aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
Propozycje zabaw:
Tygodniowy zestaw ćwiczeń porannych - załącznik nr 1.
Zabawa Szukamy rymów do wiosennych słów. Rodzic wymawia słowa kojarzące się z wiosną, a dzieci podają do nich rymy. wiosna – sosna, radosna skowronek – dzwonek sasanka – pisanka krokus – hokus-pokus…
Rozmowa na temat zwierząt, które mogą powitać wiosnę na łące. Zapraszam do skorzystania z obrazków - załącznik nr 2. - Które zwierzęta mieszkające na łące mogą powitać wiosnę? Dlaczego?
Zadania matematyczne – Motyle i kwiaty. Będziemy potrzebować liczmany, możemy użyć np. klocki, klamerki, plastikowe zakrętki. Rodzic przedstawia dzieciom sytuacje, np. - Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące? Dzieci układają liczmany, liczą je i odpowiadają na pytanie. Tak samo postępują przy kolejnych zadaniach. - Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało? - W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką? - Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?
Zabawa ruchowa – Mieszkańcy łąki. Ilustracja zwierząt: żaby, motyla, bociana. Rodzic wybiera jedną ilustrację pokazuje ją dziecku a zadaniem dziecka jest wykonanie odpowiedniego ruchu do zwierzęcia. żabki – skaczą w przysiadzie, motylki – biegają, machając palcami jak skrzydełkami na wysokości ramion, bociany – chodzą, unosząc wysoko kolana, z rękami wyciągniętymi w bok, i poruszają nimi jak skrzydłami.
Ćwiczenia gimnastyczne - załącznik nr 3.
Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi – Wiosno, gdzie jesteś? Dzieci naśladują czynności i odgłosy, o których opowiada Rodzic.
Olek nie mógł się doczekać nadejścia wiosny. Postanowił wyjść do ogrodu i jej poszukać (maszerują w różnych kierunkach). Zobaczył drzewa z pąkami, delikatnie poruszające się na wietrze (naśladują poruszające się drzewa i ich szum). W oddali usłyszał śpiew ptaków (naśladują śpiew ptaków). Nad domem krążyły dwa bociany (biegają z szeroko rozłożonymi rękami), a potem brodziły po trawie, wysoko ponosząc nogi, i rozglądały się w poszukiwaniu żabek (maszerują z wysokim unoszeniem kolan, rozglądają się na boki). Klekotały cichutko, aby ich nie spłoszyć (cicho naśladują klekot bocianów). Żabki zauważyły niebezpieczeństwo i skakały w różnych kierunkach, aby się ukryć (naśladują żabie skoki). Nawoływały się cichutko (cicho kumkają), aby nie zwrócić na siebie uwagi. Było ciepło i przyjemnie. Olek przeciągnął się, aby rozprostować kości (przeciągają się). Nagle nad uchem usłyszał ciche bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową (naśladują brzęczenie pszczoły). Chłopiec przestraszył się. Zaczął uciekać. Wymachiwał rękami, aby ją odgonić (biegają i wymachują rękami). Nagle jego uwagę zwróciły kolorowe kwiaty. Olek pochylił się i je powąchał (naśladują wąchanie kwiatów), a potem głośno kichnął (kichają: aaa… psik!). „Nie muszę już dalej szukać wiosny” – pomyślał zadowolony, a potem, uśmiechnięty, wrócił do domu (maszerują, uśmiechając się).