ŚRODA (28.10.2020r.)
Temat dnia: Moja mama.
Cele ogólne:
• rozwijanie umiejętności wokalnych,
• wyrabianie poczucia świadomości ruchu,
• rozwijanie sprawności manualnych,
• wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych.
Cele operacyjne. Dziecko:
• śpiewa piosenkę,
• wykonuje układ ruchowy do piosenki,
• wykonuje medal dla rodziców,
• wykorzystuje w pracy plastycznej surowce wtórne.
Propozycje zabaw:
• Słuchanie wiersza Rodzinny wiersz.
Rodzic czyta wiersz.
Tata Ani jest lekarzem,
tata Janka – marynarzem.
Tata Ewy – ogrodnikiem,
a Michała jest lotnikiem.
Tata Asi – kolejarzem,
a Marcela – jest piekarzem.
Mama Uli smaży pączki,
a Szymona – pisze książki.
Mama Eli jest kierowcą,
a Karola – zawiadowcą.
Mama Leny jest kelnerką,
a Renaty – jest tancerką.
Mama Kajtka jest malarzem,
tata Olka – betoniarzem.
Dzieci wymieniają nazwy zawodów z wiersza. Określają, na czym polega praca ludzi wykonujących te zawody.
• Nazywanie zawodów wykonywanych przez ludzi przedstawionych na obrazkach.
Obrazki ludzi wykonujących różne zawody - załącznik nr 1.
• Karta pracy, cz. 1, s. 74 (dzieci 5 - letnie)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-1/mobile/index.html#p=77
Omawianie zawodów wykonywanych przez rodziców Olka i Ady. Rysowanie swoich rodziców w pracy. Rysowanie po śladach rysunków serduszek.
• Ćwiczenia poranne – proszę powtórzyć zestaw umieszczony w poniedziałek.
• Zabawy przy piosence Moja mama. Nauka zwrotek piosenki fragmentami, metodą ze słuchu. Nagranie piosenki https://www.mac.pl/piosenki?fbclid=IwAR2OZeCaprHkFLO5djz6JOTBCNjUZ5qULLcJgmSQY7nKEoEPXk-WCOOujcI
• Zabawa przy piosence.
Ustawiamy się w parach (dziecko, rodzic), twarzami do siebie. Podczas trwania zwrotek II i III, powtarzamy układ ruchowy zwrotki I.
Zwrotka I taka mama to prawdziwy skarb. |
Dzieci i rodzice: |
Refren: A kiedy mocno przytuli do serca, wiem, że mnie kocha jak nikt. I ja mamę kocham najmocniej jak umiem, ze wszystkich moich sił. |
wykonują zwrot twarzami, wykonują cztery powolne kroki w tył. |
Piosenka Moja mama (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
I. Moja mama tak świetnie gotuje,
na komputerze się zna.
I o świecie wie prawie wszystko,
taka mama to prawdziwy skarb.
Ref.: A kiedy mocno przytuli do serca,
wiem, że mnie kocha jak nikt.
I ja mamę kocham najmocniej jak umiem,
ze wszystkich swoich sił.
II. Tylko mama podpowie, doradzi
i zawsze pomoże mi,
bo jest blisko, bo jest tuż obok,
wciąż mnie uczy, jak dobrze mam żyć.
Ref.: A kiedy…
III. Właśnie ona prowadzi przez życie,
mam przecież tak mało lat.
Mówi, co złe, a co jest dobre,
z moją mamą poznaję ten świat.
Ref.: A kiedy…
• Zabawa rozwijająca koordynację słuchowo-ruchową – Jak pomagam mamie.
Dziecko w rytmie piosenki Moja mama wymyśla dowolne figury obrazujące, w jaki sposób pomagamy mamie w domowych pracach. Rodzic zwraca uwagę na estetykę ruchu oraz zachowanie rytmu zgodnego z muzyką.
• Zabawa ruchowa-rytmiczno Mówimy rytmicznie.
Dziecko porusza się po pokoju w rytmie piosenki Moja mama, podczas przerwy
w muzyce zatrzymują się i rytmizują tekst, pierwszy wers wyklaskując, a drugi – wytupując.
Nasi rodzice ciężko pracują,
różne zawody dobrze wykonują.
• Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat medali. Zdjęcia medali - proszę o wyszukanie w wyszukiwarce Google.
Rodzic pyta:
- Komu dajemy medale?
- Jakie mogą być medale?
- Czy możemy dać medale rodzicom? Dlaczego?
• Zabawa ruchowo-naśladowcza Pomagamy w domu.
Rodzic wymienia czynności, jakie można wykonywać w domu, a dzieci starają się je naśladować, np. myjemy talerze, ścieramy kurze, odkurzamy dywan, układamy zabawki na półce…
• Medale dla mamy i taty. Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.
Będziemy potrzebować: plastelinę, przykrywki z opakowań po produktach spożywczych, tasiemkę, taśmę klejącą, różne (ziarna, nasiona, przyprawy, pestki) materiały dostępne w domu.
Dzieci wyrabiają plastelinę i wypełniają nią wnętrze przykrywki. Układają kompozycję z nasion na podłożu plasteliny lekko przyduszając ją do podłoża. Następnie za pomocą taśmy klejącej mocują tasiemkę do zawieszenia. Gotowe medale wręczają mamie i tacie.
• Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Rysujemy koła.
Dzieci stoją na jednej nodze. Drugą nogą kreślą w powietrzu koła: małe i duże.
Potem zmieniają nogi.
• Karta pracy, cz. 1, s. 75 (dzieci 5 - letnie)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-1/mobile/index.html#p=77
Oglądanie uproszczonych rysunków tego, co lubią mama i tata Olka i Ady. Rysowanie
w sposób schematyczny tego, co lubią rodzice dziecka. Rysowanie po śladach serduszek,
nie odrywając kredki od kartki.
• Karta pracy, cz. 1, s. 33 (dzieci 4 - letnie)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-1/mobile/index.html#p=35
Oglądanie obrazków, poznanie rodziny Olka i Ady, wymienianie jej członków. Rysowanie w ramkach członków swojej rodziny i opowiadanie o niej. Rysowanie po szarej linii drogi dzieci do ich rodziców.
• Układanie trzech zdań na temat mamy i trzech zdań na temat taty Olka i Ady. Np.
Mama Olka i Ady jest wysoka.
Ma rude włosy.
Jest lekarzem pediatrą.
Tata Olka i Ady jest architektem.
Ma ciemne włosy i niebieskie oczy.
Tata Olka i Ady lubi warzywa i czekoladę.
• Liczenie słów w ułożonych zdaniach.
• Dodatkowa propozycja dla chętnych. Wspólnie z Rodzicami udajcie się na wirtualną wycieczkę do Zoo we Wrocławiu. Wprost z domowego zacisza można przyjrzeć się codzienności wyjątkowo dużej rodziny pingwinów.
https://www.youtube.com/watch?v=XBOI5I56h2k
Miłej zabawy :)
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13