WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Praca zdalna 06.04.2021r.

Praca zdalna 06.04.2021r.

Temat tygodnia: WIOSENNE PRZEBUDZENIA.

WTOREK (06.04.2021r.)

Temat dnia: Kolory wiosny.

Cele ogólne:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie oznak wiosny,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej.

Cele operacyjne:

  • wypowiada się całymi zdaniami,
  • wymienia oznaki wiosny,
  • rysuje po śladach rysunków.

 

Propozycje zabaw:

  • Tygodniowy zestaw ćwiczeń porannych - załącznik nr 1.

  • Słuchanie piosenki, nauka pierwszej zwrotki i refrenu Wiosenne buziaki (sł. i muz. Krystyna Gowik, Aleksandra Żurawska, muz. Krystyna Gowik). Rozmowa na temat piosenki.
    Tekst piosenki - załącznik nr 2.
    Nowe przygody Olka i Ady CD 2, utwór nr 7.
    https://www.mac.pl/piosenki
    Pytania dotyczące tekstu piosenki:
    - O czym jest ta piosenka?
    - Po czym poznajemy, że przybyła wiosna?
    - Co robią zwierzęta, kiedy dni stają się coraz cieplejsze?

  • Zabawa Jaka jest wiosna?
    Rodzic cicho wypowiada kolejne litery alfabetu, a dziecko w dowolnej chwili mówi:
    stop. Dziecko podaje określenie, jakie według niego pasuje do wiosny. Musi ono zaczynać się na głoskę, na której zatrzymał się rodzic, np.
    k – wiosna jest kolorowa
    p – wiosna jest pachnąca
    s – wiosna jest słoneczna
    r – wiosna jest radosna.

  • Słuchanie wiersza Bożeny Głodkowskiej Wiosna i moda.

    Pod koniec zimy wiosna
    wyjęła żurnali stosik.
    – W co mam się ubrać? – dumała
    – co w tym sezonie się nosi?

    Założyć sukienkę w kropki?
    A może golf? No i spodnie?
    Co wybrać, by być na czasie
    i nie wyglądać niemodnie?

    Torebkę wziąć czy koszyczek?
    Na szyję apaszkę cienką,
    na głowę – kapelusz z piórkiem
    czy lepiej beret z antenką?

    W tym czasie... – Gdzież ta wiosna?
    – pytali wszyscy wokół.
    – Zaspała? Zapomniała?
    Nie będzie jej w tym roku?)

    I przyszła w zielonych rajstopach,
    w powiewnej złocistej sukience
    i miała wianek z pierwiosnków,
    a w ręce trzymała kaczeńce.

    Pachniała jak sklep z perfumami –
    wszak była calutka w kwiatach,
    sypała płatkami jak deszczem –
    i tak już zostało do lata.


    Rozmowa na temat wiersza. Przykładowe pytania:
    - Jaki problem miała wiosna?
    - W co postanowiła się ubrać?
    - Jak wyglądała?

  • Wypowiadanie się dzieci na temat: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?

  • Karta pracy, cz. 3, s. 52–53 (dzieci starsze).
    Nazywanie oznak wiosny przedstawionych na zdjęciach (zając z młodymi, krokusy, lecące bociany, przebiśniegi, motyle cytrynki, kwitnące wierzba i leszczyna, kra, skowronek, czajka, deszcz). Słuchanie wiersza L. Łącz Już. Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.
    Rysowanie po śladach rysunków motyli. Kolorowanie ich tak, aby przypominały motyla cytrynka.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-3/mobile/index.html#p=54

  • Karta pracy 2, s. 22 i 23 (dzieci młodsze).
    Dzieci oglądają obrazek. Mówią, po czym poznajemy, że nadchodzi wiosna.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=24

  • Zabawa muzyczno-ruchowa Kaprysy pogody.
    Wystukujemy rytm ćwierćnut uderzając łyżką o łyżkę (do maszerowania) oznacza, że świeci słońce – dzieci spacerują; zmiana rytmu na ósemki (do biegania) oznacza zmianę pogody – pada deszcz i dzieci jak najszybciej chronią się w domu – wyznaczonym miejscu.

  • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 62 - różowa (dzieci starsze).
    Dzieci opisują, co przedstawia obrazek. Określają pierwsze głoski w słowie łodyga
    i nazwach rysunków. Rysują po śladach rysunków. Zaznaczają litery ł, Ł w wyrazach.
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/pzrygotowanie-do-czyt/mobile/index.html#p=64

  • Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Kwiatek rośnie.
    Dzieci przykucają, głowy wtulają w ramiona. Rodzic zaczyna rytmicznie klaskać – najpierw cicho, potem coraz głośniej i szybciej. Dzieci powoli się podnoszą, aż do pozycji stojącej, wyciągają ręce do góry.

 

Data dodania: 2021-04-06 00:21:43
Data edycji: 2021-04-06 00:34:26
Ilość wyświetleń: 270
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej