WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Moja miejscowość, mój region 27-30.04.2020r.

Moja miejscowość, mój region 27-30.04.2020r.

Temat tygodnia: MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION.

PONIEDZIAŁEK (27.04.2020r.)

Temat dnia: Moja okolica mnie zachwyca!

Cele ogólne:

  • rozbudzanie zainteresowania najbliższą okolicą,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • zapoznanie z polską muzyką klasyczną,
  • rozwijanie twórczego myślenia i sprawności rąk.

Cele operacyjne:

  • wie, jakie obiekty znajdują się w najbliższej okolicy,
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,
  • wie, kim był Fryderyk Chopin.

Propozycje zabaw:

  • Oglądanie zdjęć i innych materiałów promocyjnych Czarnkowa.
    Dzieci wspólnie z Rodzicami oglądają materiały promocyjne z najbliższej okolicy. Wymieniają nazwę miejscowości,
    w której mieszkają. Nazywają znajdujące się tam ważniejsze obiekty.
    Czarnków przedstawia się. Zdjęcia naszej miejscowości można znaleźć:
    https://www.czarnkow.pl/galeria/czarnkow-przedstawia-sie-pon-od-poczformat-0000.html
    Można również skorzystać i wybrać się na Wirtualny spacer po Czarnkowie. Oficjalny film promocyjny naszej miejscowości z 2019r.
    https://www.youtube.com/watch?v=DE76alKWkUQ&feature=youtu.be
  • Zabawa konstrukcyjna Moja miejscowość.
    Dzieci budują z klocków (różnego rodzaju i różnej wielkości) budowle przypominające te, które znajdują się w ich najbliższej okolicy.
  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
    Rodzic demonstruje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie (z użyciem lusterka):
    - W mieście stoi sygnalizator świetlny – gdy świeci zielone światło: dzieci unoszą język do góry, gdy świeci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.
    - Samochody – dzieci naśladują jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.
    - Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dzieci wykonują ruch językiem, unosząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.
    - Przedszkolaki – w przedszkolu pani wita się rano z dziećmi. Dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba na górze
    i każdego zęba na dole.
    - Konik – dzieci naśladują stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciągając, a następnie ściągają wargi w dziobek.
    - Krowa – dzieci naśladują ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.
    - Traktor jeździ w koło po polu – dzieci unoszą czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Moja miejscowość.
    Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju. Kiedy Rodzic klaśnie i wypowie nazwę miejscowości Czarnków dzieci podskakują, a kiedy wypowie inną nazwę – kucają.
  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Łazienki.
    Ilustracje do opowiadania obrazek zakładki.

    Olek bardzo lubi chodzić do przedszkola. Najbardziej cieszy go zabawa w ogródku oraz wycieczki. Jednak, kiedy pani wspomniała, że planuje wyjście do Łazienek, Olek posmutniał.
    – Do łazienek? Mnie się wcale nie chce siusiu…
    – Łazienki Królewskie to znany warszawski park położony wokół pięknego pałacu – wyjaśniła pani.
    – A ja już tam byłem… – jęknął Maciuś.
    Pogoda była słoneczna, a park okazał się pełen niespodzianek. Dzieci odwiedziły Amfiteatr, gdzie w dawnych czasach odbywały się przedstawienia dla króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Pani powiedziała, że wciąż można tu podziwiać sztuki teatralne i koncerty.
    – Ten król miał na imię tak jak ja – ucieszył się Staś. – Ciekawe, czy lubił frytki…
    – Wtedy nie znano frytek – wyjaśniła pani.
    W południowej części Łazienek znajdowała się wielka misa, a nad nią rzeźba lwa wypluwającego wodę.
    – Zobaczcie, jakie źródełko! – pisnęła Zosia. – Możemy umyć ręce?
    – Oczywiście.
    – A ten lew gryzie?
    – Nie, to tylko fontanna w kształcie lwiej głowy – uspokoiła ją pani.
    – Ja już tu byłem – jęknął po raz drugi, Maciuś.
    – Ale marudzisz – zdenerwował się Olek.
    W stawie pływały ogromne pomarańczowe karpie. Podczas, gdy pani pokazywała dzieciom sikorki, Zuzia z Kubą postanowili nakarmić karpie resztkami bułki, którą Zuzia zabrała na wycieczkę. Gdy tylko pani to zauważyła, powiedziała dzieciom, że w każdym parku obowiązuje regulamin. W Łazienkach Królewskich zgodnie z regulaminem nie wolno karmić zwierząt i rozsypywać im pokarmu. Nie wolno także dotykać zwierząt w szczególności wiewiórek i pawi.
    – Ja już tu byłem – znów odezwał się Maciuś.
    Nawet wiewiórki nie wywołały uśmiechu na jego buzi.
    Jednak przy wyjściu z parku, Maciuś zaskoczył wszystkich.
    – Tutaj nie byłem! Co to za pan pod żelaznym drzewem? – zapytał, wyraźnie ożywiony.
    – To jest pomnik Fryderyka Chopina, polskiego kompozytora i pianisty. A drzewo, pod którym siedzi, to wierzba, symbol Polski.
    Maciuś po raz pierwszy uśmiechnął się od ucha do ucha i powiedział:
    – Też bym chciał taki pomnik w mojej łazience…
    Kolejnym punktem wycieczki była stadnina koni znajdująca się nieopodal Warszawy.
    – Konie! – zawołał nagle rozradowany Olek.
    Rzeczywiście, za ogrodzeniem spokojnie pasły się konie: brązowe, czarne, nakrapiane i nawet jeden biały.
    Dzieci mogły je pogłaskać po mięciutkich chrapkach. Były tam nawet dwa kucyki z warkoczykami zaplecionymi na grzywach.
    – Może zamiast psa rodzice zgodzą się na konia? – pomyślał Olek. – Tylko gdzie on by mieszkał? Muszę to jeszcze przemyśleć.

    Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji.
    Przykładowe pytania:
    - Dokąd dzieci wybrały się na wycieczkę?
    - Co znajdowało się w parku w Łazienkach Królewskich?
    - Jaki kształt miała fontanna, którą zobaczyły dzieci w parku?
    - Jakie zwierzęta dzieci wydziały w parku?
    - Jak się nazywa słynny polski muzyk, którego pomnik znajduje się w warszawskich Łazienkach?
    - Gdzie dzieci udały się po zwiedzeniu Łazienek?
  • Słuchanie utworu F. Chopina Mazurek As-dur.
    Rodzic zachęca dzieci, aby wygodnie położyły się na dywanie, zamknęły oczy i wysłuchały utworu F. Chopina, a następnie opowiedziały, z czym kojarzy im się ten utwór.
    W celu odtworzenia utworu F. Chopina N. może skorzystać ze strony internetowej:
    https://pl.chopin.nifc.pl/chopin/composition/detail/id/151
    Improwizacja ruchowa do utworu F. Chopina.
    Następnie dzieci w dowolny sposób pokazują ruchem to, o czym według nich opowiada muzyka.
  • Karta pracy (żółte), cz. 2, str. 14
    Dzieci wskazują zdjęcia przedstawiające miasto i wioskę; dopasowują naklejkę do zdjęcia i ją naklejają; wskazują, gdzie można zobaczyć elementy przedstawione na zdjęciach.
    Karta pracy (zielone), cz. 2, str. 38 i 39
    Dzieci nazywają pojazdy i miejsca przedstawione na zdjęciach; naklejają naklejki w odpowiednich miejscach; rysują po śladzie płot i kolorują samochody.
  • Rytmizowanie tekstu: Moja okolica mnie zachwyca!
    Dzieci powtarzają za Rodzicem prosty tekst: Moja okolica mnie zachwyca! Następnie wyklaskują go w prostym rytmie, wytupują, uderzają dłońmi w kolana i o podłogę.

 

WTOREK (28.04.2020)

Temat dnia: Jesteśmy uprzejmi wobec innych.

Cele ogólne. Dziecko:

  •  utrwala zwroty grzecznościowe,
  •  rozwija umiejętności wokalne,
  •  poznaje cztery żywioły,
  • rozwija sprawność fizyczną.

Proponowane zabawy:

Zabawa logopedyczna Mów tak jak ja.

Rodzic wydaje różne dźwięki, z różnym natężeniem i różną intonacją (np. la-la-la, la-mi-la),

a dziecko powtarza je w ten sam sposób.

  • Ćwiczenia słuchowe Co słychać wokół nas?

Rodzic prosi, aby dziecko przez chwilę było bardzo cicho i uważnie słuchało odgłosów wokół. Jeśli ich nie ma (lub są niewyraźne), rodzic może sam je stworzyć (np. postukać w podłogę). Następnie dziecko opowiada, co słyszało.

  • Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Przepraszam, dziękuję (sł. i muz. B. Forma).

Przepraszam i dziękuję,

Magiczne słowa znam

I jeszcze słowo: proszę

Przypominam wam.

 

Ref.: Dobre wychowanie

to jest ważna sprawa,

Grzeczny bądź i miły,

Taka moja rada.

Pamiętać zawsze musisz,

Gdy obiad smaczny jesz,

Że mlaskać nie wypada,

Dobrze o tym wiesz.

 

Ref.: Dobre wychowanie…

 

A kiedy z kolegami

Wesoło spędzasz czas,

To możesz do zabawy

Też zaprosić nas.

Ref.: Dobre wychowanie…

 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

- Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?

- Dlaczego te słowa są magiczne?

- Dlaczego nie wolno mlaskać przy obiedzie?

- W jaki sposób można zaprosić kogoś do zabawy?

Co to jest dobre wychowanie?

Nauka refrenu piosenki Przepraszam, dziękuję.

Nagranie piosenki: Olek i Ada płyta CD 2 utwór nr 13 na stronie;

https://www.mac.pl/piosenki?fbclid=IwAR2OZeCaprHkFLO5djz6JOTBCNjUZ5qULLcJgmSQY7nKEoEPXk-WCOOujcI

Rodzic mówi słowa refrenu, a dziecko za nim powtarza. Następnie wspólnie z rodzicem mówi słowa refrenu. Potem rodzic włącza nagranie utworu. Podczas zwrotek dziecko słucha i kołysze się Podczas refrenu rodzic zatrzymuje nagranie, a dziecko śpiewa refren.

  • Ćwiczenie warg.

Kiedy rodzic podaje przykład właściwego zachowania się wobec drugiej osoby (np. podanie chusteczki, kiedy ktoś płacze) – dziecko szeroko rozchyla usta, pokazując zęby. Kiedy rodzic poda przykład niewłaściwego zachowania (np. dokuczanie koledze), dziecko tworzy dziobek.

  • Zabawa badawcza Co jest słodkie, a co słone?

Do tej zabawy będą potrzebne: dwie szklanki z ciepłą wodą, dwie łyżeczki, sól, cukier.

Dziecko wsypuje produkty do kolejnych szklanek i miesza je łyżeczkami. Rodzic pyta o to, dlaczego jego zdaniem cukier i sól zniknęły. Dziecko próbuje powstałych roztworów, określając ich smak.

  • Zabawa Kto tu mieszka?

Do tej zabawy będzie potrzebny worek z ziemią.

Rodzic pokazuje dziecku przyniesiony worek i pyta, co się w nim znajduje. Po odpowiedzi zadaje kolejne pytanie: Jakie zwierzęta mieszkają w ziemi?

  • Zabawa badawcza Powietrze jest bardzo ważne.

Do tej zabawy będą potrzebne: dwa słoiki różnej wielkości, dwie małe świeczki (typu tealight), dwa talerzyki, zapałki/zapalniczka.

Rodzic stawia świeczki na talerzykach i podpala ich knoty. Następnie przykrywa je słoikami i wspólnie z dziećmi obserwuje, gdzie świeczka zgaśnie szybciej. Dziecko może podać swoje wnioski. Rodzic może wytłumaczyć, że tam, gdzie był mniejszy słoik, było mniej tlenu, a w większym słoiku było go więcej.

  • Zabawa językowa Jaki jest ogień?

Rodzic podpala knot świeczki i stawia ją w bezpiecznej od dziecka. Zadaje pytanie: Jaki jest ogień? Słucha wypowiedzi dziecka.

  • Praca plastyczna Kwiatek.

Do wykonania pracy będą potrzebne: kartka, kredki.

Rodzic prosi, aby dziecko narysowało kwiatek dla bliskiej osoby (np.: koleżanki, kolegi, mamy, taty).

Przypomina również, jaki zwrot grzecznościowy jest stosowany podczas wręczania prezentu.

Dodatkowa propozycja na dzisiaj to ćwiczenia gimnastyczne;

  • Zabawa ruchowa z elementem skoku – Piłka.  

Dziecko podskakuje obunóż z jednoczesnym obrotem ciała wokół własnej osi. Na hasło: Male piłki – podskakuje szybko i nisko nad podłogą. Na hasło Duże piłki – podskakują wolniej i wyżej. Na hasło Bęc! Piłka leży – wykonuje przysiad podparty – odpoczywa.

  • Zabawa ruchowa z elementem celowania – Gol!  

Dziecko strzela gole do bramki, kopiąc piłkę jedną nogą lub ją turlając.

  • Ćwiczenie tułowia. Dziecko siedzi skrzyżnie na podłodze. Toczy piłkę dookoła siebie jedną ręką i podaje osobie siedzącej obok. Przy kolejnym okrążeniu zmienia rękę.
  • Zabawa ruchowa z elementem celowania Kto potrafi rzucić najcelniej?

Dziecko rzuca piłką do kosza ustawionego na podłodze. Jeśli dziecku nie uda się trafić, rzuca drugi raz. Przy kolejnych powtórzeniach należy zwiększać odległość.

 

 

ŚRODA (29.04.2020r.)

Temat dnia: Najpiękniejsze, bo nasze - domy i domki.

Cele ogólne:

  • rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników porządkowych,
  • rozwijanie sprawności dłoni i palców,
  • poszerzenie doświadczeń plastycznych.

Cele operacyjne:

  • liczy z zastosowaniem liczebników porządkowych,
  • poznaje otoczenie za pomocą zmysłu dotyku,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • wykonuje zabawy i ćwiczenia ruchowe.

Propozycje zabaw:

  • Zabawa popularna Maszerują dzieci drogą.
    Treść zabawy:                                         Dzieci:
    Maszerują dzieci drogą,         -           maszerują w miejscu,
    raz, dwa, trzy!                                    wyklaskują rytmicznie,
    Lewą nogą, prawą nogą
    ,       -           wystawiają do boku lewą nogę
    raz, dwa, trzy!                                    i prawą nogę,
    A nad drogą słonko               
    -           wyklaskują rytmicznie,
    świeci                                     -          
    wznoszą obie ręce wysoko w górę,
    i uśmiecha się do dzieci
    ,         -           obracają się wokół własnej osi,
    raz, dwa, raz, dwa, trzy!        -           wyklaskują rytmicznie.
  • Zabawa matematyczna Liczenie schodów.
    Dzieci układają klocki schodkowo, wskazują palcem kolejne klocki i je liczą:
    pierwszy stopień, drugi, trzeci, czwarty, piąty (lub w zakresie swoich możliwości). Jeżeli w Waszych domach są schody możecie zabawę przenieść na prawdziwe schody.
  • Zabawa dydaktyczna Od najmniejszego do największego.
    Trzy sylwety papierowych domów (różnej wielkości) - załącznik nr 1.
    Dziecko wycina domy umieszczone w załączniku.
    Rodzic rozkłada sylwety domów różniących się wielkością i prosi, by dzieci wskazały: najmniejszy dom, największy dom.
  • Zabawa dydaktyczna Duży, średni, mały.
    Będziemy potrzebować: zestaw trzech papierowych domków różnej wielkości
    z poprzedniej zabawy, kartka, klej.
    Dzieci układają domki rosnąco (od najmniejszego do największego), a następnie malejąco (od największego do najmniejszego) i przyklejają je na kartce. Głośno nazywają domki: duży, średni, mały.
  • Rozmowa z dziećmi na temat: Do czego są potrzebne klucze?
    Będziemy potrzebować: różne klucze do drzwi.
    Dzieci oglądają różne klucze i zastanawiają się, do czego są potrzebne, np.: do otwierania i zamykania drzwi mieszkania, domu lub garażu, do kłódki, do samochodu, do zapięcia rowerowego, walizki itp.
  • Zabawa Różne zamknięcia.
    Będziemy potrzebować przedmioty, które mają różne zamknięcia z różnymi zamkami, kłódkami, skoblami, zasuwkami, haczykami oraz z rzepami, suwakami, guzikami, sznurowadłami; przedmioty, które mają zamknięcia, np.: skrzyneczki, kuferki, zapięcia rowerowe, kłódki itp.
    Dzieci ćwiczą otwieranie i zamykanie, manipulują, dopasowują klucze, zamykają i otwierają zamki w domu itp.
  • Zabawa z elementem szukania – Znajdź klucze.
    Do zabawy będzie potrzebny pęk kluczy.
    Dzieci wychodzą na chwilę z pokoju. Rodzic chowa pęk kluczy i podpowiada gdzie one mogą być dając wskazówki doprowadzające do nich, np. ciepło, zimno, cieplej, mróz, gorąco, parzy.
  • Zabawa plastyczna Klucz do domu.
    Będzie potrzebna dowolna masa plastyczna (glina, plastelina, masa solna), wałek do ciasta, różne klucze.
    Dzieci wykonują odciski różnych kluczy w rozwałkowanym kawałku masy plastycznej.
  • Zabawa ruchowa Tunel.
    Dzieci czołgają się w tunelu (pod ustawionymi w szeregu krzesłami), powtarzając za Rodzicem fragment wiersza B. Szelągowskiej Moja miejscowość. Zwracamy uwagę na fakt, że ważniejsze od tego, w jakim domu mieszkamy, jest to, aby w tym domu panowały miłość i zgoda.
    Czy to miasto, czy też wioska,
    wielkie bloki, małe domy,
    najważniejsze, by prócz domu
    mieć rodzinę i znajomych!
  • Zabawa plastyczna Dorysuj brakujące elementy.
    Dzieci kończą rysować zgodnie z poleceniami - załącznik nr 2.
    - Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.
    - Na dachu dorysujcie komin.
    - Przed domem narysujcie chodnik.
    - Obok domu dorysujcie garaż.
    - Nad domem – słońce.
    - Za domem rośnie las.
  • Ćwiczenia oddechowe Idziemy do przedszkola.
    Będziemy potrzebować: słomka dla dziecka, piłeczka pingpongowa.
    Dziecko ma za zadanie przeprowadzić piłeczkę wyznaczoną trasą na dywanie (drogą
    do przedszkola) za pomocą słomki. Rodzic przypomina o prawidłowym torze oddechowym. Dzieci wciągają powietrze nosem, a wypuszczają ustami przez słomkę, kierując piłeczką.

 

CZWARTEK (30.04.2020r.)

Temat dnia: Moje najbliższe otoczenie.

Cele ogólne:

  • poznawanie symboli miejscowości,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
  • rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników porządkowych,
  • rozwijanie motoryki małej.

Cele operacyjne:

  • mówi o herbie miejscowości,
  • liczy z zastosowaniem liczebników porządkowych,
  • rozmawia o miejscach charakterystycznych miejscowości - Czarnków,
  • wykonuje wzory grafomotoryczne.

Propozycje zabaw:

  • Zabawa matematyczna Liczenie pięter.
    Klocki: lego lub drewniane.
    Dzieci układają fundament – parter dla wieży – a następnie budują wieżę z kolorowych klocków. Licząc piętra, używają liczebników porządkowych: pierwsze, drugie, trzecie, czwarte, piąte.
  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
    Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski d.
    Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski Prezentuje głoskę d przy szeroko otwartej jamie ustnej, tak aby dzieci widziały pracę języka. Dzieci powtarzają za Rodzicem głoskę d, kontrolując w lusterku pracę języka. Następnie powtarzają sylaby: da, do, de, du, dy.
    Głoska d jest głoską przedniojęzykowo-zębową, powstaje przez uniesienie czubka języka za górne zęby, gdzie następuje zwarcie go z podniebieniem i lekkie opuszczenie w dół.
  • Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja miejscowość.
    prezentuje wiersz i pyta dzieci: Czym różnią się domy na wsi i w mieście?
    Powtarza wiersz, a dzieci – fragment tekstu:
    Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja!

    Ile bloków stoi w mieście!
    Jedne duże, inne małe.
    Ten jest żółty, tamten szary,
    a te obok – całkiem białe.
    Mkną ulicą samochody;
    wszędzie pełno zakamarków.
    By odpocząć od hałasu,
    zawsze można iść do parku.
    Da, do, du, da, do, da,
    w pięknym domu mieszkam ja!
    Na wsi domów jest niewiele;
    spokój zwykle tam panuje.
    Za dnia słychać śpiew skowronka,
    nocą sowa pohukuje.
    Czasem piesek przerwie ciszę,
    kiedy biega po ogrodzie.
    Kogut pieje, krowa muczy,
    kaczka kwacze gdzieś na wodzie.
    Da, do, du, da, do, da,
    w pięknym domu mieszkam ja!
    Czy to miasto, czy też wioska,
    wielkie bloki, małe domy,
    najważniejsze, by prócz domu
    mieć rodzinę i znajomych!
    Da, do, du, da, do, da,
    w pięknym domu mieszkam ja!
  • Ćwiczenie sprawności manualnej – Droga do przedszkola.
    Dzieci lepią z plasteliny cienkie wałeczki, łączą ze sobą, tworząc wspólnie drogę na ceracie, która prowadzi do przedszkola zbudowanego z klocków. Droga ta jest ulepiona z równoległych wałeczków plasteliny.
  • Burza mózgów: W mojej miejscowości.
    Rodzic prosi, aby dzieci dokończyły zdanie: W mojej miejscowości... Jeśli jest to za trudne, można zdanie rozwinąć,
    np. W mojej miejscowości lubię/nie lubię...
  • Układanie puzzli przedstawiających Czarnków.
    Proszę wyszukać dowolną grafikę - zdjęcie Czarnkowa. Wydrukować zdjęcie przedstawiające miasto (drukujemy
    2 razy, 1 tniemy na 3–4 części, 2 pozostawiamy w całości na wzór).
    Dzieci, patrząc na wzór, próbują ułożyć widok miasta w którym mieszkają.
  • Słuchanie wiersza L. J. Kerna Nasze podwórko.
    Nasze podwórko to miejsce,
    które najlepiej znamy.
    Wszyscy,
    bez żadnych wyjątków,
    takie podwórko mamy!
    Nasze podwórko to teren
    najbardziej nam bliski na ziemi.
    W zimie śnieg na podwórku leży,
    a w lecie się trawa zieleni.
    Gdy słońce świeci na niebie,
    wesołe jest nasze podwórko,
    smutnieje zaś, gdy się zjawi
    pan deszcz
    z ponurą córką chmurką.
    Czasami z naszego podwórka,
    na którym się co dzień bawimy,
    widać wieże kopalni
    lub wielkiej huty kominy.
    I czy to będzie w Gliwicach,
    w Toruniu,
    w Łomży,
    czy w Krośnie,
    gdy spojrzysz na nasze podwórko,
    to stwierdzisz, że ono rośnie!
    Bo naszym podwórkiem nie jest
    to tylko, co jest blisko,
    ale i traktor w polu,
    i stadion,
    i lotnisko,
    i jakiś stary zamek,
    i lasy na pagórkach,
    i Wisła, która płynie
    środkiem Naszego Podwórka.
    Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu. Przykładowe pytania:
    - Co to jest nasze podwórko?
    - Czy naszym podwórkiem można nazwać plac zabaw w przedszkolu albo teren wokół przedszkola?
    - Jak myślicie, kiedy podwórko się cieszy, a kiedy smuci?
    - Co widać z naszego podwórka w przedszkolu, a co z waszych domów?
  • Zabawa językowa Symbole mojej miejscowości.
    Obrazek z herbem miejscowości - załącznik nr 3.
    Rodzic prezentuje obrazek z herbem i pyta dzieci, czy wiedzą, co on przedstawia. Następnie dzieci opisują to co znajduje się w herbie (charakterystyczne elementy, dominujące kolory). Nałęczka - staropolska nazwa chusty służącej jako przepaska na głowę.
  • Wzory grafomotoryczne z liniami: prostymi, ukośnymi i falistymi.
    Dzieci wykonują pracę starannie i dokładnie. Jeśli chcą, mogą powiedzieć, co im przypomina powstały wzór.
    Załącznik nr 4.
  • Ćwiczenia gimnastyczne - proszę powtórzyć ćwiczenia zaproponowane we wtorek (28.04.2020r.) - propozycje ćwiczeń umieszczone w tej zakładce.

 

Miłej zabawy :)

 

Data dodania: 2020-04-26 22:58:18
Data edycji: 2020-04-30 02:27:34
Ilość wyświetleń: 3336
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej