WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Praca zdalna – piątek 03.12.2021. Temat dnia: Barbórka i Mikołajki

Praca zdalna – piątek 03.12.2021. Temat dnia: Barbórka i Mikołajki

Temat dnia: Barbórka i Mikołajki

 Cele główne:

  • rozwijanie umiejętności działania w skupieniu,
  • rozwijanie mowy,
  • poznanie zawodu górnika.

Proponowane zajęcia

  1. Renifery – zabawa logorytmiczna.

Wyjaśniamy dzieciom, że zamieniają się w renifery i będą naśladować stukot ich kopyt. Zrobią to za pomocą kląskania. Prezentujemy dzieciom prawidłowy sposób kląskania:

  • żuchwa jest opuszczona,
  • szeroki język przylega do wału dziąsłowego i zębów szczęki,
  • język przywiera mocniej i przesuwa się kilka centymetrów w kierunku gardła – wtedy kląska,
  • kląskamy naprzemienne – raz z ustami w szerokim uśmiechu, raz z ustami ułożonymi jak przy wymawianiu głoski u.

Zabawy poranne – „Zimowe zabawy w podskokach” https://youtu.be/H08aiHpZK_s

  1. Zabawy z piosenką „Mikołajowa piosenka” https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki#smyki5

„Święty Mikołaj idzie” - zabawa przy nagraniu wersji instrumentalnej piosenki „Mikołajowa piosenka”.

Wyjaśniamy dzieciom, że znajdujemy się w chatce Elfów. Zadaniem dzieci jest wykonywanie poleceń Świętego Mikołaja (osoba dorosła). Gdy brzmi muzyka Elfy, czyli dzieci tańczą, gdy się wyłączy, osoba będąca Świętym Mikołajem mówi hasła. Na hasło: „Mikołaj idzie” - Elfy stają na baczność i nie mogą się poruszyć. Na hasło: „Prezenty” – dzieci udają, że pakują prezenty. Na hasło: „sanie Mikołaja”, dzieci siadają i udają, że jadą na saniach. Powtarzamy zabawę z zamianą ról.

Słuchanie piosenki „Mikołajowa piosenka”, zaznaczenie klaskaniem rytmu, początkowo w pozycji siedzącej, następnie zachęcamy dziecko do klaskania wraz z maszerowaniem.

Wesoła zabawa –chusty lub kartki rozłożone na podłodze. Podczas odtwarzania zwrotek piosenki dzieci maszerują pomiędzy chustami. Podczas refrenu dzieci wykonują: cztery podskoki w prawo dookoła wybranej chusty, dwa uderzenia o uda, dwa klaśnięcia w dłonie. Następnie przy kolejnych wersach refrenu robią: cztery podskoki w lewo, dwa uderzenia o uda, dwa klaśnięcia w dłonie.

  1. „List św. Barbary do św. Mikołaja – przedstawienie pracy górnika poprzez odczytanie listu św. Barbary.

Kochany Mikołaju!

Jestem opiekunką górników. Niedługo moje święto – Barbórka – a potem mikołajki. Z tej okazji proszę Cię o latarki, którymi górnicy będą rozświetlali ciemności w kopalniach. Proszę teżo nieprzemakające buty dla nich, żeby nie mokły im nogi, gdy natkną się na wodę. Ostatniamoja prośba dotyczy alarmu, który będzie można zainstalować, by głośno dawał znać, gdyby w kopalni ulatniały się niebezpieczne gazy. Bardzo martwię się o górników! Miej to na względzie przy rozdzielaniu prezentów.

św. Barbara
Zachęcamy dzieci do odpowiedzi na pytania:

  • Czego dowiedzieliście się o górnikach z listu św. Barbary?
  • Za co możemy podziękować górnikom w dniu ich święta?

„Dzień Górnika 4 grudnia” - bliższe poznanie zawodu górnika po obejrzeniu filmu https://youtu.be/ETV4uWGn1J4.

Uwaga! Warto zwrócić uwagę na szkodliwość stosowania węgla jako opału i uświadomić dzieci, że wszystkie kraje dążą do korzystania z energii ekologicznej, np. wiatru, wody, żeby przestać zatruwać środowisko węglem. Można również pokazać dzieciom węgiel i przedmioty, do produkcji których go użyto (np. maseczkę węglowa, węgiel do rysowania, pastę do zębów z węglem).

„W kopalni”- zabawa ruchowa:

  • górnicy idą do pracy- dzieci maszerują,
  • zjeżdżają windą pod ziemię - przejście do przysiadu,
  • wydobywają węgiel uderzając kilofem w węglowe ściany - stanie w rozkroku, naśladowanie pracy kilofem,
  • chodniki stają się coraz niższe - dzieci przechodzą do czworakowania.
  1. Karta pracy, cz. 2, s. 23

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/Supersmyki_b_5latek_kp_cz2/mobile/index.html Polecenia:

  • pokoloruj rysunek zgodnie z kodem.,
  • pomóż górnikowi odnaleźć wyjście z kopalni.
  1. Dziurawy worek Mikołaja –praca plastyczna.

Dziecko wycina z czerwonego kartonu kształt worka (załącznik 1). Rodzic z kolorowych kartek wycina małe figury np. koło, kwadrat, trójkąt, serce. Następnie odrysowuje wycięte figury na worku. Zadaniem dziecka jest przykleić figury (łaty) w odpowiadające im kontury (dziury w worku) i połączyć każdą figurę z workiem za pomocą kreseczek (szwów). Gdy dziecko naklei łaty, nacina lekko worek w miejscu zwężenia, zahacza sznurek i owija go wokół worka, końcówkę sznurka także zahacza o nacięcie (załącznik 2).

Data dodania: 2021-12-02 21:09:46
Data edycji: 2021-12-07 01:19:45
Ilość wyświetleń: 848
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej