Zachęcamy do rozpoczęcia dnia „Zabawami ze Świeżakami”: https://youtu.be/Vq4LxW6QX7I lub zabawą z poniedziałku https://youtu.be/4_BOPF_WfsM
„Nutka” – zabawa na koncentrację. Dziecko i osoby uczestniczące w zabawie siedzą w kole, jedna osoba jest w środku. Recytując rymowankę, przekazują sobie nutkę (drobny przedmiot) tak, by osoba w środku nie zauważyło, kto ją ma.
Jak przyjemnie, jak wesoło,
kiedy nutka krąży w koło.
Nutka tu, nutka tam,
Ja tę nutkę złapię sam.
Zadaniem osoby w środku jest odgadnięcie, kto ma nutkę. Uczestnicy zabawy nie przerywają recytacji,
dopóki osoba szukająca nie powie głośno imienia osoby, która ma nutkę
„Na koncercie” – zabawy muzyczno-ruchowe.
„Na koncercie” – rozmowa z dziećmi. Odtwarzamy fragmenty filmów przedstawiających zachowanie widzów na koncercie w filharmonii, na koncercie rockowym (lub przypominamy - koncert kameralny https://youtu.be/49gsxyadJZE, koncert rockowy https://youtu.be/h9QPhI7UDjo) i na koncercie plenerowym (https://youtu.be/xsGabFKUhoY). Ukierunkowujemy obserwacje pytaniami: W jakich miejscach mogą odbywać się koncerty? Jak zachowują się ludzie na każdym z koncertów? W jaki sposób okażemy artystom, że szanujemy ich muzykę? W jaki sposób widzowie mogą pokazać, że koncert im się bardzo podobał? Więcej na ten temat: Jak zachowywać się na koncertach? https://youtu.be/JFoJ7aJDJFo?t=29
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z plastikowymi butelkami (z poniedziałku –załącznik 1).
Karty Pracy, część 4, s. 7 – wskazywanie na rysunkach takich samych elementów, ćwiczenia w czytaniu.
„Domowy koncert” – zabawa twórcza. Dziecko samodzielnie szuka elementów w otoczeniu, z których będzie mogło wydobywać dźwięki przez uderzanie, pocieranie, tupanie. Może zaśpiewać dowolną piosenkę lub wybrać zabawę „Jestem muzykantem konszabelantem” ( https://youtu.be/or-xxFjWMy0 ) akompaniując sobie w wybrany przez siebie sposób. Do muzykowania dziecko może wykorzystać również swoje ciało (np. Bruno Mars - Uptown funk - Con percusión corporal https://youtu.be/uzXpvILRMog).
Czytanie i Pisanie, s. 62– odszukiwanie liter f, F w tekście, łączenie takich samych sylab, czytanie tekstu.
„Taniec węgierski” – zabawa taneczna z 2 chustkami https://youtu.be/k4TPbSniuUA
„Mój instrument muzyczny”– zabawa konstrukcyjna. Propozycje do wybrania https://ekodziecko.com/category/instrumenty lub według pomysłu dziecka
„Zaśpiewaj” – zabawa słuchowa https://youtu.be/4YFmTNqTfsU?t=147. Po zabawie zachęcamy dziecko do zaśpiewania swojego imienia wysoko i nisko.
„Gramy” – zabawa z chętnym dzieckiem. Jeżeli dziecko ma dzwonki chromatyczne gramy fragment (4–5 dźwięków) wymyślonej przez siebie melodii, a dziecko ma za zadanie powtórzyć to, co usłyszało. Następnie melodię do powtórzenia wymyśla dziecko.
Można wykorzystać wirtualne dzwonki https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/119/wirtualne-cymbalki
Dla ciekawych do posłuchania i obejrzenia:
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13