WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Poniedziałek 26.10.2020 Temat tygodnia: Nasza mała ojczyzna

Poniedziałek 26.10.2020 Temat tygodnia: Nasza mała ojczyzna

Poniedziałek 26.10.2020

Temat tygodnia: Nasza mała ojczyzna

Temat dnia: Nasze domy i ulice.

  1. Dzień proponujemy zacząć ćwiczeniami:

– „Pojazdy” – zabawa orientacyjno-porządkowa: przy dźwiękach dowolnej muzyki dziecko biega w różnych kierunkach i naśladuje sposób poruszania się dowolnego pojazdu, na  przerwę w muzyce zatrzymuje się, staje nieruchomo. Gdy znów usłyszy muzykę naśladuje inny pojazd.
– „Pompowanie kół” – skrętoskłony, dziecko stoi w rozkroku, naśladuje pompowanie kół (raz
z jednej, raz z drugiej strony), wykonując skrętoskłony.
– „Przez okienko” – ćwiczenie tułowia: można stanąć w parze z dzieckiem, plecami do siebie,
zrobić skłon w przód i podać sobie ręce przez tzw. okienko. Następnie zrobić mocny wyprost
i zaklaskać w ręce nad głową.

– „Huśtawka” – ćwiczenia nóg: stajemy w parze twarzami do siebie, podając sobie ręce. Na umówiony sygnał (np. komendy: raz, dwa) dziecko staje we wspięciu, a druga osoba przysiada. Ruch powinien być ciągły, wahadłowy.
– „Pajace” – podskoki: dziecko staje w rozkroku, ręce ma szeroko rozstawione. Na hasło raz
łączy i ręce, i nogi, na hasło dwa wykonuje rozkrok, ręce szeroko.

Można również skorzystać z: https://youtu.be/RsKRBBhgrYQ

  1. „Prezent dla ojczyzny” – rozmowa o patriotyzmie na podstawie opowiadania (plik w załączniku 1) oraz ilustracji (plik w załączniku 2).

Po przeczytaniu opowiadania prosimy o zadanie pytań: Co Arek zobaczył na tablicy? Jakie barwy ma flaga Polski? Jaki ptak widnieje w godle Polski? Co dzieciom kojarzyło się z ojczyzną? Jaki prezent dla ojczyzny zrobił Arek? Co sądzicie o jego postępowaniu? Co, twoim zdaniem, można zrobić dla naszego kraju?

Zachęcamy dziecko do wypowiadania się całymi zdaniami.

  1. Praca z Kartami Pracy, s. 48–49 (potrzebne będą klej, nożyczki) rozmowa o zbliżającym się Narodowym Święcie Niepodległości, rozpoznawanie flagi Polski, przygotowanie kokardy narodowej zgodnie z instrukcją.
  2. Proponujemy zestaw ćwiczeń gimnastycznych z piłką: https://youtu.be/CEyba0BvBUE
  3. „Mój dom i adres” – zabawa słownikowa, utrwalenie adresu: opowiadanie o swoich domach, wzbogacanie słownictwa o wyrazy: dom, blok, kamienica, lokator, sąsiad. Dziecko opowiada o swoim domu, wymienia imiona domowników, zwierząt domowych. Zachęcamy je do podania adresu (nazwa miejscowości, ulica lub osiedle, numer domu/bloku, mieszkania) oraz odpowiedzi na pytania: Dlaczego należy znać swój adres? Dlaczego nie wolno go podawać nieznajomym? Dlaczego nie wolno otwierać obcym?
  4. D jak dom – ćw. równowagi, zabawa ze sznurowadłami (może być długi sznurek, szaliki, wstążki itp.): dziecko przy pomocy dorosłego układa sznurowadła na podłodze, łącząc je w wielką drukowaną literę D, chodzi stopa za stopą po konturze litery. Zabawę można utrudnić, proponując, by dziecko szło tyłem.
  5. „Mój dom i moja rodzina” – zabawa plastyczna. Dziecko składa karton techniczny A4 na pół, ustawia w pozycji poziomej zgięciem do góry, stawia na stole. Na jednej stronie mazakami rysuje dom, na drugiej – jego mieszkańców. Kredkami świecowymi lub pastelami koloruje pracę. Układa z liter wyciętych z gazet (lub wydrukowanych) wyraz dom, nakleja.
  6. Zadanie dla chętnych dzieci: układanie puzzli z pociętego na 6 części obrazka-mapy konturowej Polski, odczytywanie wyrazów mapa, Polska, kolorowanie rzek, dorysowanie gór, morza.
Data dodania: 2020-10-25 20:36:01
Data edycji: 2020-10-27 18:15:32
Ilość wyświetleń: 368
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej