TEMAT TYGODNIA: JESTEM SAMODZIELNY W KUCHNI
Poniedziałek: 07.02.2022r.
Temat dnia: Różnicowanie głosek k – g
Cele główne: − rozwijanie mowy, − rozwijanie sprawności fizycznej.
PROPOZYCJĘ ZABAW:
(na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek pt: „Mniam, mniam”).
Na śniadanie mleczko mam.
– Mniam, mniam.*
A do mleczka płatki dam.
– Mniam, mniam.*
Zjem śniadanko pyszne sam.
– Mniam, mniam.*
Po nim dużo siły mam.
– Mniam, mniam.*
Na obiadek zupkę mam.
– Mniam, mniam.*
Całą zupę zjem wnet sam.
– Mniam, mniam.*
Potem pyszny deser mam.
– Mniam, mniam.*
Na kolację kaszkę mam.
– Mniam, mniam.*
Dżemu do niej trochę dam.
– Mniam, mniam.*
Kaszkę szybko zjadam sam.
– Mniam, mniam.*
Może trochę kotu dam.
– Mniam, mniam.*
Jeszcze torcik zjadam sam.
– Mniam, mniam.*
Potem dziwne sny ja mam.
– Mniam, mniam.*
W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci powtarzają za Rodzicem. Mniam, mniam.
Głoska m powinna być wypowiadana nieco dłużej niż zwykle. − Co to znaczy, że ktoś jest łakomy?
Dzieci chodzą po pokoju w różnych kierunkach, mówiąc tekst:
Spadły z nieba gwiazdki trzy.
Następnie zatrzymują się:
- wykonują przysiad i prostują się w tempie mówienia słów:
mała, mniejsza, najmniejsza (duża, większa, największa).
Słuchanie wiersza Hanny Zdzitowieckiej pt: „Kropelki i sopelki”.
Spłynęła z dachu kropelka, kropelka wody niewielka.
Za pierwszą kroplą niedługo już widać kropelkę drugą.
Za nimi z góry już leci z dachu kropelka trzecia.
Dalszych kropelek nie zliczę: płynie ich cały strumyczek.
A mróz z tych wszystkich kropelek zrobił lodowy sopelek.
− Co się dzieje z kropelkami?
− Gdzie wiszą sopelki?
− Powtórzcie za Rodzicem: kropla, kropelkę, kropelek.
KA |
GA |
AKA |
AGA |
KO |
GO |
OKO |
OGO |
KI |
GI |
IKI |
IGI |
KU |
GU |
UKU |
UGU |
KE |
GE |
EKE |
EGE |
KY |
GY |
YKY |
YGY |
KURA |
GAZETA |
KORA |
GIL |
KASA |
GĄSKA |
KOS |
GARNEK |
KOT |
GOL |
KONIK |
GRABIE |
KOSA |
GÓRA |
KASK |
GALARETKA |
KULA |
GARNEK |
Powtarzanie wypowiedzeń.
Kawa Karola.
Gruszka Grzesia.
Kolorowa kurtka Kasi.
Gruba gąska Gabrysia.
Krótka kamizelka Karola
Koszyk, małe piłeczki.
Dziecko ustawia na środku pokoju koszyk, chwyta małą piłkę i próbuje ją wrzucić do
koszyczka. Rodzic wspólnie z dzieckiem liczy, ile piłeczek wpadło do koszyka.
Dziecko biega po wyznaczonym terenie swojego pokoju.
Na sygnał Rodzica. (klaśnięcie) zatrzymują się i w ciszy słuchając dochodzących dźwięków,
które rozbrzmiewają wokół pokoju/mieszkania.
Próbuje określić źródło dźwięku i wskazać kierunek, z jakiego dobiega.
Czujny Skrzat (opracowana przez Małgorzatę Markowską).
Dziecko maszerują w szybkim tempie po obwodzie koła (w swoim pokoju) do rytmu
wystukiwanego na bębenku przez Rodzica.
Gdy instrument milknie, zatrzymuje się i wykonuje polecenia Rodzica.:
– Skrzat nasłuchuje – dziecko przykładają palce dłoni do uszu i wykonuje skłony tułowia w bok.
– Skrzat obserwuje – dziecko tworzy z dłoni lornetkę, przykładają ją do oczu i wykonuje skręty tułowia w prawą i w lewą stronę.
– Skrzat zobaczyły nadchodzących ludzi i chowaje się w wysokiej trawie – dziecko wbiega do środka koła, siada w dowolnej pozycji, pochylając głowę i wznosząc proste ramiona w górę.
Dźwięk tamburynu oznacza, że niebezpieczeństwo minęło i można wędrować dalej.
Karta pracy cz. 2, nr 3.
Link do karty Pracy: 881911_OS_4-latek_KP_cz2 (mac.pl)
− Połączcie kropki kredką w odpowiednim kolorze.
− Nazwij to, co jest przedstawione na zdjęciach.
Ćwiczenia odechowe ze słomką: Ćwiczenie oddechowe ze słomką 2 - YouTube
Życzę Miłego Dnia :-)
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13