Tygodniowy zestaw ćwiczeń porannych - załącznik nr 1.
Słuchanie piosenki, nauka pierwszej zwrotki i refrenu Wiosenne buziaki (sł. i muz. Krystyna Gowik, Aleksandra Żurawska, muz. Krystyna Gowik). Rozmowa na temat piosenki. Tekst piosenki - załącznik nr 2. Nowe przygody Olka i Ady CD 2, utwór nr 7. https://www.mac.pl/piosenki Pytania dotyczące tekstu piosenki: - O czym jest ta piosenka? - Po czym poznajemy, że przybyła wiosna? - Co robią zwierzęta, kiedy dni stają się coraz cieplejsze?
Zabawa Jaka jest wiosna? Rodzic cicho wypowiada kolejne litery alfabetu, a dziecko w dowolnej chwili mówi: stop. Dziecko podaje określenie, jakie według niego pasuje do wiosny. Musi ono zaczynać się na głoskę, na której zatrzymał się rodzic, np. k – wiosna jest kolorowa p – wiosna jest pachnąca s – wiosna jest słoneczna r – wiosna jest radosna.
Słuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej Wiosna i moda.
Pod koniec zimy wiosna wyjęła żurnali stosik. – W co mam się ubrać? – dumała – co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki? A może golf? No i spodnie? Co wybrać, by być na czasie i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek? Na szyję apaszkę cienką, na głowę – kapelusz z piórkiem czy lepiej beret z antenką?
W tym czasie... – Gdzież ta wiosna? – pytali wszyscy wokół. – Zaspała? Zapomniała? Nie będzie jej w tym roku?)
I przyszła w zielonych rajstopach, w powiewnej złocistej sukience i miała wianek z pierwiosnków, a w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała jak sklep z perfumami – wszak była calutka w kwiatach, sypała płatkami jak deszczem – i tak już zostało do lata.
Rozmowa na temat wiersza. Przykładowe pytania: - Jaki problem miała wiosna? - W co postanowiła się ubrać? - Jak wyglądała?
Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?
Karta pracy, cz. 3, s. 52–53 (dzieci starsze). Nazywanie oznak wiosny przedstawionych na zdjęciach (zając z młodymi, krokusy, lecące bociany, przebiśniegi, motyle cytrynki, kwitnące wierzba i leszczyna, kra, skowronek, czajka, deszcz). Słuchanie wiersza L. Łącz Już. Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu. Rysowanie po śladach rysunków motyli. Kolorowanie ich tak, aby przypominały motyla cytrynka. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=54
Zabawa muzyczno-ruchowa Kaprysy pogody. Wystukujemy rytm ćwierćnut uderzając łyżką o łyżkę (do maszerowania) oznacza, że świeci słońce – dzieci spacerują; zmiana rytmu na ósemki (do biegania) oznacza zmianę pogody – pada deszcz i dzieci jak najszybciej chronią się w domu – wyznaczonym miejscu.
Karta pracyNowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 62 - różowa (dzieci starsze). Dzieci opisują, co przedstawia obrazek. Określają pierwsze głoski w słowie łodyga i nazwach rysunków. Rysują po śladach rysunków. Zaznaczają litery ł, Ł w wyrazach. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/pzrygotowanie-do-czyt/mobile/index.html#p=64
Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Kwiatek rośnie. Dzieci przykucają, głowy wtulają w ramiona. Rodzic zaczyna rytmicznie klaskać – najpierw cicho, potem coraz głośniej i szybciej. Dzieci powoli się podnoszą, aż do pozycji stojącej, wyciągają ręce do góry.