Poniedziałek – 22.06.2020r.

Poniedziałek – 22.06.2020r.
Temat dnia: Tęczowy świat
Przebieg dnia:
- Co zmieniło swoje miejsce? – zabawa dydaktyczna
Rodzic gromadzi 7 różnych przedmiotów tego samego koloru. Ustawia je po kolei – dzieci mają za zadanie zapamiętać ich ustawienie. Następnie rodzic prosi, aby dzieci się odwróciły, a on zmienia kolejność w ustawieniu przedmiotów. Zadaniem dzieci jest wskazać różnice w ustawieniach. - Kraina tęczy – praca z wierszem Agnieszki Karcz
Kraina tęczy
Agnieszka Karcz
Gdy na niebie słońce świeci,
Ziemia moknie w ciepłym deszczu.
To pojawia się nad światem
Droga do krainy tęczy.
Wielki pas wstęg kolorowych,
Które w kształcie są półkola.
Jeden koniec się wyłania,
drugi kończy tuż na ziemią.
Barwy widoczne tej drogi są,
Każda ze wstęg ma barwę swą.
Aż w siedmiu kolorach mienią się,
I swoim pięknem dzielą się.
Kolor czerwony to znak gorąca.
Kolor pomarańczowy to cytrusów barwa.
Kolor żółty to słońca promień.
Kolor zielony to traw i lasów barwa.
Kolor niebieski to symbol nieba.
Kolor granatowy to głębia morza.
Kolor fioletowy to lawendy zapach.
Spójrz na niebo i policz sama.
Dzieci odpowiadają na pytania:
- Kiedy powstaje tęcza?
- Jakie kolory w niej występują?
- W jakiej porze roku tęczę na niebie możemy zaobserwować najczęściej?
- Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy?
- Układanie tęczy – zabawa dydaktyczna
Potrzebne będzie: 7 pasków papieru w kolorach tęczy (fioletowe, ciemnoniebieskie, niebieskie, zielone, żółte, pomarańczowe, czerwone). Zadaniem dziecka jest dobrze przyjrzeć się obrazkowi z tęczą (załącznik nr 1) i ułożyć swoje paski w dokładnie takiej samej kolejności. - Praca w KP 4 str. 31 – dopasowywanie obrazka do koloru tęczy; rozwijanie logicznego myślenia.
- Kolorowe miasto – zabawa konstrukcyjna z wykorzystaniem pudełek, farb lub papieru kolorowego w siedmiu kolorach tęczy. Dzieci malują lub oklejają pudełka. Konstruują z nich wieżę – układają zgodnie z kolorami tęczy. Mogą je również wykorzystać do zabaw tematycznych, np. w miasto i ruch uliczny.
- Robimy tęczę – zabawa z wodą, zabawa badawcza
Należy przygotować: wąż ogrodowy z końcówką do podlewania dającą wachlarz wody. Rodzic odkręca wodę i ustawia strumień pod słońce, dzieci obserwują wodę i starają się dostrzec tęczę. - Gra w kolory – zabawa orientacyjno porządkowa
Rodzic układa na stoliku kartki papieru w kolorach tęczy, włącza muzykę, dzieci poruszają się w rytm muzyki, na przerwę w muzyce rodzic wymienia jeden z kolorów tęczy, a dziecko podchodzi do stolika i podnosi kartonik z danym kolorem.