WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Praca zdalna-czwartek15.04.2021. Temat dnia: Na koncercie

Praca zdalna-czwartek15.04.2021. Temat dnia: Na koncercie

Zachęcamy do rozpoczęcia dnia „Zabawami ze Świeżakami”: https://youtu.be/Vq4LxW6QX7I lub zabawą z poniedziałku https://youtu.be/4_BOPF_WfsM

„Nutka” – zabawa na koncentrację. Dziecko i osoby uczestniczące w zabawie siedzą w kole, jedna osoba jest w środku. Recytując rymowankę, przekazują sobie nutkę (drobny przedmiot) tak, by osoba w środku nie zauważyło, kto ją ma.
Jak przyjemnie, jak wesoło,
kiedy nutka krąży w koło.
Nutka tu, nutka tam,
Ja tę nutkę złapię sam.
Zadaniem osoby w środku jest odgadnięcie, kto ma nutkę. Uczestnicy zabawy nie przerywają recytacji,
dopóki osoba szukająca nie powie głośno imienia osoby, która ma nutkę

„Na koncercie” – zabawy muzyczno-ruchowe.

  • „Wycieczka” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się zgodnie ze słyszanym akompaniamentem: marsz, bieg, podskoki ( https://youtu.be/4YFmTNqTfsU?t=58 od 0:58 do 2:26),
  • „Orkiestra” (https://youtu.be/7_bqbjnfReE) - wyjaśnienie pojęcia: orkiestra, gra na instrumentach perkusyjnych (zamiast nich używamy sprzętów domowych: misek, łyżek metalowych i drewnianych, grzechotek wykonanych z puszek, kubków po jogurcie itp.),
  • „Na koncercie” – zabawa improwizacyjna, rozmowa. Dziecko słucha nagrań 2 rodzajów dźwięków – nagrania orkiestry kameralnej i zespołu rockowego (z zasobów domowych lub koncert kameralny https://youtu.be/49gsxyadJZE, koncert rockowy https://youtu.be/h9QPhI7UDjo ) ogląda, tańczy przy nich dowolnie. Po wysłuchaniu opowiada, czym różniły się te dwie melodie, jaki miały charakter – do czego zapraszały,
  • „Instrumenty w orkiestrze” - zabawa słuchowa https://youtu.be/FwkAnAZo_zM . Dziecko odgaduje nazwę i głośno ją czyta. Możemy podać nazwy w języku angielskim (gitara – guitar, akordeon – accordion, skrzypce – violin, trąbka – trumpet, kontrabas – double , bass, harfa – harp, flet poprzeczny – flute, perkusja – drums).

„Na koncercie” – rozmowa z dziećmi.  Odtwarzamy fragmenty filmów przedstawiających zachowanie widzów na koncercie w filharmonii, na koncercie rockowym (lub przypominamy - koncert kameralny https://youtu.be/49gsxyadJZE, koncert rockowy https://youtu.be/h9QPhI7UDjo) i na koncercie plenerowym (https://youtu.be/xsGabFKUhoY). Ukierunkowujemy obserwacje pytaniami: W jakich miejscach mogą odbywać się koncerty? Jak zachowują się ludzie na każdym z koncertów? W jaki sposób okażemy artystom, że szanujemy ich muzykę? W jaki sposób widzowie mogą pokazać, że koncert im się bardzo podobał? Więcej na ten temat: Jak zachowywać się na koncertach? https://youtu.be/JFoJ7aJDJFo?t=29

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z plastikowymi butelkami (z poniedziałku –załącznik 1).

Karty Pracy, część 4, s. 7 – wskazywanie na rysunkach takich samych elementów, ćwiczenia w czytaniu.

„Domowy koncert” – zabawa twórcza. Dziecko samodzielnie szuka elementów w otoczeniu, z których będzie mogło wydobywać dźwięki przez uderzanie, pocieranie, tupanie. Może zaśpiewać dowolną piosenkę lub wybrać zabawę „Jestem muzykantem konszabelantem” ( https://youtu.be/or-xxFjWMy0 ) akompaniując sobie w wybrany przez siebie sposób. Do muzykowania dziecko może wykorzystać również swoje ciało (np. Bruno Mars - Uptown funk - Con percusión corporal https://youtu.be/uzXpvILRMog).

Czytanie i Pisanie, s. 62– odszukiwanie liter f, F w tekście, łączenie takich samych sylab, czytanie tekstu.

„Taniec węgierski” – zabawa taneczna z 2 chustkami https://youtu.be/k4TPbSniuUA

„Mój instrument muzyczny”– zabawa konstrukcyjna. Propozycje do wybrania https://ekodziecko.com/category/instrumenty lub według pomysłu dziecka

„Zaśpiewaj” – zabawa słuchowa https://youtu.be/4YFmTNqTfsU?t=147. Po zabawie zachęcamy dziecko do zaśpiewania swojego imienia wysoko i nisko.

„Gramy” – zabawa z chętnym dzieckiem. Jeżeli dziecko ma dzwonki chromatyczne gramy fragment (4–5 dźwięków) wymyślonej przez siebie melodii, a dziecko ma za zadanie powtórzyć to, co usłyszało. Następnie melodię do powtórzenia wymyśla dziecko.

Można wykorzystać wirtualne dzwonki https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/119/wirtualne-cymbalki

Dla ciekawych do posłuchania i obejrzenia:

Data dodania: 2021-04-14 20:32:54
Data edycji: 2021-04-14 21:33:16
Ilość wyświetleń: 486
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej