WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Praca zdalna 06.04.2021r.

Praca zdalna 06.04.2021r.

Temat tygodnia: WIOSENNE PRZEBUDZENIA.

WTOREK (06.04.2021r.)

Temat dnia: Kolory wiosny.

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie oznak wiosny,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej.

Cele operacyjne:

  • wypowiada się całymi zdaniami,
  • wymienia oznaki wiosny,
  • rysuje po śladach rysunków.

 

Propozycje zabaw:

  • Tygodniowy zestaw ćwiczeń porannych - załącznik nr 1.

  • Słuchanie piosenki, nauka pierwszej zwrotki i refrenu Wiosenne buziaki (sł. i muz. Krystyna Gowik, Aleksandra Żurawska, muz. Krystyna Gowik). Rozmowa na temat piosenki.
    Tekst piosenki - załącznik nr 2.
    Nowe przygody Olka i Ady CD 2, utwór nr 7.
    https://www.mac.pl/piosenki
    Pytania dotyczące tekstu piosenki:
    - O czym jest ta piosenka?
    - Po czym poznajemy, że przybyła wiosna?
    - Co robią zwierzęta, kiedy dni stają się coraz cieplejsze?

  • Zabawa Jaka jest wiosna?
    Rodzic cicho wypowiada kolejne litery alfabetu, a dziecko w dowolnej chwili mówi:
    stop. Dziecko podaje określenie, jakie według niego pasuje do wiosny. Musi ono zaczynać się na głoskę, na której zatrzymał się rodzic, np.
    k – wiosna jest kolorowa
    p – wiosna jest pachnąca
    s – wiosna jest słoneczna
    r – wiosna jest radosna.

  • Słuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej Wiosna i moda.

    Pod koniec zimy wiosna
    wyjęła żurnali stosik.
    – W co mam się ubrać? – dumała
    – co w tym sezonie się nosi?

    Założyć sukienkę w kropki?
    A może golf? No i spodnie?
    Co wybrać, by być na czasie
    i nie wyglądać niemodnie?

    Torebkę wziąć czy koszyczek?
    Na szyję apaszkę cienką,
    na głowę – kapelusz z piórkiem
    czy lepiej beret z antenką?

    W tym czasie... – Gdzież ta wiosna?
    – pytali wszyscy wokół.
    – Zaspała? Zapomniała?
    Nie będzie jej w tym roku?)

    I przyszła w zielonych rajstopach,
    w powiewnej złocistej sukience
    i miała wianek z pierwiosnków,
    a w ręce trzymała kaczeńce.

    Pachniała jak sklep z perfumami –
    wszak była calutka w kwiatach,
    sypała płatkami jak deszczem –
    i tak już zostało do lata.


    Rozmowa na temat wiersza. Przykładowe pytania:
    - Jaki problem miała wiosna?
    - W co postanowiła się ubrać?
    - Jak wyglądała?

  • Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?

  • Karta pracy, cz. 3, s. 52–53 (dzieci starsze).
    Nazywanie oznak wiosny przedstawionych na zdjęciach (zając z młodymi, krokusy, lecące bociany, przebiśniegi, motyle cytrynki, kwitnące wierzba i leszczyna, kra, skowronek, czajka, deszcz). Słuchanie wiersza L. Łącz Już. Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.
    Rysowanie po śladach rysunków motyli. Kolorowanie ich tak, aby przypominały motyla cytrynka.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=54

  • Karta pracy 2, s. 22 i 23 (dzieci młodsze).
    Dzieci oglądają obrazek. Mówią, po czym poznajemy, że nadchodzi wiosna.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=24

  • Zabawa muzyczno-ruchowa Kaprysy pogody.
    Wystukujemy rytm ćwierćnut uderzając łyżką o łyżkę (do maszerowania) oznacza, że świeci słońce – dzieci spacerują; zmiana rytmu na ósemki (do biegania) oznacza zmianę pogody – pada deszcz i dzieci jak najszybciej chronią się w domu – wyznaczonym miejscu.

  • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 62 - różowa (dzieci starsze).
    Dzieci opisują, co przedstawia obrazek. Określają pierwsze głoski w słowie łodyga
    i nazwach rysunków. Rysują po śladach rysunków. Zaznaczają litery ł, Ł w wyrazach.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/pzrygotowanie-do-czyt/mobile/index.html#p=64

  • Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Kwiatek rośnie.
    Dzieci przykucają, głowy wtulają w ramiona. Rodzic zaczyna rytmicznie klaskać – najpierw cicho, potem coraz głośniej i szybciej. Dzieci powoli się podnoszą, aż do pozycji stojącej, wyciągają ręce do góry.

 

Data dodania: 2021-04-06 00:21:43
Data edycji: 2021-04-06 00:34:26
Ilość wyświetleń: 222
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej