„Wielkanocne zamieszanie” – zabawa słuchowa. Rodzic podaje dziecku pierwszą głoskę wyrazu związanego z Wielkanocą. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie o jakie słowo chodzi. Gdy ma problem otrzymuje podpowiedź – drugą głoskę, po odgadnięciu następuje zamiana ról. Na początku zabawy można podać nazwę wyrazu przegłoskowaną np. k-o-sz-y-k i stopniowo utrudniać.
Praca z: Karty Pracy cz.3. s.56– ćwiczenia w czytaniu, następstwo czasu, dobieranie podpisów do obrazka, pisanie cyfr w kratkach.
„Mazurkowe wzorki”– zabawa grafomotoryczna. Dziecko ma tacę z mąką. Jest to jego mazurek. Ozdabia go, wymyślając wzory – obwódkę wokół brzegów jako wzór rysowany bez odrywania ręki i dowolne w środku. Następnie rodzic rysuje wzory na kartce, a dziecko odtwarza je na tacce.
Praca z: Czytanie i Pisanie s. 60– ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia percepcji wzrokowej i logicznego myślenia.
„Muffinki – zajączki”– działanie dzieci. Dziecko wraz z rodzicem przygotowuje ciasteczka np. https://youtu.be/aZ2QSG398ig
„Nasz stół” – działanie dzieci. Dzieci mają za zadanie przygotować stół, na którym zjedzą muffinki (lub inne ciasteczka). Wspólnie ustalamy, co będzie potrzebne i w jakich ilościach, oraz robimy listę zadań – co należy po kolei wykonać, np. ustawienie odpowiedniej liczby krzeseł, nakrycie stołu obrusem, ustawienie zastawy, postawienie dekoracji. Dobrze, by lista została spisana (wyrazy lub symbole). Następnie dzieci dzielą się pracami (z rodzeństwem lub z rodzicami) – zwracamy uwagę, że po przyjęciu należy posprzątać.