WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Moja mama 28.10.2020r.

Moja mama 28.10.2020r.

ŚRODA (28.10.2020r.)


Temat dnia: Moja mama.
Cele ogólne:
• rozwijanie umiejętności wokalnych,
• wyrabianie poczucia świadomości ruchu,
• rozwijanie sprawności manualnych,
• wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych.
Cele operacyjne. Dziecko:
• śpiewa piosenkę,
• wykonuje układ ruchowy do piosenki,
• wykonuje medal dla rodziców,
• wykorzystuje w pracy plastycznej surowce wtórne.

Propozycje zabaw:
• Słuchanie wiersza Rodzinny wiersz.

Rodzic czyta wiersz.
Tata Ani jest lekarzem,
tata Janka – marynarzem.
Tata Ewy – ogrodnikiem,
a Michała jest lotnikiem.

Tata Asi – kolejarzem,
a Marcela – jest piekarzem.
Mama Uli smaży pączki,
a Szymona – pisze książki.
Mama Eli jest kierowcą,
a Karola – zawiadowcą.
Mama Leny jest kelnerką,
a Renaty – jest tancerką.
Mama Kajtka jest malarzem,
tata Olka – betoniarzem.
Dzieci wymieniają nazwy zawodów z wiersza. Określają, na czym polega praca ludzi wykonujących te zawody.

• Nazywanie zawodów wykonywanych przez ludzi przedstawionych na obrazkach.
Obrazki ludzi wykonujących różne zawody - załącznik nr 1.
• Karta pracy, cz. 1, s. 74 (dzieci 5 - letnie)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-1/mobile/index.html#p=77
Omawianie zawodów wykonywanych przez rodziców Olka i Ady. Rysowanie swoich rodziców w pracy. Rysowanie po śladach rysunków serduszek.
• Ćwiczenia poranne – proszę powtórzyć zestaw umieszczony w poniedziałek.
• Zabawy przy piosence Moja mama. Nauka zwrotek piosenki fragmentami, metodą ze słuchu. Nagranie piosenki https://www.mac.pl/piosenki?fbclid=IwAR2OZeCaprHkFLO5djz6JOTBCNjUZ5qULLcJgmSQY7nKEoEPXk-WCOOujcI
• Zabawa przy piosence.
Ustawiamy się w parach (dziecko, rodzic), twarzami do siebie. Podczas trwania zwrotek II i III, powtarzamy układ ruchowy zwrotki I.

Zwrotka I
Moja mama tak świetnie gotuje,
na komputerze się zna.
I o świecie wie prawie wszystko,

taka mama to prawdziwy skarb.

Dzieci i rodzice:
w parach wykonują krok do siebie, krok od
siebie,
dzieci mają ręce uniesione w górę,
drobnymi krokami wykonują obrót wokół
siebie, rodzice kołyszą się na boki,
przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę,
rodzice, z opuszczonymi rękami, drobnymi
krokami wykonują obrót wokół siebie,
dzieci kołyszą się na boki, przenosząc
ciężar ciała z nogi na nogę.

 

Refren:

A kiedy mocno przytuli do serca,

wiem, że mnie kocha jak nikt.

I ja mamę kocham najmocniej jak umiem,

ze wszystkich moich sił.

wykonują zwrot twarzami,
ręce mają skrzyżowane na klatce piersiowej,
ręce wyciągają przed siebie,
wykonują cztery powolne kroki w przód,

wykonują cztery powolne kroki w tył.

 

Piosenka Moja mama (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
I. Moja mama tak świetnie gotuje,
na komputerze się zna.
I o świecie wie prawie wszystko,
taka mama to prawdziwy skarb.
Ref.: A kiedy mocno przytuli do serca,
wiem, że mnie kocha jak nikt.
I ja mamę kocham najmocniej jak umiem,
ze wszystkich swoich sił.
II. Tylko mama podpowie, doradzi
i zawsze pomoże mi,
bo jest blisko, bo jest tuż obok,
wciąż mnie uczy, jak dobrze mam żyć.
Ref.: A kiedy…
III. Właśnie ona prowadzi przez życie,
mam przecież tak mało lat.
Mówi, co złe, a co jest dobre,
z moją mamą poznaję ten świat.
Ref.: A kiedy…

• Zabawa rozwijająca koordynację słuchowo-ruchową – Jak pomagam mamie.
Dziecko w rytmie piosenki Moja mama wymyśla dowolne figury obrazujące, w jaki sposób pomagamy mamie w domowych pracach. Rodzic zwraca uwagę na estetykę ruchu oraz zachowanie rytmu zgodnego z muzyką.
• Zabawa ruchowa-rytmiczno Mówimy rytmicznie.
Dziecko porusza się po pokoju w rytmie piosenki Moja mama, podczas przerwy
w muzyce zatrzymują się i rytmizują tekst, pierwszy wers wyklaskując, a drugi – wytupując.
Nasi rodzice ciężko pracują,
różne zawody dobrze wykonują.

• Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat medali. Zdjęcia medali - proszę o wyszukanie w wyszukiwarce Google.

Rodzic pyta:
- Komu dajemy medale?
- Jakie mogą być medale?
- Czy możemy dać medale rodzicom? Dlaczego?
• Zabawa ruchowo-naśladowcza Pomagamy w domu.

Rodzic wymienia czynności, jakie można wykonywać w domu, a dzieci starają się je naśladować, np. myjemy talerze, ścieramy kurze, odkurzamy dywan, układamy zabawki na półce…
• Medale dla mamy i taty. Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.
Będziemy potrzebować: plastelinę, przykrywki z opakowań po produktach spożywczych, tasiemkę, taśmę klejącą, różne (ziarna, nasiona, przyprawy, pestki) materiały dostępne w domu.
Dzieci wyrabiają plastelinę i wypełniają nią wnętrze przykrywki. Układają kompozycję z nasion na podłożu plasteliny lekko przyduszając ją do podłoża. Następnie za pomocą taśmy klejącej mocują tasiemkę do zawieszenia. Gotowe medale wręczają mamie i tacie.
• Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Rysujemy koła.
Dzieci stoją na jednej nodze. Drugą nogą kreślą w powietrzu koła: małe i duże.
Potem zmieniają nogi.
• Karta pracy, cz. 1, s. 75 (dzieci 5 - letnie)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-1/mobile/index.html#p=77
Oglądanie uproszczonych rysunków tego, co lubią mama i tata Olka i Ady. Rysowanie
w sposób schematyczny tego, co lubią rodzice dziecka. Rysowanie po śladach serduszek,
nie odrywając kredki od kartki.
• Karta pracy, cz. 1, s. 33 (dzieci 4 - letnie)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-1/mobile/index.html#p=35

Oglądanie obrazków, poznanie rodziny Olka i Ady, wymienianie jej członków. Rysowanie w ramkach członków swojej rodziny i opowiadanie o niej. Rysowanie po szarej linii drogi dzieci do ich rodziców.
• Układanie trzech zdań na temat mamy i trzech zdań na temat taty Olka i Ady. Np.
Mama Olka i Ady jest wysoka.
Ma rude włosy.
Jest lekarzem pediatrą.
Tata Olka i Ady jest architektem.
Ma ciemne włosy i niebieskie oczy.
Tata Olka i Ady lubi warzywa i czekoladę.
• Liczenie słów w ułożonych zdaniach.

• Dodatkowa propozycja dla chętnych. Wspólnie z Rodzicami udajcie się na wirtualną wycieczkę do Zoo we Wrocławiu. Wprost z domowego zacisza można przyjrzeć się codzienności wyjątkowo dużej rodziny pingwinów.
https://www.youtube.com/watch?v=XBOI5I56h2k

 

Miłej zabawy :)

Data dodania: 2020-10-28 00:57:17
Data edycji: 2020-10-28 01:20:56
Ilość wyświetleń: 1305
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej