Gra w niebieskie – zabawa orientacyjno porządkowa Dzieci maszerują, podskakują bądź biegają po pokoju w zależności od rytmu podanego przez rodzica. Na przerwę w akompaniamencie rodzic podaje nazwę koloru, np. niebieski, wówczas dziecko musi poszukać podany kolor w pomieszczeniu i dotknąć go. Jeżeli rodzic poda nazwę innego koloru, wówczas dziecko staje na baczność.
Praca z książka do czytania str. 79 – „Nad Bałtykiem”
Zabawa słownikowa Jaki kolor ma morze? – dzieci odpowiadają, wszystkie odpowiedzi są dobre. Próbują dojść do wniosku, że morze może mieć różne odcienie koloru niebieskiego, np. w zależności od pogody – jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy.
Zabawa dydaktyczna Szukamy koloru niebieskiego – dzieci szukają w swoim otoczeniu jak najwięcej przedmiotów w odcieniach koloru niebieskiego, a następnie starają się je właściwie nazwać.
Zabawa plastyczna Korelacja muzyki z plastyką – wykorzystanie efektów dźwiękowych. W załączniku nr 1 znajdują się obrazki przedstawiające różne rodzaje chmur: białe, deszczowe, ciężkie i ciemne burzowe, z których pada deszcz. Dzieci przyglądają się uważnie obrazkom i opowiadają, z czym kojarzą się im te chmury oraz do czego są podobne. Rodzic szykuje niebieskie farby w różnych odcieniach. Dzieci słuchają odgłosów i malują niebieski obrazek, wykorzystując naszykowane farby.
Zabawa matematyczna Rodzic przygotowuje liczmany w różnych kolorach oraz cyfry i znaki matematyczne z Wycinanki 48-49. Dzieci manipulują nimi, dokładają, odkładają i rozwiązują zadania.
Do portu przypłynęły 2 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło do portu? (2+7=9)
Na przystani stało 9 żaglówek, 2 odpłynęły. Ile żaglówek pozostało na przystani? (9-2= 7)