WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna 15.04.2021r.

Praca zdalna 15.04.2021r.

Temat tygodnia: WIOSENNE POWROTY.

CZWARTEK (15.04.2021r.)

Temat dnia: Powroty ptaków.

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowania przyrodą,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zachęcanie do robienia porządków w swoim otoczeniu.

Cele operacyjne:

  • wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,
  • obserwuje przyrodę we wszystkich porach roku,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • utrzymuje porządek wokół siebie.

 

Propozycje zabaw:

  • Tygodniowy zestaw ćwiczeń porannych - załącznik nr 1.

  • Zabawa plastyczna - Wiosenne słońce.
    Wykonanie wiosennego słońca z papierowego talerzyka lub z koła, promyki z bibuły lub z kolorowego papieru.
    http://lubietworzyc.blogspot.com/2014/06/sonce-z-papieru-i-bibuy-marszczonej.html

  • Rozwiązywanie zagadek o ptakach:
    Pióra biało-czarne,
    buciki czerwone;
    uciekają przed nim żabki,
    bardzo przestraszone.
    (bocian)

    Wiosną do nas przyleciała
    ta ptaszyna czarna, mała.
    Murować się nie uczyła,
    ale gniazdko ulepiła.
    (jaskółka)

    Już po lesie kuka,
    gniazdka sobie szuka.
    Jak znajdzie, podrzuca jaja,
    niech inni je wygrzewają.
    (kukułka)

    Śpiewa wysoko
    piosenki do słonka,
    głos ma podobny
    do drżenia dzwonka.
    (skowronek)

  • Rozmowy o wiosennych powrotach ptaków.
    Oglądanie książek o ptakach, zachęcanie do dzielenia się spostrzeżeniami na ich temat. Dzieci wskazują znane im ptaki i je nazywają.
    Pokażcie proszę dzieciom jaką drogę muszą pokonać ptaki powracające do Polski z ciepłych krajów - załącznik nr 2.

  • Rozmowa na temat: Co robią ptaki po powrocie?
    Opowiadamy o pewnym zdarzeniu. Wysoko na drzewie siedziały i odpoczywały dwa ptaszki. Ptaszki zmęczyły się ponieważ przebyły daleką drogę a teraz jeszcze ciężko pracowały. Znosiły w dziobkach suche trawki, piórka, inne drobne elementy i wiły swoje gniazdko.  Wyjaśniamy znaczenie wyrażenia: wić gniazdko, następnie zadajemy dziecku pytania :
    - dlaczego ptaszki wiły gniazdko?
    - czym dla ptaszków jest ich gniazdko?
    - przypomnijcie, na przykładzie wilgi, co się dalej dzieje, gdy ptaki zbudują gniazdo?
    - czy wszystkie ptaki budują gniazda?

Kukułka nie buduje gniazda. Swoje jajka podrzuca do gniazd innych ptaków. Obserwuje się także zwyczaj wyrzucania przez małą kukułkę jajek innych ptaków z ich gniazd.

Ciekawostki na temat wyglądu i zwyczajów kukułki
https://www.youtube.com/watch?v=pNSn9eYow6s&t=29s

  • Zabawa Z czego budować gniazdo?
    Układamy przedmioty z których ptaki mogą budować gniazda, np.: piórko, suchą trawkę, kawałek tkaniny, mały patyczek, suchy liść. Dziecko przygląda sie elementom i je nazywa. Zakrywamy zgromadzone przedmioty chustą i wyjmujemy jeden z nich, odsłaniamy chustę i pytamy dziecko - czego brakuje. Powtarzamy zabawę kilka razy.

  • Zabawa ruchowa - Ptaki śpiewają.
    Stajemy naprzeciwko dziecka, na drugim końcu pokoju. Naśladujemy odgłos wydawany przez wybranego ptaka, np. kukułkę, bociana. Dziecko liczy głośno, ile razy np.: zakukamy, zaklekotamy, zaćwierkamy itd. po czym wykonuje tyle samo kroków w naszą stronę.

  • Karta pracy, cz. 3, s. 67 ( starsze).
    Oglądanie zdjęć. Dotykanie ich i mówienie nazw ptaków. Kończenie podanego rytmu – naklejanie odpowiednich zdjęć ptaków, odszukanych wśród naklejek. Łączenie pierwszych głosek z nazw obrazków. Podawanie nazwy ptaka, która powstała.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=69

  • Karta pracy, cz. 2, s. 27 ( młodsze).
    Dzieci słuchają nazw ptaków, które przylatują do Polski na wiosnę, dzielą ich nazwy rytmicznie (na sylaby). Rysują po śladzie drogi skowronka do gniazda.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=28

 

  • Zabawa ruchowa - Wiosenne porządki.
    Dzieci poruszają się przy dowolnej muzyce. Podczas, gdy muzyka ucichnie naśladują wiosenne prace w ogrodzie: grabimy suche liście, przekopujemy grządki, niesiemy wiadra ze śmieciami, sadzimy sadzonki, podlewamy kwiaty.

  • Karta pracy, cz. 3, s. 68 ( starsze).
    Czytanie z Rodzicem nazw ptaków z pierwszego rzędu. Odszukanie w drugim i w trzecim rzędzie takich samych wyrazów. Kolorowanie ich tak samo jak tych we wzorze.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=70

  • Karta pracy, cz. 2, s. 28 ( młodsze).
    Czytanie z Rodzicem tekst wyrazowo - obrazkowy (R. czyta wyrazy, a dziecko podaje nazwy obrazków). Rozmowa na podstawie tekstu. Rysowanie ptaków według wzoru.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=30

  • Robienie wiosennych porządków w przydomowych ogródkach.
    Będą potrzebne: wiaderka, grabie, łopaty, cebulki kwiatowe.
    Wyjście do ogrodu – grabienie liści, patyków i gałązek; zbieranie drobnych kamyków; przenoszenie śmieci wiaderkami na wyznaczone miejsce; zamiatanie ścieżek i chodników; ; spulchnianie ziemi na grządkach; sadzenie cebul kwiatowych. Zachęcanie dzieci do prostych prac na powietrzu (w ogródku) lub w domu (sadzenie w skrzynkach, doniczkach cebuli lub innych roślin).

  • DLA CHĘTNYCH


- Ćwiczenia grafomotoryczne - załącznik nr 3.
Zanim narysujesz drogę kredką, ułóż na drodze ziarenka ryżu, grochu i fasoli. Pokoloruj obrazki.

- Ułóż puzzle. Wytnij, ułóż i przyklej elementy na kartce. Bocian - załącznik nr 4.

Data dodania: 2021-04-14 18:54:31
Data edycji: 2021-04-14 19:04:24
Ilość wyświetleń: 273
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej