WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Praca zdalna – czwartek 09.12.2021 Temat dnia: Badamy śnieg

Praca zdalna –  czwartek 09.12.2021 Temat dnia: Badamy śnieg

Temat dnia: Badamy śnieg

Cele główne:

  • rozwijanie postawy badawczej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  1. Dzień rozpoczynamy ćwiczeniami porannymi z poniedziałku lub wtorku.

Hu, hu, ha – zabawa logorytmiczna.
Zachęcamy dzieci do zaśpiewania zimowej przyśpiewki z gestykulacją (na melodię piosenki Zła zima, muz. Zygmunt Noskowski):

Hu, hu, ha,                                   - zgięte ręce wyciągnięte na bok na wysokości ramion;

                                                        zaciśnięcie pięści, zaciśnięcie pięści, otwarcie dłoni;

 hu, hu, ha,                                   - zgięte ręce wyciągnięte na bok na wysokości ramion;

                                                         zaciśnięcie pięści, zaciśnięcie pięści, otwarcie dłoni

biała zima trwa.                           - palcami naśladują ruch padającego śniegu.

Zimą igloo i bałwanki                  - rysują kształt igloo i bałwana;

 narty, łyżwy, hokej, sanki,            - rytmicznie odliczają na palcach do 4;

Hej!                                                - klaszczą w dłonie.

Zeszyt Supersmyka ćwiczenia grafomotoryczne, s. 37.

  1. Eksperymentując ze śniegiem – zabawy badawcze.
    Z czego powstaje śnieg? – rozmowa.

Zadajemy dzieciom pytanie: Z czego powstaje śnieg? Dzieci rysują swoje propozycje odpowiedzi na karteczkach i wrzucają je do pudełka. Odpowiedzi można również zapisać.

Śnieg – jaki jest? – przeprowadzanie doświadczenia.

Napełniamy miskę lub szklankę śniegiem. W domu dzieci obserwują śnieg za pomocą lupy. Przyglądają się, jak śnieg się zmienia, aż do momentu, w którym odkryją, że śnieg zmienił stan skupienia ze stałego na ciekły.

Odczytujemy rysunki z karteczek przygotowanych wcześniej przez dzieci. Zachęcamy je do zweryfikowania hipotez. Opowiadamy dzieciom, że śnieg powstaje wtedy, gdy para wodna w chmurach krystalizuje się, czyli nie zmienia się w krople wody, ale od razu przemienia w kryształy.

W celu wyjaśnienia dzieciom jak powstaję śnieg można wykorzystać:

„Zima - jak powstaje śnieg?” https://youtu.be/tcDocaYgq2c

„Tak powstają płatki śniegu” https://youtu.be/TeBc2Bbk9iY

Sztuczny śnieg – masa sensoryczna. Potrzebne będą: pianka do golenia, 4 opakowania sody oczyszczonej, 1 łyżka skrobi ziemniaczanej, miska, łyżka.

Dzieci łączą składniki z zachowaniem proporcji: ½ puszki pianki do golenia: 4 opakowania sody : 1 łyżka skrobi ziemniaczanej. Wymienione składniki po wymieszaniu utworzą sztuczny śnieg. Warto schłodzić go przez 30 minut w lodówce przed użyciem w zabawie.

Karta pracy, cz. 2, s. 33.

  1. Ćwiczenia gimnastyczne z wtorku https://youtu.be/CEyba0BvBUE
  2. Utrwalenie piosenki piosenki „List do zimy” ( Cd 2 https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki#smyki5 ) poprzez słuchanie.
    Taniec przy piosence „Zaczarowany śnieg” https://youtu.be/Yc1_av0x8LU?t=100 . Do zabawy potrzebne będą plastikowe kubki wypełnione skrawkami białego papieru.

Slalomem – zabawa ruchowa. Ustawiamy dowolne przeszkody np. duże plastikowe butelki, zabawki w metrowych odstępach. Zadaniem dzieci jest przemierzyć wyznaczoną trasę slalomem, w parze oraz (zachowując ostrożność) – tyłem.

 

Ilustracja : Designed by rawpixel.com / Freepik

 

Data dodania: 2021-12-09 01:21:42
Data edycji: 2021-12-09 12:58:44
Ilość wyświetleń: 593
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej