WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Poniedziałek 08.06.2020 Temat dnia: Mój przyjaciel – pies i kot.

Poniedziałek 08.06.2020 Temat dnia: Mój przyjaciel – pies i kot.

Poniedziałek 08.06.2020

Temat dnia: Mój przyjaciel – pies i kot.

Dzień proponujemy zacząć ćwiczeniami porannymi np.

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

„Szczeniątka” – słuchanie wiersza E. Szelburg - Zarembiny. Rozmowa na jego temat, nauka wiersza na pamięć.

„Szczeniątka”

E. Szelburg – Zarembina

Bez liku

jest szczeniątek w koszyku.

Jedno – podobne do matki.

Drugie – w białe łatki.

Trzecie – czarne jak wronka.

Czwarte bez ogonka.

Podpalanych dwoje.

A ostatnie, to najmniejsze,

ono będzie moje.

Po wysłuchaniu wiersza prosimy o zadanie dziecku pytań: Gdzie leżały szczeniątka?, Jak wyglądało pierwsze(drugie, trzecie, czwarte)? Jak wyglądały dwa pieski? Co znaczy słowo podpalane? Jakie było  najmniejsze? Ile było razem piesków?

Następnie rodzic układa przed dzieckiem 7 sylwet psów ,które wyglądają, jak te z wiersza. Dziecko porządkuje kolejno psy, ustawiając je w szeregu tak jak treści wiersza. Po tym zadaniu rodzic recytuje wiersz frazami, a dziecko powtarza: cicho, średnio głośno, głośno, dopowiada końcówkę wersu, rodzic recytuje wiersz

„Kotki piją mleczko” – zabawa ruchowa. Na podłodze rozkładamy kilka przedmiotów – miseczek z mlekiem. Dziecko – kociątko klęczy obok swojej miseczki i naśladuje językiem picie mleka z miski. Na hasło: Kotek na spacerek! dziecko chodzi na czworakach między miskami. Na hasło Kotek pije mleko! wraca do swojej miseczki i dalej naśladuje picie mleka.

„Podaj dalej – zabawa słuchowa. Do tej zabawy można wykorzystać piłkę. Rodzic trzyma piłkę i mówi wybrane przez siebie słowo, podaje piłkę dziecku, którego zadaniem jest wyodrębnienie ostatniej głoski w tym słowie i wymyślenie innego zaczynającego się tą głoską. Gdy to zrobi podaje piłkę dalej (w zależności od ilości osób biorących udział w zabawie powtarzamy ją kilkakrotnie).

„Tropimy głoskę z” – zabawy słuchowe z wykorzystaniem Kart Pracy. Dziecko wyszukuje w pokoju lub wymyśla przedmioty/zwierzęta/owoce/warzywa, których nazwy zaczynają się głoską z. Praca z Kartami Pracy część 4., s. 13 – czytanie globalne: wyraz podstawowy zebra. Opowiadanie o obrazkach przedstawiających zebrę – zwierzę i zebrę – przejście dla pieszych. Umieszczanie nalepek w odpowiednim miejscu, kolorowanie ramek wokół obrazków, rysowanie kształtu w tunelu i samodzielnie.

„Pies”- zabawa z elementem czworakowania. Dziecko przy muzyce naśladuje chód psów z wykorzystaniem ruchów naprzemiennych (prawa ręka, lewa noga). Gdy muzyka milknie staje i próbuje merdać ogonkiem – rysuje miednicą znaki nieskończoności.

„Mam zwierzątko” – praca plastyczna. Malowanie farbami portretu swojego ulubionego zwierzątka – takiego, jakiego ma lub chciałoby mieć w domu.

„Ile łap w koszyku?”- zabawa dydaktyczna. Do zabawy potrzebujemy 5 sylwet psów z widocznymi łapami oraz kontur kosza dla psa. Dziecko ma przed sobą 20 klocków (fasolek, kredek itp.) – liczmanów. Rodzic wkłada pierwszego psa do koszyka i zadaje dziecku pytanie: Ile łap jest w koszyku? Dokłada drugiego psa i pyta: Ile teraz jest łap w koszyku? I tak samo postępuje do momentu, aż wszystkie psy będą w koszyku. Następnie wyjmuje po jednym psie z koszyka i zadaje to samo pytanie. Gdy wyjmie ostatniego psa, także zadaje to pytanie – na podstawie odpowiedzi prezentuje dziecku zbiór pusty. Dziecko manipuluje klockami oblicza na palcach lub w pamięci.

Data dodania: 2020-06-07 22:34:12
Data edycji: 2020-06-07 22:41:37
Ilość wyświetleń: 1082
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej