Wybrany zestaw ćwiczeń porannych (List do rodziców, 14.04).
„Ssaki” – rozmowa z dzieckiem na podstawie ilustracji z Wielkiej Księgi Tropicieli przedstawiającej podwórko wiejskie (lub innej). Zachęcanie dzieci do odpowiedzi na pytania: Co jedzą małe kaczuszki, kurczątka, pieski, kotki? Jak wyglądają nowo narodzone zwierzęta? Dziecko powinno samo dojść do wniosku, że niektóre zwierzęta po urodzeniu piją mleko matki i to są ssaki. Można odwołać się do obserwacji dzieci, które mają młodsze rodzeństwo i uświadomić dzieciom, że ludzie to też ssaki. Można wyszukać różne ciekawostki w książkach lub albumach oraz obejrzeć film:
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (załącznik w pliku do pobrania).
„Piotruś” – wypchnięcie kart ze zwierzętami i ich dziećmi z Wycinanki (s. 39-41), wyszukanie wśród nich ilustracji przedstawiających ssaki, opisywanie wyglądu, przeliczanie ssaków i ptaków. Gra w parach; przypomnienie o tym, że nie zawsze się wygrywa. Uwrażliwienie na przestrzeganie reguł i zasad gry.
„Mój ulubiony ssak” – malowanie farbami lub wykonywanie dowolnego zwierzęcia z papierowego talerzyka np:
Propozycja zabawy ruchowej: „Jajko na łyżce” – przed dzieckiem leży łyżka i jajko (piłeczka do tenisa stołowego lub kulka ze zgniecionego papieru). Na sygnał dziecko musi położyć jajko na łyżce i pokonać slalom między meblami.
Aby wyjaśnić różnice między ssakami i ptakami można również wspólnie z dzieckiem obejrzeć film edukacyjny „Jak z jajka powstaje kura”