Ćwiczenia poranne (cały tydzień) „Bocian na łące” – zabawa ożywiająca. Dziecko biega swobodnie. Na sygnał gwizdka przyjmuje pozycję bociana – staje na jednej nodze, druga noga jest zgięta w kolanie, ramiona rozłożone na boki. Dziecko stoi w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie zaczyna biegać. „Skaczące żabki” – zabawa skoczna. Dziecko naśladuje skoki żab. Na sygnał gwizdka siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje rechot żab. Na kolejny sygnał ponownie zaczyna skakać.
Strażnik książek – rozmowa na podstawie treści opowiadania Magdaleny Zawadzkiej (załącznik nr 1) Dziecko udziela odpowiedzi na poniższe pytania
Dlaczego rybak postanowił odszukać czarodzieja? Dokąd czarodziej zaprowadził rybaka i jaką dał mu radę?
Co zrobił rybak?
Jak zakończyła się ta historia?
Dlaczego powinno się czytać książki?
Dlaczego ważne jest, aby umieć dobrze czytać?
Do czego służą książki?
Praca z książką: KARTY PRACY nr 4 s.1 Dziecko ma przed sobą różne rodzaje książek – encyklopedie, książki popularnonaukowe, podręczniki, książki z bajkami, albumy, książki pisane alfabetem Braille’a. Dzieci próbują posegregować książki według rodzaju. Rodzic zadaje pytanie: Jak czytają, jak uczą się dzieci, które nie widzą (są niewidome)? Dziecko podaje swoje pomysły. Rodzic pokazuje (zdjęcie z Internetu) jak wygląda taka książka i w jaki sposób odczytuje się litery. (załączniki: biblioteka, księgarnia, książki, podręczniki, atlasy, bajki, encyklopedie, słowniki, przewodnik) http://www.braille.pl/
Zabawa ruchowa: „Skaczące żabki” – zabawa skoczna. Dziecko naśladuje skoki żab. Na sygnał gwizdka siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje rechot żab. Na kolejny sygnał ponownie zaczyna skakać.
Praca z książką: Kart Pracy Piszę i Liczę str. 64 „Bohaterowie Naszych książek” – rodzic pokazuje dziecku wzór szlaczka, recytując popularną wyliczankę, prezentuje na wzorze jego kreślenia. Entliczek-pentliczek czerwony stoliczek, na kogo wypadnie, na tego bęc. Następnie dziecko robi to samo – kreśli szlaczek na dużym wzorze, w powietrzu, na tackach z piaskiem.
Praca z książką: Kart Pracy Piszę i Liczę str. 64. Po zakończeniu zabawy dziecko opowiada o tym, jakich bohaterów narysowało.