WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Piątek 30.10.2020 Temat dnia: Tradycje naszego regionu

Piątek 30.10.2020 Temat dnia: Tradycje naszego regionu

Piątek 30.10.2020

Temat dnia: Tradycje naszego regionu

Dzień proponujemy rozpocząć ćwiczeniami porannymi z poniedziałku lub https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U .

„Zadania rytmiczne” – zabawa słuchowa. Rodzic wystukuje dowolny rytm, a dziecko ten rytm powtarza poprzez wyklaskiwanie, wystukiwanie, tupanie itp.

„Szewc” – utrwalenie kroków tańca https://www.youtube.com/watch?v=BIl95F56w90.

„Piękna nasza Polska cała” – zabawa dydaktyczna. Prezentacja strojów z różnych regionów Polski (krakowski, kurpiowski, łowicki, kaszubski, śląski, itp.). Zachęcamy dziecko do obserwacji i wypowiedzi na temat podobieństw i różnic w strojach (paski, kratki, chusty, kwiaty, nakrycie głowy itp.) https://polalech.pl/stroje-polskie-prezentacje.htm .

„Strój regionalny” – poznanie wyglądu stroju szamotulskiego, określanie kolorystyki oraz przyśpiewki wielkopolskiej „Świniorz”. Można zachęcić dziecko do wspólnego śpiewania tej przyśpiewki w języku regionalnym https://www.youtube.com/watch?v=oRQxO_ePZTs , tradycje – haftowanie,) https://www.youtube.com/watch?v=JMzcBnnT5hQ , muzykowanie -dudy wielkopolskie https://www.youtube.com/watch?v=23rf5DCmTZA lub https://www.youtube.com/watch?v=SgZzUdS5Vf0 .

„Paski, kwiatki i krateczki, czyli strój z naszego regionu” – praca plastyczna. Dziecko dowolną techniką tworzy strój ludowy kobiety z naszego regionu.

„Wianki i kapelusze” – zabawa matematyczna. Porównywanie liczebności zbiorów. Rozwijanie myślenia operacyjnego – ustalanie stałości liczby elementów w zbiorze w zakresie 7.

Rozkładamy 2x po 7 elementów (np. 7 klocków tej samej wielkości, 7 pudełek, klamerek itp.) w różnych pozycjach: w rozsypce, ułożone piętrowo jedne na drugich. Umawiamy się co jest wiankiem, co kapeluszem. Dziecko określa, gdzie jest więcej, a gdzie mniej, sprawdza przez przeliczenie, ustawienie w pary, ustawienie w rzędy (pociągi). Dziecko powinno samodzielnie wyciągnąć wniosek (tyle samo).

„Ułóż sam” – układanie rytmów z wykorzystaniem elementów z poprzedniej zabawy. Rodzic rozpoczyna układanie rytmu – dziecko po kolei dokłada jeden element, tak aby zachować rytm: kapelusz – wianek; kapelusz – kapelusz – wianek; wianek – wianek – kapelusz; wianek – wianek – kapelusz – kapelusz.

Do zabaw można również wykorzystać prawdziwe kapelusze i wianki lub ilustracje (plik w załączniku).

„Dzieci do domu, dzieci na spacer” – zabawa ruchowa. Dziecko rozkłada w dowolnym miejscu pokoju chustkę – to będzie jego dom. Biega po pokoju w rytmie dowolnej muzyki. Na hasło: „Dzieci do domu” biegnie szybko do swojej chustki i naśladuje wykonywanie jakiejś czynności domowej. Na hasło: „Dzieci na spacer” znów biega.

„Zabawy z powietrzem” – przeprowadzenie doświadczeń:

  • „Co jest w środku?” – dajemy dziecku cienkie worki foliowe. Zachęcamy je do określenia, co jest w środku worka. Następnie prosimy, by dziecko nabrało do worka powietrza i przytrzymało jego koniec, tworząc balon. Zachęcamy do wypowiedzi: Co jest teraz w worku. Czy można powiedzieć, że worek jest pusty? Czy można go zgnieść? – „Co jest w butelce?” – rodzic daje dziecku małą plastikową butelkę. Dziecko określa, co jest w środku. Następnie zakręca butelkę, próbują ją zgnieść. To samo zadanie wykonuje z odkręconą butelką . Zachęcamy do odpowiedzi na pytania: „Dlaczego nie udało się zgnieść zakręconej butelki?”, „Czy powietrze można zobaczyć?”;
  • stawiamy przed dziećmi miskę z wodą, dziecko trzyma w dłoni plastikową butelkę, określa, co jest w środku. Po pierwszym doświadczeniu powinno wiedzieć, że w środku butelki jest powietrze. Zadajemy pytanie: Jak można zobaczyć powietrze, które znajduje się w butelce? Dziecko samodzielnie wykonuje doświadczenie zanurzając pustą butelkę w misce wody i obserwuje powietrze wydostające się w formie bąbelków.

Praca z książką „Liczenie” str.18 – kolorowanie co drugiego kwiatka. płytki, pisanie cyfr 1. 2, tworzenie rytmów.

Data dodania: 2020-10-29 20:38:33
Data edycji: 2020-10-30 00:53:27
Ilość wyświetleń: 368
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej