WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Poniedziałek 08.06.2020 Temat dnia: Mój przyjaciel – pies i kot.

Poniedziałek 08.06.2020 Temat dnia: Mój przyjaciel – pies i kot.

Poniedziałek 08.06.2020

Temat dnia: Mój przyjaciel – pies i kot.

Dzień proponujemy zacząć ćwiczeniami porannymi np.

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

„Szczeniątka” – słuchanie wiersza E. Szelburg - Zarembiny. Rozmowa na jego temat, nauka wiersza na pamięć.

„Szczeniątka”

E. Szelburg – Zarembina

Bez liku

jest szczeniątek w koszyku.

Jedno – podobne do matki.

Drugie – w białe łatki.

Trzecie – czarne jak wronka.

Czwarte bez ogonka.

Podpalanych dwoje.

A ostatnie, to najmniejsze,

ono będzie moje.

Po wysłuchaniu wiersza prosimy o zadanie dziecku pytań: Gdzie leżały szczeniątka?, Jak wyglądało pierwsze(drugie, trzecie, czwarte)? Jak wyglądały dwa pieski? Co znaczy słowo podpalane? Jakie było  najmniejsze? Ile było razem piesków?

Następnie rodzic układa przed dzieckiem 7 sylwet psów ,które wyglądają, jak te z wiersza. Dziecko porządkuje kolejno psy, ustawiając je w szeregu tak jak treści wiersza. Po tym zadaniu rodzic recytuje wiersz frazami, a dziecko powtarza: cicho, średnio głośno, głośno, dopowiada końcówkę wersu, rodzic recytuje wiersz

„Kotki piją mleczko” – zabawa ruchowa. Na podłodze rozkładamy kilka przedmiotów – miseczek z mlekiem. Dziecko – kociątko klęczy obok swojej miseczki i naśladuje językiem picie mleka z miski. Na hasło: Kotek na spacerek! dziecko chodzi na czworakach między miskami. Na hasło Kotek pije mleko! wraca do swojej miseczki i dalej naśladuje picie mleka.

„Podaj dalej – zabawa słuchowa. Do tej zabawy można wykorzystać piłkę. Rodzic trzyma piłkę i mówi wybrane przez siebie słowo, podaje piłkę dziecku, którego zadaniem jest wyodrębnienie ostatniej głoski w tym słowie i wymyślenie innego zaczynającego się tą głoską. Gdy to zrobi podaje piłkę dalej (w zależności od ilości osób biorących udział w zabawie powtarzamy ją kilkakrotnie).

„Tropimy głoskę z” – zabawy słuchowe z wykorzystaniem Kart Pracy. Dziecko wyszukuje w pokoju lub wymyśla przedmioty/zwierzęta/owoce/warzywa, których nazwy zaczynają się głoską z. Praca z Kartami Pracy część 4., s. 13 – czytanie globalne: wyraz podstawowy zebra. Opowiadanie o obrazkach przedstawiających zebrę – zwierzę i zebrę – przejście dla pieszych. Umieszczanie nalepek w odpowiednim miejscu, kolorowanie ramek wokół obrazków, rysowanie kształtu w tunelu i samodzielnie.

„Pies”- zabawa z elementem czworakowania. Dziecko przy muzyce naśladuje chód psów z wykorzystaniem ruchów naprzemiennych (prawa ręka, lewa noga). Gdy muzyka milknie staje i próbuje merdać ogonkiem – rysuje miednicą znaki nieskończoności.

„Mam zwierzątko” – praca plastyczna. Malowanie farbami portretu swojego ulubionego zwierzątka – takiego, jakiego ma lub chciałoby mieć w domu.

„Ile łap w koszyku?”- zabawa dydaktyczna. Do zabawy potrzebujemy 5 sylwet psów z widocznymi łapami oraz kontur kosza dla psa. Dziecko ma przed sobą 20 klocków (fasolek, kredek itp.) – liczmanów. Rodzic wkłada pierwszego psa do koszyka i zadaje dziecku pytanie: Ile łap jest w koszyku? Dokłada drugiego psa i pyta: Ile teraz jest łap w koszyku? I tak samo postępuje do momentu, aż wszystkie psy będą w koszyku. Następnie wyjmuje po jednym psie z koszyka i zadaje to samo pytanie. Gdy wyjmie ostatniego psa, także zadaje to pytanie – na podstawie odpowiedzi prezentuje dziecku zbiór pusty. Dziecko manipuluje klockami oblicza na palcach lub w pamięci.

Data dodania: 2020-06-07 22:34:12
Data edycji: 2020-06-07 22:41:37
Ilość wyświetleń: 911
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej