Poniedziałek – 11.05.2020r. Temat dnia: Rośliny na łące
Zestaw ćwiczeń porannych – na cały tydzień
„Bocian na łące”- zabawa ożywiająca Dziecko biega swobodnie. Na sygnał gwizdka przyjmuje pozycję bociana – staje na jednej nodze, druga noga jest zgięta w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Dziecko stoi w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna biegać.
„Skaczące żabki” – zabawa skoczna Dziecko naśladuje skoki żab. Na sygnał gwizdka siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje rechot żab. Na kolejny sygnał ponownie zaczyna skakać.
Rozmowa na temat opowiadania pt."Łąka” Olgi Masiuk i ilustracji w KARCIE PRACY nr 4 str. 5 Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania:
Dlaczego dzieci źle się czuły w przedszkolu i chciały wyjść?
Do czego porównały siedzenie w sali?
Co zaproponowała Pani?
Co usłyszały dzieci podczas wycieczki?
Co zobaczyły dzieci podczas wycieczki?
Co dzieci poczuły podczas wycieczki?
Jakich mieszkańców łąki dzieci zobaczyły lub usłyszały?
Praca z książką: Karty pracy 4 str. 5 Dzieci wspólnie z rodzicem ogląda ilustrację, nazywa rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę. Dziecko przecina ilustrację i układa z pamięci.
Wycieczka na łąkę Jeżeli mają Państwo taką możliwość to wycieczka na łąkę byłaby najlepszą lekcją dla dzieci, aby poznać rośliny i zwierzęta tam żyjące. Dziecko kształtuje umiejętność prowadzenia obserwacji i jej dokumentowania oraz rozwija wrażliwość plastyczną Co jest potrzebne? Lupa, koc, kartki i kredki. Dziecko ma za zadanie zaobserwować fragment łąki, poszukać roślin, zwierząt i zerwać trzy rośliny różniące się kształtem i kolorem, które zabierają do domu. Na koniec dzieci rysują wybrany przez siebie fragment łąki. Podczas oglądania roślin dzieci wykorzystują lupy. Po przyjściu do domu łączą fragment łąki z roślinami i tak powstaje panorama łąki.
Kolorowa łąka – praca plastyczna z wykorzystaniem WYPRAWKI 38-39 Dziecko wykonuje motyla i biedronkę techniką płaskiego Origami, wg obrazkowej instrukcji zamieszczonej w Wyprawce 38-39. Wykonane prace umieszcza na panoramie łąki.
Taniec motyli – zabawa muzyczna improwizacyjna (do utworu „Walc kwiatów” P.Czajkowskiego). Dziecko ma kolorowe wstążki, apaszki, chustki – jest motylem. Dziecko najpierw słucha odtwarzanej muzyki. Przy powtórnym odtworzeniu rodzic zaprasza „dziecko - motyl” do tańca. „Motyl” tańczy swój indywidualny taniec – ilustruje tempo i charakter słuchanej muzyki. https://www.youtube.com/watch?v=EIZ83ZfCzO8