Tygodniowy zestaw ćwiczeń porannych - załącznik nr 1.
Ćwiczenie oddechowe – Łąka wiosną. Potrzebujemy: kolorowe kwiaty wycięte z papieru, zieloną kartkę, słomkę. Przed dzieckiem układamy kwiatki oraz zieloną kartkę – łąkę. Zadaniem dzieci jest przeniesienie jak największej liczby kwiatków na swoją łąkę za pomocą słomki.
Dalsze osłuchanie z piosenką, nauka drugiej i trzeciej zwrotki Wiosenne buziaki (sł. i muz. Krystyna Gowik, Aleksandra Żurawska, muz. Krystyna Gowik). Zabawa ilustrująca tekst piosenki. CD 2 nr 7. https://www.mac.pl/piosenki
Zapoznanie z budową motyla. Rodzic pokazuje obrazek motyla i omawia jego budowę - załącznik nr 2. Ciało motyla jest zbudowane z trzech części: głowy, tułowia, odwłoka. Na głowie motyl ma parę oczu (złożonych), parę czułków oraz ssący aparat gębowy. Tułów składa się z trzech segmentów, na których znajdują się trzy pary odnóży. Od tułowia odchodzą dwie pary skrzydeł pokrytych łuskami.
Oglądanie zdjęć/obrazków różnych motyli, słuchanie ich nazw - załącznik nr 3.
Pierwszy motyl - praca plastyczna (dzieci starsze). Będziemy potrzebować: wyprawka, karta 19, klej, nożyczki, kredki, flamastry. Dziecko koloruje rysunek motyla, wycina z karty rysunek motyla. Nacina obrazek motyla w wyznaczonych miejscach i składa go według wzoru. Przykleja główkę we właściwym miejscu. Porządkuje miejsce pracy. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-bbplus-wyp/mobile/index.html#p=114
Gąsienica w wiosennych kolorach - praca plastyczna (dzieci młodsze). Będziemy potrzebować: wyprawka, karta nr 21, klej, nożyczki, naklejka (głowa gąsienicy). Dzieci wycinają z karty kształty gąsienicy, składają kształt prostokąta i nacinają go według instrukcji, sklejają gąsienicę w odpowiednim miejscu, przyklejają głowę gąsienicy we wskazanym miejscu. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-aplus-wyp/mobile/index.html#p=58
Zabawa ruchowa Głodne żabki. Dzieci są żabkami. Poruszają się, skacząc. Na hasło: Mucha, wyskakują w górę, aby złapać jedzenie, następnie skaczą dalej.
Karta pracy, cz. 3, s. 57 (dzieci starsze). Oglądanie obrazka sasanki. Powtarzanie jej nazwy. Dorysowywanie brakujących części sasanki na kolejnych rysunkach. Oglądanie obrazków przedstawiających, jak rozwijała się sasanka. Określanie, czego potrzebują sasanka i inne rośliny, żeby się rozwijać.
Dla chętnych: - Połącz w pary - załącznik nr 4. - Motyle - załącznik nr 5.