WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Drodzy Rodzice!

Drodzy Rodzice! Nie możemy spotkać się w przedszkolu, postarajmy się więc zorganizować dzieciom czas w domu.

W tym tygodniu na podstawie różnych tekstów i własnych obserwacji postarajmy się dyskutować z dziećmi o pracach, które wykonuje się wiosną w ogrodzie oraz o wiosennych kwiatach. Możemy przypomnieć, jak nazywają się części rośliny (łodyga, korzeń, liście, kwiaty) i wyjaśnić, jakie są ich funkcje. Odwiedźmy (wirtualnie) kwiaciarnię i przypomnijmy, co można tam kupić i jak wygląda praca florystki.

Wykonajmy prace plastyczne na temat wiosennych kwiatów, nazwijmy i rozpoznajmy różne kolory.

W otoczeniu i na ilustracjach wyszukajmy razem z dziećmi przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską c.

Spróbujmy kreślić szlaczki i kształty literopodobne.

Samodzielnie przygotujmy smaczne kanapki z białym serem, ogórkiem, rzodkiewką i szczypiorkiem, zgodnie z prawidłową kolejnością czynności, zaczynając od umycia rąk, a na nakryciu stołów i degustacji kończąc.

Wspólnie wykonajmy liczne ćwiczenia rytmiczne oraz naśladowcze, rozwijające koordynację ruchową. Dostosujmy swoje ruchy do słuchanej melodii.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o tym, dlaczego można lubić wiosnę.
  • Wspólne sadzenie nasion, cebulek, obserwacja procesu wzrastania roślin.
  • Przyglądnie się roślinom w parkach, w domu. Pobudzanie zmysłów – wąchanie i oglądanie kwiatów, dotykanie łodyg, liści, kolców.
  • Wspólne przygotowywanie posiłków z wykorzystaniem zdrowej żywności – szczególnie warzyw i owoców. Rozwijanie doznań smakowych, zabawy w próbowanie różnych składników z zamkniętymi oczami.
  • Zabawy w tworzenie zbiorów siedmioelementowych według podanej cechy.
  • Zabawy w naśladowanie dźwięków, jakie wydają różne ptaki.
  • Zabawy w układanie historyjek zgodnie z kolejnością zdarzeń – jedna osoba wymyśla początek, druga koniec historyjki, a potem wspólnie na zmianę dopowiadają, co się działo pomiędzy tymi wydarzeniami.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek – dziecko słucha słowa i mówi, jaka głoska jest na początku lub na końcu.
Data dodania: 2020-03-22 19:19:27
Ilość wyświetleń: 279
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej