WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Poniedziałek 15.06.2020 Temat dnia: W górach

Poniedziałek 15.06.2020 Temat dnia: W górach

Poniedziałek 15.06.2020

Temat dnia: W górach

Dzień proponujemy rozpocząć zabawą przy muzyce https://youtu.be/wbtauENJlzg

„Góry” – zachęcamy do przeczytania wiersza J. Porazińskiej oraz rozmowę z dziećmi o znaczeniach pojęć: hale, góral, szczyt.

Góry nasze, góry
Janina Porazińska
Góry nasze, góry!
Hale nasze, hale!
Kto was zna tak dobrze,
jako my, górale!
Góry nasze, góry!
Wy, wysokie szczyty!
Kto was przewędrował?
Góral rodowity.

Proponujemy pokazanie dziecku mapy Polski i wspólnego odczytania nazw pasm górskich (Sudety, Karpaty, Tatry) a także zadania pytań: Po czym poznamy, że na pewno jesteśmy w górach?; Jak nazywamy potocznie mieszkańców gór?; Jak nazywa się łąka w górach?; Jak nazywa się wędzony ser owczy?; W jaki sposób można w górach spędzać wakacje, co można robić?; Jakie zwierzęta można niekiedy zobaczyć podczas górskich wędrówek?

Można również obejrzeć krótki film: „Nasze polskie góry” https://youtu.be/oGjfOzvojwg

„Skoki kozicy” – zabawa z elementem skoku. Układamy szesnaście kółek wyciętych z papieru (lub gazet) w czterech rzędach i szeregach. Dziecko wskakuje obunóż do wybranego pola, a następnie porusza się skokami obunóż w kierunku podanym przez rodzica, np. jedno pole w lewo, dwa pola w prawo, jedno pole do tyłu itd.

Piosenka do walizek i plecaków – osłuchanie z piosenką: https://youtu.be/qleKetMP_XQ

Zabawy rytmiczne do piosenki.

1) Aktywne słuchanie piosenki. Podczas słuchania zwrotki dzieci stoją i rysują w powietrzu owale. Podczas refrenu – wędrują w dowolnych kierunkach i klaszczą.

2) Nauka słów piosenki: rodzic recytuje frazami tekst piosenki z jednoczesnym wykonywaniem ruchów:

Mam kartkę niewielką                       Rysowanie przed sobą obiema rękami prostokąta.

i pędzel malutki,                    Ruchy obiema rękami z góry na dół i z dołu do góry

namaluję na papierze

kolorowe nutki.                                 Rysowanie ręką wiodącą czterech ćwierćnut.

Ref.: Dla dziewczynek i chłopaków,            Pokazywanie na siebie i na kolegów.

do walizek i plecaków,          Wyciągnięcie rąk przed siebie, zaciśnięcie dłoni w pięści.

na Mazury i pod chmury,      Machanie nad głową prostymi rękami w prawo i lewo.

nad jeziora albo w góry.                    Rysowanie przed sobą linii łamanej.

Z tych nutek ułożę

tęczową piosenkę,                             Rysowanie nad głową obiema rękami łuku, od strony lewej do prawej.

refren będzie w niej wesoły,             Kręcenie rękami nad głową „wiatraczków”.
zwrotki uśmiechnięte.                       Rysowanie przed swoją twarzą uśmiechu

3) Dzieci śpiewają piosenkę z jednoczesnym wykonywaniem ruchów.

„Tropimy głoskę h” – zabawy słuchowe. Dziecko wyszukuje w otoczeniu lub wymyśla przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się głoską h.

Praca z Kartami pracy cz.4., s20 – czytanie globalne, wyraz podstawowy: hamak. Dzielenie na sylaby nazw obrazków oraz kolorowanie ramek wokół tych przedmiotów, których nazwy zaczynają się głoską h.

„Idź za przewodnikiem” – zabawa dydaktyczna. Proponujemy rozłożyć szlak ze skakanek lub szarf lub innych dostępnych przedmiotów (w domu lub na powietrzu). Zaznaczamy początek oraz koniec i tworzymy pary.

Jedna osoba ma zawiązane oczy i staje za partnerem, kładąc mu ręce na ramionach. Osoba z przodu idzie tak, by dojść do końca, uprzedza partnera z tyłu, co będą robić, np.: Idziemy do przodu!; Skręcamy w lewo!; Skręcamy w prawo!. Następuje zamiana ról.

Zadanie dodatkowe – słuchanie i nauka rymowanki, recytacja z jednoczesnym wodzeniem po śladzie, rysowanie kształtu w tunelu oraz samodzielnie:

Hela hamak zawiesiła
i się na nim położyła.
Hopsa, hopsa, dana, dana,
ta zabawa jest udana.

„Przekładanie kamieni” – zabawa ruchowa z piłką. Dziecko i rodzic stoją w parze w rozkroku, ustawieni do siebie plecami. Dziecko trzyma piłkę i podaje ją partnerowi nad głową. Partner z pary odbiera ją i podaje dołem, między nogami. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Praca z K4., 21 – wycinanie elementów historyjki obrazkowej. Opowiadanie o zdarzeniach. Układanie obrazków w prawidłowej kolejności: wyjazd w góry, powrót z gór.

Piosenka do walizek i plecaków – utrwalenie znajomości piosenki.

Zachęcamy do obejrzenie filmów przybliżających piękno gór oraz zasady bezpieczeństwa:

 

 

Data dodania: 2020-06-14 23:16:47
Data edycji: 2020-06-14 23:21:42
Ilość wyświetleń: 301
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej