WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Poniedziałek 12.04.2021. Temat tygodnia: Z kulturą za pan brat. Temat dnia: Szanujemy ludzi, rzeczy i przyrodę.

Poniedziałek 12.04.2021. Temat tygodnia: Z kulturą za pan brat. Temat dnia: Szanujemy ludzi, rzeczy i przyrodę.

Propozycje zajęć na dzisiejszy dzień:

 

  • Gimnastyka poranna przy piosence https://youtu.be/4_BOPF_WfsM
  • „Kultura” – działanie dzieci. Dziecko ogląda obrazek umieszczony na stronie i dzieli tematycznie ilustracje, np. teatr, kino, muzyka, muzeum. Pod kierunkiem osoby dorosłej pisze na komputerze bądź odręcznie napisy do poszczególnych rodzajów ilustracji: kino, teatr, muzyka, muzeum. Można również wydrukować odpowiednie ilustracje i układać napisy pod odpowiednimi zbiorami.
  • „Kornelia i Stefan” – rozmowa o szacunku na podstawie opowiadania J. M. Chmielewskiej (załącznik 1).

Po wysłuchaniu tekstu zachęcamy dziecko do odpowiedzi na pytania: Dokąd rodzice zabrali Kornelkę? Dlaczego na początku dziewczynka była niezadowolona? Jak zachowywała się Kornelka w muzeum? Czego dowiedziała się podczas zwiedzania? Co musimy robić, by za wiele lat jakieś inne dzieci mogły zobaczyć, jak wyglądały dzisiejsze zabawki? Co lub kogo jeszcze trzeba szanować? Co to jest szacunek? Jak można okazywać, że się kogoś lub coś szanuje?

  • „Szanujemy, gdy…” – Dziecko na małych kartkach robi szybkie rysunki, będące odpowiedzią na pytanie: Co to jest szacunek? Należy określić czas na tę pracę np. podczas słuchania piosenki „Piosenki o szacunku dla innych” https://youtu.be/DL5CDJSRs0k . Po jego upływie dziecko opowiada o swojej pracy i o tym, jak rozumie pojęcie szacunek. wspólnie z dzieckiem staramy się ustalić, który rodzaj szacunku jest najważniejszy. Dziecko powinno dojść do wniosku, że nie ma najważniejszego rodzaju szacunku, wszystko i wszystkich trzeba szanować tak samo. Można również zachęcić dziecko do dokończenia zdania: Szanujemy, gdy… Zachęcamy do wysłuchania „Szewc” https://youtu.be/xLoDVeoQaeY i „Klepany” https://youtu.be/Ehc2jzzK7qQ – zabawy taneczne do wyboru.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z plastikowymi butelkami (załącznik 2). Do ćwiczeń potrzebne będą plastikowe butelki (1,5 l), piłki.
  • Praca z: Karty Pracy część 4, s. 2–3 – wypowiedzi na temat ilustracji, budowanie zdań poprawnych gramatycznie.
  • „Pantomima” – zabawa parateatralna. Zapraszamy dziecko do odegrania scenek –opowiadamy, jak powinna wyglądać scenka, np. dziecko siedzi na krześle, podchodzi starsza osoba i staje obok krzesła, dziecko podnosi się, wskazuje gestem i mówi: Proszę, niech pan usiądzie; dziecko lub inna osoba bierze książkę, przegląda i rzuca na podłogę, a druga podchodzi, podnosi książkę i odkłada na miejsce, głaszcząc. Zabawę przeprowadzamy na zmianę, staramy się odgadnąć, jakie sytuacje zostały przedstawione i w jaki sposób był wyrażony szacunek.

 

Dla dzieci lubiących słuchać bajek: „Bajka o Szacunku” https://youtu.be/ZDw6cy_OSGI

Dla rodziców: „Skąd ten brak szacunku u naszych dzieci?” https://youtu.be/x91IZrA3QHA

Data dodania: 2021-04-11 23:26:59
Data edycji: 2021-04-11 23:40:24
Ilość wyświetleń: 382
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej