WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna 07.02.2022r.

Praca zdalna 07.02.2022r.

TEMAT TYGODNIA: JESTEM SAMODZIELNY W KUCHNI 

 Poniedziałek: 07.02.2022r.

Temat dnia: Różnicowanie głosek k – g

 

Cele główne: − rozwijanie mowy, − rozwijanie sprawności fizycznej.

 

PROPOZYCJĘ ZABAW:

 

  • ĆWICZENIE ODDECHOWE – WYDŁUŻANIE FAZY WYDECHOWEJ

 (na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek pt: „Mniam, mniam”).

 

 Na śniadanie mleczko mam.

 – Mniam, mniam.*

 A do mleczka płatki dam.

 – Mniam, mniam.*

Zjem śniadanko pyszne sam.

 – Mniam, mniam.*

Po nim dużo siły mam.

 – Mniam, mniam.*

Na obiadek zupkę mam.

– Mniam, mniam.*

 Całą zupę zjem wnet sam.

 – Mniam, mniam.*

Potem pyszny deser mam.

 – Mniam, mniam.*

Na kolację kaszkę mam.

– Mniam, mniam.*

Dżemu do niej trochę dam.

 – Mniam, mniam.*

 Kaszkę szybko zjadam sam.

 – Mniam, mniam.*

Może trochę kotu dam.

 – Mniam, mniam.*

 Jeszcze torcik zjadam sam.

 – Mniam, mniam.*

 Potem dziwne sny ja mam.

– Mniam, mniam.*

W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci powtarzają za Rodzicem. Mniam, mniam.

Głoska m powinna być wypowiadana nieco dłużej niż zwykle. − Co to znaczy, że ktoś jest łakomy?

 

  •        ĆWICZENIE LOGORYTMICZNE.

 Dzieci chodzą po pokoju w różnych kierunkach, mówiąc tekst:

Spadły z nieba gwiazdki trzy.

Następnie zatrzymują się:

 - wykonują przysiad i prostują się w tempie mówienia słów:

 mała, mniejsza, najmniejsza (duża, większa, największa).

 

  • ĆWICZENIA ARTYKULACYJNE – RÓŻNICOWANIE GŁOSEK K – G.

 Słuchanie wiersza Hanny Zdzitowieckiej pt: „Kropelki i sopelki”.

 

Spłynęła z dachu kropelka, kropelka wody niewielka.

Za pierwszą kroplą niedługo już widać kropelkę drugą.

Za nimi z góry już leci z dachu kropelka trzecia.

Dalszych kropelek nie zliczę: płynie ich cały strumyczek.

A mróz z tych wszystkich kropelek zrobił lodowy sopelek.

 

  • Rozmowa na temat wiersza.

− Co się dzieje z kropelkami?

− Gdzie wiszą sopelki?

 − Powtórzcie za Rodzicem: kropla, kropelkę, kropelek.

 

  • POWTARZANIE ZA RODZICEM SYLAB, CZĄSTEK SŁÓW

KA

GA

AKA

AGA

KO

GO

OKO

OGO

KI

GI

IKI

IGI

KU

GU

UKU

UGU

KE

GE

EKE

EGE

KY

GY

YKY

YGY

 

  • POWTARZANIE SŁÓW

KURA

GAZETA

KORA

GIL

KASA

GĄSKA

KOS

GARNEK

KOT

GOL

KONIK

GRABIE

KOSA

GÓRA

KASK

GALARETKA

KULA

GARNEK

 

Powtarzanie wypowiedzeń.

Kawa Karola.
Gruszka Grzesia.
Kolorowa kurtka Kasi.
Gruba gąska Gabrysia.
Krótka kamizelka Karola

 

  • ZABAWA RUCHOWA Z ELEMENTEM CELOWANIA – CELUJ DO KOSZYKA.

Koszyk, małe piłeczki.

Dziecko ustawia na środku pokoju koszyk, chwyta małą piłkę i próbuje ją wrzucić do

koszyczka. Rodzic wspólnie z dzieckiem liczy, ile piłeczek wpadło do koszyka.

 

  • ĆWICZENIA SŁUCHOWE – CO SŁYCHAĆ DOKOŁA?

Dziecko biega po wyznaczonym terenie swojego pokoju.

Na sygnał Rodzica. (klaśnięcie) zatrzymują się i w ciszy słuchając dochodzących dźwięków,

które rozbrzmiewają wokół pokoju/mieszkania.

 Próbuje określić źródło dźwięku i wskazać kierunek, z jakiego dobiega.

 

  • ZABAWA ORIENTACYJNO-PORZĄDKOWA

 Czujny Skrzat (opracowana przez Małgorzatę Markowską).

 Dziecko maszerują w szybkim tempie po obwodzie koła (w swoim pokoju) do rytmu

wystukiwanego na bębenku przez Rodzica.

 Gdy instrument milknie, zatrzymuje się i wykonuje polecenia Rodzica.:

 – Skrzat nasłuchuje – dziecko przykładają palce dłoni do uszu i wykonuje skłony tułowia w bok.

– Skrzat obserwuje – dziecko tworzy z dłoni lornetkę, przykładają ją do oczu i wykonuje skręty tułowia w prawą i w lewą stronę.

 – Skrzat zobaczyły nadchodzących ludzi i chowaje się w wysokiej trawie – dziecko wbiega do środka koła, siada w dowolnej pozycji, pochylając głowę i wznosząc proste ramiona w górę.

Dźwięk tamburynu oznacza, że niebezpieczeństwo minęło i można wędrować dalej.

 

 Karta pracy cz. 2, nr 3.

Link do karty Pracy: 881911_OS_4-latek_KP_cz2 (mac.pl)

 − Połączcie kropki kredką w odpowiednim kolorze.

− Nazwij to, co jest przedstawione na zdjęciach.

Ćwiczenia odechowe ze słomką: Ćwiczenie oddechowe ze słomką 2 - YouTube

 

Życzę Miłego Dnia :-)

Data dodania: 2022-02-07 07:36:00
Data edycji: 2022-02-07 09:59:18
Ilość wyświetleń: 144
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej