Poniedziałek: 26.10.2020r
Temat tygodnia: Moje zmysły
Temat zajęć: Nasze ulubione zabawy
Cel główny: Rozwijanie zmysłów.
Dziecko: rozpoznaje zmysły za pomocą słuchu i dotyku.
Propozycje zabaw:
1. Zabawa z wykorzystaniem wiersza Bożeny Formy „Moje oczy”.
Nagranie skocznej melodii.
Przed zabawą dziecko określa kolor swoich oczu. Stają z Rodzicem w kole.
Dziecko (za rodzicem.):
Kto ma oczy zielone, z zielonymi oczami patrzy uśmiechnięte
niech spogląda w moją stronę, na mnie.,
niech porusza powiekami porusza powiekami,
i zatańczy razem ze mną. Dziecko tańczy chwilę przy nagraniu
skocznej melodii,
Kto ma niebieskie oczy, dziecko o niebieskich oczach podskakuje
teraz lekko niech podskoczy, w miejscu,
klaśnie w dłonie i w kolana, klaszcze w dłonie i uderza w kolana,
to zabawa jest wspaniała. Dziecko tańczy przy skocznej melodii,
Chcemy bawić się wspaniale,
kiedy mamy oczy szare, dziecko o szarych oczach porusza się w parze z rodzicem,
w parach pięknie zatańczymy,
przecież bardzo to lubimy.
2. Zabawy dydaktyczne, rozwijające zmysły, Nasze ulubione zabawy.
Rodzic: układa przed dziećmi kilka zabawek. Dziecko nazywa je, a następnie odwracają się tyłem do rodzica., który w tym czasie chowa jedną zabawkę (następnie dwie lub trzy zabawki). Dziecko po odwróceniu się z powrotem, odgadują, które zabawki zniknęły.
Przedmioty wydające różne dźwięki: folia, pęk kluczy, gazeta, klocki drewniane.
Rodzic: demonstruje dziecku, jakie dźwięki wydają przedmioty, np.: ugniatana folia, porusza nypęk kluczy, darta gazeta, dwa drewniane klocki uderzane o siebie. Następnie chowa się, żeby dzieci go nie widziały (np. za parawanem), i porusza przedmiotami tak, aby wydawały dźwięki. Dziecko odgaduje, jaki przedmiot wydaje dany dźwięk.
3. Zabawy na świeżym powietrzu
Dziecko biega po wyznaczonym miejscu podwórka lub spaceruje z rodzicami.
Na hasło Stań prościutko zatrzymuje się i prostuje.
4. Zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej Zabawy Oli.
Dziecko wykonuje czynności, o których opowiada rodzic. Leżą na dywanie, udają, że śpią.
Ta pozycja jest punktem wyjścia do rozpoczęcia opowiadania.
Pewnego jesiennego dnia Ola obudziła się bardzo wcześnie (dziecko się budzi). Przeciągnęła
się i zaczęła ziewać (przeciąga się i ziewa: aaaaaa). W domu panowała cisza, tylko z pokoju rodziców
dochodziło chrapanie taty (naśladuje chrapanie). Dziewczynka cichutko, aby
nikogo nie obudzić, umyła się (naśladuje mycie się) i ubrała (naśladuje zakładanie ubrania).
Postanowiła pobawić się zabawkami. Najpierw swoim ulubionym pajacykiem, który – nawet
lekko dotknięty – zaczynał skakać (wykonuje skoki pajacyka), potem laleczką, która śmiesznie
chodziła na sztywnych nogach (dziecko chodzi, nie zginając nóg w kolanach), aż w końcu
piłeczką, która równiutko podskakiwała po podłodze (skacze obunóż). W kącie pokoju stał rowerek.
Ola wskoczyła na niego i pojechała do sypialni rodziców (kładzie się na plecach, naśladuje jazdę na
rowerze). Bała się, że jest już późno i nie zdąży do przedszkola. Mama na dzień dobry utuliła ją w swoich
ramionach (tuli się, kołysze się na boki w siadzie skrzyżnym), a tatuś kilka razy głośno ją pocałował
(naśladuje całowanie). „Tak miło rozpoczęty dzień będzie na pewno wspaniały” – pomyślała Ola i wszyscy
razem, całą trójką pomaszerowali do kuchni na śniadanie.
5. Ćwiczenie narządów mowy Zabawy słomką.
Słomki do napojów, kubeczki, skrawki papieru, talerzyki, farby.
ZADANIE NA DZIŚ - Karta Pracy nr 19
Poniżej link do:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-a-kp-1/mobile/index.html
Piosenka na ten tydzień:
https://www.youtube.com/watch?v=MnD7PFCTsVo&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1lkFMJDhDgE_QdENBhANjVuSUXe64dfYul_cYmUclccgWRL-4qWP0sOds
ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA :-)
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13