WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Poniedziałek 26.10.2020 Temat tygodnia: Nasza mała ojczyzna

Poniedziałek 26.10.2020 Temat tygodnia: Nasza mała ojczyzna

Poniedziałek 26.10.2020

Temat tygodnia: Nasza mała ojczyzna

Temat dnia: Nasze domy i ulice.

  1. Dzień proponujemy zacząć ćwiczeniami:

– „Pojazdy” – zabawa orientacyjno-porządkowa: przy dźwiękach dowolnej muzyki dziecko biega w różnych kierunkach i naśladuje sposób poruszania się dowolnego pojazdu, na  przerwę w muzyce zatrzymuje się, staje nieruchomo. Gdy znów usłyszy muzykę naśladuje inny pojazd.
– „Pompowanie kół” – skrętoskłony, dziecko stoi w rozkroku, naśladuje pompowanie kół (raz
z jednej, raz z drugiej strony), wykonując skrętoskłony.
– „Przez okienko” – ćwiczenie tułowia: można stanąć w parze z dzieckiem, plecami do siebie,
zrobić skłon w przód i podać sobie ręce przez tzw. okienko. Następnie zrobić mocny wyprost
i zaklaskać w ręce nad głową.

– „Huśtawka” – ćwiczenia nóg: stajemy w parze twarzami do siebie, podając sobie ręce. Na umówiony sygnał (np. komendy: raz, dwa) dziecko staje we wspięciu, a druga osoba przysiada. Ruch powinien być ciągły, wahadłowy.
– „Pajace” – podskoki: dziecko staje w rozkroku, ręce ma szeroko rozstawione. Na hasło raz
łączy i ręce, i nogi, na hasło dwa wykonuje rozkrok, ręce szeroko.

Można również skorzystać z: https://youtu.be/RsKRBBhgrYQ

  1. „Prezent dla ojczyzny” – rozmowa o patriotyzmie na podstawie opowiadania (plik w załączniku 1) oraz ilustracji (plik w załączniku 2).

Po przeczytaniu opowiadania prosimy o zadanie pytań: Co Arek zobaczył na tablicy? Jakie barwy ma flaga Polski? Jaki ptak widnieje w godle Polski? Co dzieciom kojarzyło się z ojczyzną? Jaki prezent dla ojczyzny zrobił Arek? Co sądzicie o jego postępowaniu? Co, twoim zdaniem, można zrobić dla naszego kraju?

Zachęcamy dziecko do wypowiadania się całymi zdaniami.

  1. Praca z Kartami Pracy, s. 48–49 (potrzebne będą klej, nożyczki) rozmowa o zbliżającym się Narodowym Święcie Niepodległości, rozpoznawanie flagi Polski, przygotowanie kokardy narodowej zgodnie z instrukcją.
  2. Proponujemy zestaw ćwiczeń gimnastycznych z piłką: https://youtu.be/CEyba0BvBUE
  3. „Mój dom i adres” – zabawa słownikowa, utrwalenie adresu: opowiadanie o swoich domach, wzbogacanie słownictwa o wyrazy: dom, blok, kamienica, lokator, sąsiad. Dziecko opowiada o swoim domu, wymienia imiona domowników, zwierząt domowych. Zachęcamy je do podania adresu (nazwa miejscowości, ulica lub osiedle, numer domu/bloku, mieszkania) oraz odpowiedzi na pytania: Dlaczego należy znać swój adres? Dlaczego nie wolno go podawać nieznajomym? Dlaczego nie wolno otwierać obcym?
  4. D jak dom – ćw. równowagi, zabawa ze sznurowadłami (może być długi sznurek, szaliki, wstążki itp.): dziecko przy pomocy dorosłego układa sznurowadła na podłodze, łącząc je w wielką drukowaną literę D, chodzi stopa za stopą po konturze litery. Zabawę można utrudnić, proponując, by dziecko szło tyłem.
  5. „Mój dom i moja rodzina” – zabawa plastyczna. Dziecko składa karton techniczny A4 na pół, ustawia w pozycji poziomej zgięciem do góry, stawia na stole. Na jednej stronie mazakami rysuje dom, na drugiej – jego mieszkańców. Kredkami świecowymi lub pastelami koloruje pracę. Układa z liter wyciętych z gazet (lub wydrukowanych) wyraz dom, nakleja.
  6. Zadanie dla chętnych dzieci: układanie puzzli z pociętego na 6 części obrazka-mapy konturowej Polski, odczytywanie wyrazów mapa, Polska, kolorowanie rzek, dorysowanie gór, morza.
Data dodania: 2020-10-25 20:36:01
Data edycji: 2020-10-27 18:15:32
Ilość wyświetleń: 411
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej