Praca z Kartami pracy cz. 4., str. 6 – opowiadanie o obrazku przedstawiającym łąkę. Wskazywanie zwierząt, które skaczą, latają i pełzają. Podawanie ich nazw. Rysowanie kresek odpowiadających liczbie poszczególnych elementów na obrazku.
„ Trening dla mamy z dzieckiem” – ćwiczenia wzmacniające kręgosłup
„Na wiosennej łące” – zabawa ruchowa. Rodzic opowiada historię, a dziecko za pomocą gestów, ruchów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbuje przedstawić treść opowiadania.
Jest piękna pogoda, świeci słońce. Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy. Mrówki budują swoje miasto, zajączki skaczą po łące: kic, kic. Żabki pływają w jeziorze i kumkają: kum, kum. Ptaszki fruwają wysoko po niebie. Bocian dostojnie kroczy, klekocząc: kle, kle. Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze: szu, szu, szu. Zaczął padać majowy deszczyk: kap, kap, kap. Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków.
„Plener malarski”-zachęcamy do wykonania pracy metodą D. Dziamskiej. Prosimy o zwrócenie uwagi na sposób trzymania kredki -w lewej, w prawej ręce, rysowanie dwoma rękami w rytm muzyki:
mówienie na wydechu – dzieci nabierają powietrza nosem, a następnie wypowiadają wyliczankę: Niezapominajki to są kwiaty z bajki! Rosną nad potoczkiem, patrzą żabim oczkiem,
ćwiczenia ortofoniczne: brr, bzy.
ćwiczenia języka: wysuwanie języka do przodu – język wąski i szeroki; liczenie językiem dolnych i górnych zębów; zdmuchiwanie skrawków papieru z czubka języka; ćwiczenia szybkiego wymawiania zgłosek tr i br.
Co piszczy w trawie? – utrwalenie wiadomości o mieszkańcach łąki