawę z zamianą ról.

Słuchanie piosenki „Mikołajowa piosenka”, zaznaczenie klaskaniem rytmu, początkowo w pozycji siedzącej, następnie zachęcamy dziecko do klaskania wraz z maszerowaniem.

Wesoła zabawa –chusty lub kartki rozłożone na podłodze. Podczas odtwarzania zwrotek piosenki dzieci maszerują pomiędzy chustami. Podczas refrenu dzieci wykonują: cztery podskoki w prawo dookoła wybranej chusty, dwa uderzenia o uda, dwa klaśnięcia w dłonie. Następnie przy kolejnych wersach refrenu robią: cztery podskoki w lewo, dwa uderzenia o uda, dwa klaśnięcia w dłonie.

  1. „List św. Barbary do św. Mikołaja – przedstawienie pracy górnika poprzez odczytanie listu św. Barbary.

Kochany Mikołaju!

Jestem opiekunką górników. Niedługo moje święto – Barbórka – a potem mikołajki. Z tej okazji proszę Cię o latarki, którymi górnicy będą rozświetlali ciemności w kopalniach. Proszę teżo nieprzemakające buty dla nich, żeby nie mokły im nogi, gdy natkną się na wodę. Ostatniamoja prośba dotyczy alarmu, który będzie można zainstalować, by głośno dawał znać, gdyby w kopalni ulatniały się niebezpieczne gazy. Bardzo martwię się o górników! Miej to na względzie przy rozdzielaniu prezentów.

św. Barbara
Zachęcamy dzieci do odpowiedzi na pytania:

  • Czego dowiedzieliście się o górnikach z listu św. Barbary?
  • Za co możemy podziękować górnikom w dniu ich święta?

„Dzień Górnika 4 grudnia” - bliższe poznanie zawodu górnika po obejrzeniu filmu https://youtu.be/ETV4uWGn1J4.

Uwaga! Warto zwrócić uwagę na szkodliwość stosowania węgla jako opału i uświadomić dzieci, że wszystkie kraje dążą do korzystania z energii ekologicznej, np. wiatru, wody, żeby przestać zatruwać środowisko węglem. Można również pokazać dzieciom węgiel i przedmioty, do produkcji których go użyto (np. maseczkę węglowa, węgiel do rysowania, pastę do zębów z węglem).

„W kopalni”- zabawa ruchowa:

  • górnicy idą do pracy- dzieci maszerują,
  • zjeżdżają windą pod ziemię - przejście do przysiadu,
  • wydobywają węgiel uderzając kilofem w węglowe ściany - stanie w rozkroku, naśladowanie pracy kilofem,
  • chodniki stają się coraz niższe - dzieci przechodzą do czworakowania.
  1. Karta pracy, cz. 2, s. 23

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/Supersmyki_b_5latek_kp_cz2/mobile/index.html Polecenia:

  • pokoloruj rysunek zgodnie z kodem.,
  • pomóż górnikowi odnaleźć wyjście z kopalni.
  1. Dziurawy worek Mikołaja –praca plastyczna.

Dziecko wycina z czerwonego kartonu kształt worka (załącznik 1). Rodzic z kolorowych kartek wycina małe figury np. koło, kwadrat, trójkąt, serce. Następnie odrysowuje wycięte figury na worku. Zadaniem dziecka jest przykleić figury (łaty) w odpowiadające im kontury (dziury w worku) i połączyć każdą figurę z workiem za pomocą kreseczek (szwów). Gdy dziecko naklei łaty, nacina lekko worek w miejscu zwężenia, zahacza sznurek i owija go wokół worka, końcówkę sznurka także zahacza o nacięcie (załącznik 2).

Data dodania: 2021-12-02 21:09:46
Data edycji: 2021-12-07 01:19:45
Ilość wyświetleń: 670
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej