WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Piątek 12.06.2020 Temat dnia: Uwaga! Nieznajome zwierzę

Piątek 12.06.2020 Temat dnia: Uwaga! Nieznajome zwierzę

Piątek 12.06.2020

Temat dnia: Uwaga! Nieznajome zwierzę

Dzień zaczynamy ćwiczeniami przy muzyce ze Świeżakami z wtorku

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych np.

https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc

Praca z Kartami Pracy część 4., s.16. – utrwalenie  umiejętności wyróżniania zbioru pustego. Zadanie dodatkowe – ozdabianie cyfry 0, łączenie z zerem tych pętli, w których nie ma żadnych elementów.

„Jakie to zwierzę?” - zagadki słuchowe ; odtwarzanie głosów różnych ras psów i skomlenia szczeniaków. Dziecko określa, czy jest to duży czy mały pies i w jakiej sytuacji może się tak zachowywać:

https://www.youtube.com/watch?v=OPYXWpdPzgI psy dorosłe

https://www.youtube.com/watch?v=w6rj2FVtHkI psy dorosłe

https://www.youtube.com/watch?v=sBreuJY-F6g&t=84s  głosy szczeniaków

„Uwaga! Nieznajome zwierzę!” – rozmowa z dzieckiem. Odnosząc się do poprzedniej zabawy, zadajemy dziecku pytania: Jak mogą zachowywać się zwierzęta, np. spotkane na ulicy, na podwórku?; O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?; Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem psa?; Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. słonia, żyrafę, lwa, foki?. Na koniec razem z dzieckiem ustalamy zasady zachowania podczas spotkania z nieznanymi zwierzętami, np.: – trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest pies; – stoimy spokojnie i bez ruchu, gdy pies nas wącha; – gdy pies na nas skacze, zwijamy się w kłębuszek (tutaj następuje pokaz pozycji bezpiecznej: dziecko klęczy, głową dotyka podłogi, ręce przyciągnięte do tułowia, kciuki schowane w pięści, pięści przyciśnięte do uszu); – nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt; gdy chcemy pogłaskać np. psa, zawsze musimy zapytać o pozwolenie jego właściciela; – w zoo stoimy w wyznaczonych miejscach. Na koniec dziecko rysuje wybrane przez siebie zasady bezpieczeństwa.

„Mama da mi bułkę” – zabawa relaksacyjna. Dziecko siedzi za mamą, która czyta wiersz i wykonuje następujące ruchy:

„Mama da mi bułkę”

autor nieznany

Mama da mi bułkę, bułkę dam pieskowi.          Rysują owale obiema rękami na plecach mamy

Piesek da mi skórkę, skórkę dam szewcowi.            Rysują prostokąty

Szewc mi zrobi buty, buty dam sędziemu.               Delikatnie stukają palcami w plecy

Po co one jemu? Tego nie wie nikt.                         Rysują na całych plecach znak zapytania. Zresztą sędzia znikł!                                                 Zasłaniają delikatnie oczy mamie

„Pies” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Dziecko naśladuje chód psów z wykorzystaniem ruchów naprzemiennych (prawa ręka, lewa noga). Chodzi przy melodii utworu Domowa piosenka. Podczas przerwy w muzyce staje i próbuje merdać ogonkiem z radości – rysuje miednicą znaki nieskończoności.

„Domowa piosenka”

https://www.youtube.com/watch?v=tM5IjUBVSfY

 Na zakończenie tygodnia proponujemy krótki filmik „ Najlepsze śmieszne koty i psy kochają dzieci”

https://www.youtube.com/watch?v=9y1OIASSQLI

Data dodania: 2020-06-11 23:34:42
Data edycji: 2020-06-11 23:36:31
Ilość wyświetleń: 294
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej