Temat dnia: Wiosenny ogródek.
Cele ogólne:
- wzbudzanie zainteresowania literaturą -
słuchanie utworu dotyczącego wiosny,
- zdobywanie orientacji w położeniu przedmiotów,
- rozwijanie sprawności manualnej.
Proponowane działania:
Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak pt. „Wiosna”.
Wiosna w zielonej sukience
Nogami bosymi stąpa.
I gdzie stopę stawia,
tam… to chyba czary-
wiosenny kwiat zostawia.
Po spacerze wiosny
Świat zmienia się cały.
Ptaki wśród zieleni
radośnie śpiewają,
motyle fruwają,
świerszcze cicho grają.
Kwiaty kolorowe
wśród traw zakwitają.
Gdyby nie ty, wiosno,
i te twoje czary,
to świat byłby pewnie
i smutny, i szary.
Zabawa matematyczna Gdzie jest kwiatek?.
Ustawiamy kwiatek w doniczce w różnym położeniu, a dziecko określa gdzie się on znajduje.
Zabawa twórcza Czerwony jak…
Podajemy nazwę koloru, a dziecko – przykład czegoś, co kojarzy mu się z tym kolorem (np. czerwony jak… tulipan, zielony jak… trawa).
Quiz dydaktyczny – utrwalanie zdobytej wiedzy.
Dziecko odpowiada poprzez uśmiech (prawda) lub smutną minę (fałsz).
- Pora roku, która jest teraz, to wiosna.
- Wiosną jest mało kwiatów.
- Wiosną jest bardzo zimno i często pada śnieg.
- Wiosną przyroda budzi się do życia.
Ćwiczenie grafomotoryczne Tulipan.
Dziecko łączy kropki, a następnie koloruje powstały rysunek.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13