WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Praca zdalna 16.04.2021r.

Praca zdalna 16.04.2021r.

Temat tygodnia: WIOSENNE POWROTY.

PIĄTEK (16.04.2021r.)

Temat dnia: Sąsiad szpak.

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z wyglądem szpaka,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Cele operacyjne:

  • wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,
  • omawia wygląd i zwyczaje szpaka,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

Propozycje zabaw:

  • Tygodniowy zestaw ćwiczeń porannych - załącznik nr 1.

  • Rozwiązywanie zagadek:

    Ten ptaszek,
    co w górze robi kółka,
    nazywa się …  (jaskółka)

    Kiedy słyszę,
    że coś ćwierka,
    to już wiem,
    że chodzi o …  (wróbelka)

    Siedzi ptaszek na buku
    I powtarza: kuku, kuku.  (kukułka)

    Powróciły do nas z dalekiej strony,
    ma długie nogi i dziób czerwony. (bocian)

    Śpiewa radośnie,
    w polu o wiośnie. (skowronek)

    Po stawie pływają,
    Śnieżnobiałe pióra maja.  (łabędzie)

    Nazywają go doktorem,
    Bo wie, które drzewo chore. (dzięcioł)

  • Zabawa Dzięcioł stuka w drzewo.
    Będziemy potrzebować klocki bądź inne przedmioty do przeliczania np.: klamerki.

    Dziecko stawia w zasięgu ręki klocki w pojemniku. Rodzic uderza łyżką o stół wystukując kilka dźwięków. Dziecko liczy uderzenia, wybierając z pojemnika odpowiednią liczbę klocków i układa je przed sobą. Rodzic sprawdza wykonanie zadania. Następnie dziecko mówi, ile razy dzięcioł zastukał w drzewo i dla utrwalenia tyle samo razy klaszcze w dłonie. Zabawę powtarzamy.

  • Karta pracy, cz. 3, s. 69 ( starsze).
    Rysowanie po śladach linii od zdjęć dorosłych ptaków do ich potomstwa. Nazywanie ptaków. Oglądanie piór wybranych ptaków – bociana, wilgi, kukułki, czajki.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=71

  • Karta pracy, cz. 2, s. 26 ( młodsze).
    Kolorowanie bociana według wzoru. Rysowanie po śladach od najmniejszego do największego jajka. Wskazywanie najmniejszego a potem największego jajka.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=29

  • Zapoznanie z wyglądem szpaka. Zdjęcie - załącznik nr 2.
    https://www.youtube.com/watch?v=cFRYe2RbT9s

    Omówienie wyglądu szpaka (pióra mieniące się kolorami tęczy, z brązowymi kreskami).


Ciekawostki: szpaki są przedsiębiorcze, ciekawskie, towarzyskie. Wszystko robią szybko i zdecydowanie. W gniazdach mają zioła, które chronią je przed pasożytami. Śpiewając, wydobywają różne dźwięki, najczęściej te zasłyszane, np. dźwięki klaksonów samochodów. Każdy z nich ma swoją charakterystyczną pieśń. Zjadają dżdżownice, mrówki i różne robaki z ziemi, spod kamieni. Lubią też dojrzałe owoce, np. czereśnie.

  • Sąsiad szpak opowiadanie Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby. Załącznik nr 3.

    Rozmowa na podstawie treści opowiadania i ilustracji - obrazek zakładki.

    Przykładowe pytania:
    - Dlaczego Ada jeździła na rowerze i dzwoniła?
    - Kogo przedstawiał dziadek Olkowi i Adzie?
    - Gdzie założył gniazdo szpak?
    - Jakie odgłosy naśladował szpak?
    - Dlaczego Ada myślała, że kradną jej rower?
    - Kto głośno naśladował dźwięk dzwonka?
    - Jakim dźwiękiem pożegnał szpak rodzinę?

  • Podawanie zdrobnień i i zgrubień do słowa
    szpak – szpaczek, szpakunio…
    szpak – szpaczysko…

  • Podawanie przykładów czynności, jakie może wykonywać szpak.
    Dzieci podają przykłady czynności np. śpiewa, je, kąpie się (w sadzawce), karmi młode, fruwa, dziobie, buduje gniazdo…

  • Układanie zdań o szpaku (można odnieść się do opowiadania).

  • Ćwiczenia oddechowe – Wyścigi piórek.
    Dziecko z rodzicem siada w jednym szeregu. Ich zadaniem jest przedmuchanie piórek z jednej strony pokoju na drugą. Wygrywa ten, którego piórko będzie pierwsze po drugiej stronie pokoju.

  • Karta pracy, cz. 3, s. 70–71 ( starsze).
    Liczenie żab. Wskazywanie dwóch takich samych par żab. Kolorowanie ich.
    Wyklaskiwanie podanego rytmu i powtarzanie tekstu za Rodzicem. Rysowanie szlaczków po śladach, a potem samodzielnie.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=72

  • Zabawa ruchowa – Powroty ptaków.
    Dzieci są ptakami. Wracają z Afryki – biegają w różnych kierunkach z rozłożonymi na bok rękami, przy dźwiękach piosenki Wołanie wiosny. Podczas przerwy przykucają i odpoczywają przed dalszą podróżą. Dźwięki piosenki jest sygnałem do dalszego biegu.
    https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-olekiada#npbb

  • Ćwiczenia gimnastyczne - załącznik nr 4.

    LUB
    Wystarczy że zakręcisz kołem!
    Linki do ćwiczeń:

    ttps://wordwall.net/pl/resource/1045847/lubimy-sie-ruszać

    https://wordwall.net/pl/embed/982a6ee6774b4e4c808441ea6f4aa9ae

  • DLA CHĘTNYCH:
    Wiosenne zabawy z symetrią wersja w Genially

    Wersja łatwiejsza
    W pierwszej wersji (łatwiejszej) dziecko uzupełnia obrazek, poprzez dołożenie symetrycznej części wzoru.
    https://view.genial.ly/6064b00dda2fe30ce2f431c6/interactive-content-wiosenne-symetrieby-anna-swic

    Wersja trudniejsza
    W wersji trudniejszej, dziecko najpierw tworzy fragment wzoru na podstawie podanych koordynatów, a następnie dokłada symetryczną część. 
    https://view.genial.ly/60635552cd39570ccba574d7/interactive-content-wiosenne-symetrieby-anna-swic
Data dodania: 2021-04-14 19:17:47
Data edycji: 2021-04-14 19:29:16
Ilość wyświetleń: 296
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej