WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna 16.04.2021r.

Praca zdalna 16.04.2021r.

Temat tygodnia: WIOSENNE POWROTY.

PIĄTEK (16.04.2021r.)

Temat dnia: Sąsiad szpak.

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z wyglądem szpaka,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Cele operacyjne:

  • wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,
  • omawia wygląd i zwyczaje szpaka,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

Propozycje zabaw:

  • Tygodniowy zestaw ćwiczeń porannych - załącznik nr 1.

  • Rozwiązywanie zagadek:

    Ten ptaszek,
    co w górze robi kółka,
    nazywa się …  (jaskółka)

    Kiedy słyszę,
    że coś ćwierka,
    to już wiem,
    że chodzi o …  (wróbelka)

    Siedzi ptaszek na buku
    I powtarza: kuku, kuku.  (kukułka)

    Powróciły do nas z dalekiej strony,
    ma długie nogi i dziób czerwony. (bocian)

    Śpiewa radośnie,
    w polu o wiośnie. (skowronek)

    Po stawie pływają,
    Śnieżnobiałe pióra maja.  (łabędzie)

    Nazywają go doktorem,
    Bo wie, które drzewo chore. (dzięcioł)

  • Zabawa Dzięcioł stuka w drzewo.
    Będziemy potrzebować klocki bądź inne przedmioty do przeliczania np.: klamerki.

    Dziecko stawia w zasięgu ręki klocki w pojemniku. Rodzic uderza łyżką o stół wystukując kilka dźwięków. Dziecko liczy uderzenia, wybierając z pojemnika odpowiednią liczbę klocków i układa je przed sobą. Rodzic sprawdza wykonanie zadania. Następnie dziecko mówi, ile razy dzięcioł zastukał w drzewo i dla utrwalenia tyle samo razy klaszcze w dłonie. Zabawę powtarzamy.

  • Karta pracy, cz. 3, s. 69 ( starsze).
    Rysowanie po śladach linii od zdjęć dorosłych ptaków do ich potomstwa. Nazywanie ptaków. Oglądanie piór wybranych ptaków – bociana, wilgi, kukułki, czajki.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=71

  • Karta pracy, cz. 2, s. 26 ( młodsze).
    Kolorowanie bociana według wzoru. Rysowanie po śladach od najmniejszego do największego jajka. Wskazywanie najmniejszego a potem największego jajka.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=29

  • Zapoznanie z wyglądem szpaka. Zdjęcie - załącznik nr 2.
    https://www.youtube.com/watch?v=cFRYe2RbT9s

    Omówienie wyglądu szpaka (pióra mieniące się kolorami tęczy, z brązowymi kreskami).


Ciekawostki: szpaki są przedsiębiorcze, ciekawskie, towarzyskie. Wszystko robią szybko i zdecydowanie. W gniazdach mają zioła, które chronią je przed pasożytami. Śpiewając, wydobywają różne dźwięki, najczęściej te zasłyszane, np. dźwięki klaksonów samochodów. Każdy z nich ma swoją charakterystyczną pieśń. Zjadają dżdżownice, mrówki i różne robaki z ziemi, spod kamieni. Lubią też dojrzałe owoce, np. czereśnie.

  • Sąsiad szpak opowiadanie Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby. Załącznik nr 3.

    Rozmowa na podstawie treści opowiadania i ilustracji - obrazek zakładki.

    Przykładowe pytania:
    - Dlaczego Ada jeździła na rowerze i dzwoniła?
    - Kogo przedstawiał dziadek Olkowi i Adzie?
    - Gdzie założył gniazdo szpak?
    - Jakie odgłosy naśladował szpak?
    - Dlaczego Ada myślała, że kradną jej rower?
    - Kto głośno naśladował dźwięk dzwonka?
    - Jakim dźwiękiem pożegnał szpak rodzinę?

  • Podawanie zdrobnień i i zgrubień do słowa
    szpak – szpaczek, szpakunio…
    szpak – szpaczysko…

  • Podawanie przykładów czynności, jakie może wykonywać szpak.
    Dzieci podają przykłady czynności np. śpiewa, je, kąpie się (w sadzawce), karmi młode, fruwa, dziobie, buduje gniazdo…

  • Układanie zdań o szpaku (można odnieść się do opowiadania).

  • Ćwiczenia oddechowe – Wyścigi piórek.
    Dziecko z rodzicem siada w jednym szeregu. Ich zadaniem jest przedmuchanie piórek z jednej strony pokoju na drugą. Wygrywa ten, którego piórko będzie pierwsze po drugiej stronie pokoju.

  • Karta pracy, cz. 3, s. 70–71 ( starsze).
    Liczenie żab. Wskazywanie dwóch takich samych par żab. Kolorowanie ich.
    Wyklaskiwanie podanego rytmu i powtarzanie tekstu za Rodzicem. Rysowanie szlaczków po śladach, a potem samodzielnie.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=72

  • Zabawa ruchowa – Powroty ptaków.
    Dzieci są ptakami. Wracają z Afryki – biegają w różnych kierunkach z rozłożonymi na bok rękami, przy dźwiękach piosenki Wołanie wiosny. Podczas przerwy przykucają i odpoczywają przed dalszą podróżą. Dźwięki piosenki jest sygnałem do dalszego biegu.
    https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-olekiada#npbb

  • Ćwiczenia gimnastyczne - załącznik nr 4.

    LUB
    Wystarczy że zakręcisz kołem!
    Linki do ćwiczeń:

    ttps://wordwall.net/pl/resource/1045847/lubimy-sie-ruszać

    https://wordwall.net/pl/embed/982a6ee6774b4e4c808441ea6f4aa9ae

  • DLA CHĘTNYCH:
    Wiosenne zabawy z symetrią wersja w Genially

    Wersja łatwiejsza
    W pierwszej wersji (łatwiejszej) dziecko uzupełnia obrazek, poprzez dołożenie symetrycznej części wzoru.
    https://view.genial.ly/6064b00dda2fe30ce2f431c6/interactive-content-wiosenne-symetrieby-anna-swic

    Wersja trudniejsza
    W wersji trudniejszej, dziecko najpierw tworzy fragment wzoru na podstawie podanych koordynatów, a następnie dokłada symetryczną część. 
    https://view.genial.ly/60635552cd39570ccba574d7/interactive-content-wiosenne-symetrieby-anna-swic
Data dodania: 2021-04-14 19:17:47
Data edycji: 2021-04-14 19:29:16
Ilość wyświetleń: 247
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej