WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Piątek 30.10.2020 Temat dnia: Tradycje naszego regionu

Piątek 30.10.2020 Temat dnia: Tradycje naszego regionu

Piątek 30.10.2020

Temat dnia: Tradycje naszego regionu

Dzień proponujemy rozpocząć ćwiczeniami porannymi z poniedziałku lub https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U .

„Zadania rytmiczne” – zabawa słuchowa. Rodzic wystukuje dowolny rytm, a dziecko ten rytm powtarza poprzez wyklaskiwanie, wystukiwanie, tupanie itp.

„Szewc” – utrwalenie kroków tańca https://www.youtube.com/watch?v=BIl95F56w90.

„Piękna nasza Polska cała” – zabawa dydaktyczna. Prezentacja strojów z różnych regionów Polski (krakowski, kurpiowski, łowicki, kaszubski, śląski, itp.). Zachęcamy dziecko do obserwacji i wypowiedzi na temat podobieństw i różnic w strojach (paski, kratki, chusty, kwiaty, nakrycie głowy itp.) https://polalech.pl/stroje-polskie-prezentacje.htm .

„Strój regionalny” – poznanie wyglądu stroju szamotulskiego, określanie kolorystyki oraz przyśpiewki wielkopolskiej „Świniorz”. Można zachęcić dziecko do wspólnego śpiewania tej przyśpiewki w języku regionalnym https://www.youtube.com/watch?v=oRQxO_ePZTs , tradycje – haftowanie,) https://www.youtube.com/watch?v=JMzcBnnT5hQ , muzykowanie -dudy wielkopolskie https://www.youtube.com/watch?v=23rf5DCmTZA lub https://www.youtube.com/watch?v=SgZzUdS5Vf0 .

„Paski, kwiatki i krateczki, czyli strój z naszego regionu” – praca plastyczna. Dziecko dowolną techniką tworzy strój ludowy kobiety z naszego regionu.

„Wianki i kapelusze” – zabawa matematyczna. Porównywanie liczebności zbiorów. Rozwijanie myślenia operacyjnego – ustalanie stałości liczby elementów w zbiorze w zakresie 7.

Rozkładamy 2x po 7 elementów (np. 7 klocków tej samej wielkości, 7 pudełek, klamerek itp.) w różnych pozycjach: w rozsypce, ułożone piętrowo jedne na drugich. Umawiamy się co jest wiankiem, co kapeluszem. Dziecko określa, gdzie jest więcej, a gdzie mniej, sprawdza przez przeliczenie, ustawienie w pary, ustawienie w rzędy (pociągi). Dziecko powinno samodzielnie wyciągnąć wniosek (tyle samo).

„Ułóż sam” – układanie rytmów z wykorzystaniem elementów z poprzedniej zabawy. Rodzic rozpoczyna układanie rytmu – dziecko po kolei dokłada jeden element, tak aby zachować rytm: kapelusz – wianek; kapelusz – kapelusz – wianek; wianek – wianek – kapelusz; wianek – wianek – kapelusz – kapelusz.

Do zabaw można również wykorzystać prawdziwe kapelusze i wianki lub ilustracje (plik w załączniku).

„Dzieci do domu, dzieci na spacer” – zabawa ruchowa. Dziecko rozkłada w dowolnym miejscu pokoju chustkę – to będzie jego dom. Biega po pokoju w rytmie dowolnej muzyki. Na hasło: „Dzieci do domu” biegnie szybko do swojej chustki i naśladuje wykonywanie jakiejś czynności domowej. Na hasło: „Dzieci na spacer” znów biega.

„Zabawy z powietrzem” – przeprowadzenie doświadczeń:

  • „Co jest w środku?” – dajemy dziecku cienkie worki foliowe. Zachęcamy je do określenia, co jest w środku worka. Następnie prosimy, by dziecko nabrało do worka powietrza i przytrzymało jego koniec, tworząc balon. Zachęcamy do wypowiedzi: Co jest teraz w worku. Czy można powiedzieć, że worek jest pusty? Czy można go zgnieść? – „Co jest w butelce?” – rodzic daje dziecku małą plastikową butelkę. Dziecko określa, co jest w środku. Następnie zakręca butelkę, próbują ją zgnieść. To samo zadanie wykonuje z odkręconą butelką . Zachęcamy do odpowiedzi na pytania: „Dlaczego nie udało się zgnieść zakręconej butelki?”, „Czy powietrze można zobaczyć?”;
  • stawiamy przed dziećmi miskę z wodą, dziecko trzyma w dłoni plastikową butelkę, określa, co jest w środku. Po pierwszym doświadczeniu powinno wiedzieć, że w środku butelki jest powietrze. Zadajemy pytanie: Jak można zobaczyć powietrze, które znajduje się w butelce? Dziecko samodzielnie wykonuje doświadczenie zanurzając pustą butelkę w misce wody i obserwuje powietrze wydostające się w formie bąbelków.

Praca z książką „Liczenie” str.18 – kolorowanie co drugiego kwiatka. płytki, pisanie cyfr 1. 2, tworzenie rytmów.

Data dodania: 2020-10-29 20:38:33
Data edycji: 2020-10-30 00:53:27
Ilość wyświetleń: 441
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej