KONCEPCJA PRACY NA ROK SZKOLNY 2021/22 „Zwierzęta w przedszkolu”
Wiek przedszkolny charakteryzuje ogromna plastyczność, zdolność przyswajania nowych wiadomości Dzieci są zafascynowane zwierzętami, zwłaszcza tymi, które są dla nich znane i nieznane. Dlatego warto zorganizować w placówce kącik zoologiczny lub zaprosić weterynarza i ludzi opiekujących się zwierzętami, który pokażą maluchom ciekawy świat fauny. Nie każde dziecko ma w domu kontakt z psami czy kotami. A maluchy żyjące w miastach, często w ogóle nie mają pojęcia, jak wyglądają kury czy krowy, o których słyszą tylko w kontekście pożywienia. Aby nasze dzieci nie wyrosły na zoologicznych ignorantów, warto zaznajomić je ze zwierzętami zarówno tymi, mieszkającymi w naszych domach, jak
|
W roku szkolnym2021/2022 będziemy zwracać szczególną uwagę na:
· Pogłębianie wiedzy na temat potrzeb zwierząt. · Uświadomienie dzieciom, że zwierzęta to istoty żywe. · Nauczenie odpowiedzialności za zwierzę. · Zwiększenie empatii, a także kształtowanie postawy odpowiedzialnego właściciela. · Poznanie nowych określeń, np. hipoterapia, dogoterapia, felinoterapia ( kontakt z kotem), · Spotkania z ciekawymi ludźmi, poznawanie wybranych zwierząt, ciekawostek na ich temat oraz roli w życiu · Uwrażliwić dzieci na los zwierząt. · Pokazanie reali schronisk oraz możliwości pomocy. · Podkreślanie, że zwierzę to istota, która podobnie jak człowiek odczuwa ból czy cierpienie oraz, że wiele · Zwrócenie uwagi dzieci i rodziców na ważne aspekty naturalnego środowiska zwierząt. · Edukacja i poszerzenie wiedzy na temat życia zwierząt, tych które można spotkać w naszym klimacie, · Rozbudzanie pragnienia obcowania z naturą. · Zdobywanie wiedzy na temat zwyczajów i upodobań zwierząt.
|
W związku z tym planujemy przeprowadzić:
· Zorganizowanie w sali kącika ze zwierzęciem, np.: patyczaki, świnka morska, chomik, królik, żółw, rybki. · Stworzenie odpowiednich warunków do prawidłowego funkcjonowania zwierząt (wyjaśnienie, że to nie · Pokonywanie strachu przed kontaktem ze zwierzętami, pamiętając zawsze o przestrzeganiu zasad · Nauka delikatności w obcowaniu ze zwierzętami. · Prace gospodarcze przy zwierzętach – karmienie zwierząt (uczenie odpowiedzialności, uwrażliwianie). · Organizowanie warsztatów na temat życia zwierząt. Spotkania z weterynarzem, zoologiem, człowiekiem · Oglądanie filmów na wyżej wymienione tematy. · Wyjazd do stadniny koni, w której się hipoterapię. · Wycieczka do ogrodu zoologicznego. · Projekt edukacyjny: „Zwierzęta w przedszkolu”. · Ustalenie z dziećmi „Kodeksu Przyjaciela Zwierząt” - jak możemy pomóc zwierzętom. · Zorganizowanie konkursu plastycznego dla dzieci pt. „Zwierzęta tez czują”. · ZOO – teatrzyk w wykonaniu nauczycieli w oparciu o wiersze Jana Brzechwy. · Prezentacja swoich zwierząt przez chętnych rodziców. · Zorganizowanie „Światowego dnia zwierząt”. · Zbiórka karmy i akcesoriów dla schroniska.
|
Dziecko będzie potrafiło:
Dzieci i zwierzęta – czy są sobie potrzebne?
|
|
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13