WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Drodzy Rodzice!

Drodzy Rodzice!

Nie możemy spotkać się w przedszkolu, postarajmy się więc zorganizować dzieciom czas w domu.

W tym tygodniu na podstawie różnych tekstów i własnych obserwacji postarajmy się dyskutować z dziećmi o pracach, które wykonuje się wiosną w ogrodzie oraz o wiosennych kwiatach. Możemy przypomnieć, jak nazywają się części rośliny (łodyga, korzeń, liście, kwiaty) i wyjaśnić, jakie są ich funkcje. Odwiedźmy (wirtualnie) kwiaciarnię i przypomnijmy, co można tam kupić i jak wygląda praca florystki.

Wykonajmy prace plastyczne na temat wiosennych kwiatów, nazwijmy i rozpoznajmy różne kolory.

W otoczeniu i na ilustracjach wyszukajmy razem z dziećmi przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską c.

Spróbujmy kreślić szlaczki i kształty literopodobne.

Samodzielnie przygotujmy smaczne kanapki z białym serem, ogórkiem, rzodkiewką i szczypiorkiem, zgodnie z prawidłową kolejnością czynności, zaczynając od umycia rąk, a na nakryciu stołów i degustacji kończąc.

Wspólnie wykonajmy liczne ćwiczenia rytmiczne oraz naśladowcze, rozwijające koordynację ruchową. Dostosujmy swoje ruchy do słuchanej melodii.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o tym, dlaczego można lubić wiosnę.
  • Wspólne sadzenie nasion, cebulek, obserwacja procesu wzrastania roślin.
  • Przyglądanie się roślinom w parkach, w domu. Pobudzanie zmysłów – wąchanie i oglądanie kwiatów, dotykanie łodyg, liści, kolców.
  • Wspólne przygotowywanie posiłków z wykorzystaniem zdrowej żywności – szczególnie warzyw i owoców. Rozwijanie doznań smakowych, zabawy w próbowanie różnych składników z zamkniętymi oczami.
  • Zabawy w tworzenie zbiorów siedmioelementowych według podanej cechy.
  • Zabawy w naśladowanie dźwięków, jakie wydają różne ptaki.
  • Zabawy w układanie historyjek zgodnie z kolejnością zdarzeń – jedna osoba wymyśla początek, druga koniec historyjki, a potem wspólnie na zmianę dopowiadają, co się działo pomiędzy tymi wydarzeniami.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek – dziecko słucha słowa i mówi, jaka głoska jest na początku lub na końcu.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

 

Przykłady zabaw: https://panimonia.pl/2020/03/16/w-co-sie-bawic-w-domu-najlepsze-pomysly/  

Data dodania: 2020-03-22 19:02:39
Ilość wyświetleń: 390
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej