WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Poniedziałek – 11.05.2020r.

Poniedziałek – 11.05.2020r.

Poniedziałek – 11.05.2020r.
Temat dnia: Rośliny na łące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Zestaw ćwiczeń porannych – na cały tydzień

  • „Bocian na łące”- zabawa ożywiająca
    Dziecko biega swobodnie. Na sygnał gwizdka przyjmuje pozycję bociana – staje na jednej nodze, druga noga jest zgięta w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Dziecko stoi w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna biegać.

  • „Skaczące żabki” – zabawa skoczna
    Dziecko naśladuje skoki żab. Na sygnał gwizdka siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje rechot żab. Na kolejny sygnał ponownie zaczyna skakać.

 

Przebieg dnia:

  • Opowiadanie pt. „Łąka” Olgi Masiuk
    Załącznik nr 1 lub https://www.youtube.com/watch?v=1YHPX1n5ZMQ

  • Rozmowa na temat opowiadania pt."Łąka” Olgi Masiuk i ilustracji w KARCIE PRACY nr 4 str. 5
    Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania:
    • Dlaczego dzieci źle się czuły w przedszkolu i chciały wyjść?
    • Do czego porównały siedzenie w sali?
    • Co zaproponowała Pani?
    • Co usłyszały dzieci podczas wycieczki?
    • Co zobaczyły dzieci podczas wycieczki?
    • Co dzieci poczuły podczas wycieczki?
    • Jakich mieszkańców łąki dzieci zobaczyły lub usłyszały?

 

  • Praca z książką: Karty pracy 4 str. 5
    Dzieci wspólnie z rodzicem ogląda ilustrację, nazywa rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę. Dziecko przecina ilustrację i układa z pamięci.

  • Film edukacyjny
    https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

  • Wycieczka na łąkę
    Jeżeli mają Państwo taką możliwość to wycieczka na łąkę byłaby najlepszą lekcją dla dzieci, aby poznać rośliny i zwierzęta tam żyjące. Dziecko kształtuje umiejętność prowadzenia obserwacji i jej dokumentowania oraz rozwija wrażliwość plastyczną
    Co jest potrzebne? Lupa, koc, kartki i kredki. Dziecko ma za zadanie zaobserwować fragment łąki, poszukać roślin, zwierząt i zerwać trzy rośliny różniące się kształtem i kolorem, które zabierają do domu. Na koniec dzieci rysują wybrany przez siebie fragment łąki. Podczas oglądania roślin dzieci wykorzystują lupy. Po przyjściu do domu łączą fragment łąki z roślinami i tak powstaje panorama łąki.

  • Kolorowa łąka – praca plastyczna z wykorzystaniem WYPRAWKI 38-39
    Dziecko wykonuje motyla i biedronkę techniką płaskiego Origami, wg obrazkowej instrukcji zamieszczonej w Wyprawce 38-39. Wykonane prace umieszcza na panoramie łąki.

  • Taniec motyli – zabawa muzyczna improwizacyjna (do utworu „Walc kwiatów” P.Czajkowskiego). Dziecko ma kolorowe wstążki, apaszki, chustki – jest motylem. Dziecko najpierw słucha odtwarzanej muzyki. Przy powtórnym odtworzeniu rodzic zaprasza „dziecko - motyl” do tańca. „Motyl” tańczy swój indywidualny taniec – ilustruje tempo i charakter słuchanej muzyki.
    https://www.youtube.com/watch?v=EIZ83ZfCzO8
Data dodania: 2020-05-10 21:14:42
Data edycji: 2020-05-10 21:20:18
Ilość wyświetleń: 345
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej