WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna – czwartek 09.12.2021 Temat dnia: Badamy śnieg

Praca zdalna –  czwartek 09.12.2021 Temat dnia: Badamy śnieg

Temat dnia: Badamy śnieg

Cele główne:

  • rozwijanie postawy badawczej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  1. Dzień rozpoczynamy ćwiczeniami porannymi z poniedziałku lub wtorku.

Hu, hu, ha – zabawa logorytmiczna.
Zachęcamy dzieci do zaśpiewania zimowej przyśpiewki z gestykulacją (na melodię piosenki Zła zima, muz. Zygmunt Noskowski):

Hu, hu, ha,                                   - zgięte ręce wyciągnięte na bok na wysokości ramion;

                                                        zaciśnięcie pięści, zaciśnięcie pięści, otwarcie dłoni;

 hu, hu, ha,                                   - zgięte ręce wyciągnięte na bok na wysokości ramion;

                                                         zaciśnięcie pięści, zaciśnięcie pięści, otwarcie dłoni

biała zima trwa.                           - palcami naśladują ruch padającego śniegu.

Zimą igloo i bałwanki                  - rysują kształt igloo i bałwana;

 narty, łyżwy, hokej, sanki,            - rytmicznie odliczają na palcach do 4;

Hej!                                                - klaszczą w dłonie.

Zeszyt Supersmyka ćwiczenia grafomotoryczne, s. 37.

  1. Eksperymentując ze śniegiem – zabawy badawcze.
    Z czego powstaje śnieg? – rozmowa.

Zadajemy dzieciom pytanie: Z czego powstaje śnieg? Dzieci rysują swoje propozycje odpowiedzi na karteczkach i wrzucają je do pudełka. Odpowiedzi można również zapisać.

Śnieg – jaki jest? – przeprowadzanie doświadczenia.

Napełniamy miskę lub szklankę śniegiem. W domu dzieci obserwują śnieg za pomocą lupy. Przyglądają się, jak śnieg się zmienia, aż do momentu, w którym odkryją, że śnieg zmienił stan skupienia ze stałego na ciekły.

Odczytujemy rysunki z karteczek przygotowanych wcześniej przez dzieci. Zachęcamy je do zweryfikowania hipotez. Opowiadamy dzieciom, że śnieg powstaje wtedy, gdy para wodna w chmurach krystalizuje się, czyli nie zmienia się w krople wody, ale od razu przemienia w kryształy.

W celu wyjaśnienia dzieciom jak powstaję śnieg można wykorzystać:

„Zima - jak powstaje śnieg?” https://youtu.be/tcDocaYgq2c

„Tak powstają płatki śniegu” https://youtu.be/TeBc2Bbk9iY

Sztuczny śnieg – masa sensoryczna. Potrzebne będą: pianka do golenia, 4 opakowania sody oczyszczonej, 1 łyżka skrobi ziemniaczanej, miska, łyżka.

Dzieci łączą składniki z zachowaniem proporcji: ½ puszki pianki do golenia: 4 opakowania sody : 1 łyżka skrobi ziemniaczanej. Wymienione składniki po wymieszaniu utworzą sztuczny śnieg. Warto schłodzić go przez 30 minut w lodówce przed użyciem w zabawie.

Karta pracy, cz. 2, s. 33.

  1. Ćwiczenia gimnastyczne z wtorku https://youtu.be/CEyba0BvBUE
  2. Utrwalenie piosenki piosenki „List do zimy” ( Cd 2 https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki#smyki5 ) poprzez słuchanie.
    Taniec przy piosence „Zaczarowany śnieg” https://youtu.be/Yc1_av0x8LU?t=100 . Do zabawy potrzebne będą plastikowe kubki wypełnione skrawkami białego papieru.

Slalomem – zabawa ruchowa. Ustawiamy dowolne przeszkody np. duże plastikowe butelki, zabawki w metrowych odstępach. Zadaniem dzieci jest przemierzyć wyznaczoną trasę slalomem, w parze oraz (zachowując ostrożność) – tyłem.

 

Ilustracja : Designed by rawpixel.com / Freepik

 

Data dodania: 2021-12-09 01:21:42
Data edycji: 2021-12-09 12:58:44
Ilość wyświetleń: 321
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej