Drodzy Rodzice
kochane Dzieci
Życzę Wam udanych i słonecznych wakacji
wolnych od trosk życia codziennego,
dobrego wypoczynku ogrzanego słońcem,
miłych spotkań,
okazji do uśmiechu,
wielu chwil wartych wspomnień,
i szczęśliwego powrotu do przedszkola
A. Sz.
Poszukiwanie skarbu’’ – opowieść logopedyczna.
Drogi rodzicu przeczytaj zdania, dzieci naśladują proponowane ćwiczenia.
1. „POSZUKIWANIE SKARBU”
(Joanna Wołoch)
Pirat nigdzie nie mógł odnaleźć skarbu. Najpierw szukał go na pokładzie.
(dzieci otwierają szeroko buzię i poruszają językiem po zewnętrznej stronie ust)
Niestety tam go nie było, więc postanowił zejść po schodach pod pokład.
(dzieci dotykają językiem po kolei dolnych zębów)
Na dole również nic nie znalazł.
(dzieci dotykają językiem brody)
Pomyślał, że wyjdzie na maszt i tam się rozejrzy.
(dzieci starają się dotknąć czubkiem języka nosa)
Nagle przez lunetę coś dostrzegł…
(dzieci zwijają język ,,w rynienkę’’ i wysuwają)
Coś się mieniło na wyspie…
(dzieci szybko wysuwają i chowają język)
,,Tam jest skarb!’’ – krzyknął pirat.
(dzieci otwierają szeroko usta na znak zdziwienia)
„Pogimnastykujmy się!” – w ćwiczenia narządów artykulacyjnych warto wpleść
odrobinę gimnastyki całego ciała. Wykonaj poniższe ćwiczenia:
- „KLEJ” – otwórz usta i przyklej język do wałka dziąsłowego, unosząc ręce.
- „Piłka” – skacz, stukając językiem w wałek dziąsłowy.
- „Konik” – klaskaj, podskakując z nogi na nogę.
- „Muzykant” – śpiewaj „la, la, la”, tańcząc.
- „Szczoteczka” – myj górne zęby od wewnątrz językiem i poruszaj biodrami na
boki.
- „Zegar” – policz górne zęby językiem, jednocześnie odliczając na palcach.
- „Winda” – dotykaj czubkiem języka górnych i dolnych zębów na przemian, robiąc
przysiady.
- „Pędzel” – „maluj” językiem podniebienie, kręcąc ręką „leniwe ósemki”.
Miłej zabawy!
Do zobaczenia po wakacjach!
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13