Drodzy Rodzice !
Chciałabym Państwa poinformować, że raz w tygodniu, bedę zamieszczała na naszą
stronę, informacje dotyczace tematów zajęć dydaktycznych, które będą realizowane w
naszej grupie.
Pozdrawiam
Tematy, które zostały zrealizowane w poprzednich tygodniach:
Tydzien I i II - "Co słychać w przedszkolu"
Dzieci dowiedziały się:
- jak ich rówieśnicy spędzali wakacje,
- jakie zasady obowiązują w przedszkolu,
- co można znaleźć w przedszkolu i kto w nim pracuje,
- dlaczego warto dbać o zabawki,
- jakie korzyści można czerpać z przynależności do grupy.
Jak dzieci szukały odpowiedzi na pytania tygodnia:
- słuchając opowiadań Moniki Sobkowiak - "Supersmyki", Zabawkowe kłopoty"
- wykonując zadania w kartach pracy,
- pracując z tablicami demonstracyjnymi,
- słuchając piosenki pt. "Przedszkolne zakamarki" i ją śpiewając,
- uczestnicząc w zabawach: "Grupowa burz mózgów", "Przedszkolne problemy z trzech
perspektyw", "Co to jest", "Kto to śpiewa", "Kto to mówi", "Co możn usłyszeć?",
- wykonując prace plastyczne.
Tydzień III - "Jak być superbezpiecznym"
Dzieci dowiedziały się:
- jak dbać o bezpieczeństwo w sali,
- jak udzielać pierwszej pomocy,
- jak bezpiecznie przejść przez jezdnię,
- z jakich przedmiotów mogą korzystać bez opieki osoby dorosłej, a z jakich mogą
korzystć jedynie pod jej opieką.
Jak dzieci szukały odpowiedzi na pytanie tygodnia:
- słuchając opowiadania Moniki Sobkowiak- pt."Bezpieczeństwo",
- słuchsjąc wierszy M. Sobkowiak -pt. "Ruch drogowy, Iwony Róży Salach- pt. "Na pomoc",
- wykonując zadania w kartach pracy,
- pracując z tablicami demonstracyjnymi,
- słuchając piosenki - "Kolorowe światła" i ją śpiewając,
- uczestnicząc w zabawach: "Kolorowe światła", "Czerwone stój, zielone idź", "Co by było gdyby...?, "Na sygnale",
- tworząc regulamin superbezpieczeństwa,
- biorąc udział w dyskusji "By było bezpiecznie",
- grając w grę terenowa "Bezpieczne zasady",
Tydzień IV - "Jakie sa moje supermoce"
Dzieci dowiedziały się:
- jak zbudowane jest ich ciało,
- jakie zmysły posiada każdy człowiek,
- jakie emocje można odczówać,
- jakie można mieć zainteresowania.
Jak dzieci szukały odpowiedzi na pytanie tygodnia:
- słuchając wiersza Iwony Róży Salach - "Ruchy", rymowanki Moniki Sobkowiak -
"Zmysły", opowiadania M. Sobkowiak - "W krainie emocji, opowiadania Petera H.
Reynoldsa - "Kropka", wiersza Justyny Hardyś - "Złość".
- wykonując zadania w kartach pracy,
- pracując z tablicami demonstracyjnymi,
- słuchając piosenki "Świat emocji" i ją śpiewając,
- uczestnicząc w zabawch: "Części ciała w rymach", "Zmysły", "Parada Talentów",
- wykonując model "Moje ciało".
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13