„Moja miejscowość – rozmowa kierowana, oznaczenie miejscowości na mapie Polski– załącznik 1. Rodzic demonstruje napis z nazwą miejscowości oraz jej herb – załącznik 2. Wspólnie z dzieckiem określa, w jakim regionie leży ich miejscowość (blisko gór, morza, jeziora, większego miasta). Jeżeli to możliwe, Rodzic opowiada historię powstania miejscowości. Następnie przygotowuje kilka zdjęć z charakterystycznymi miejscami, budowlami – załącznik 3. Kładzie zdjęcia na stole tak, by nie było ich widać. Każde oznacza liczbą kropek (układ jak na kostce). Dziecko rzuca kostką do gry, odsłania odpowiedni obrazek i mówi, co to za miejsce.
„Zapraszam cię do mojego domu” – zabawa z elementem dramy. Prowadzenie rozmowy telefonicznej, budowanie dialogów. Rodzic i dziecko lub rodzeństwo i dziecko siada w pewnej odległości od siebie, otrzymują telefony (zabawkowe lub konstruują z klocków). Jedno zaprasza drugie do siebie do domu. Rodzic przypomina o stosowaniu zwrotów grzecznościowych.
Praca z kartami pracy „Planeta dzieci” Cz.1, str. 52 – wyszukiwanie na obrazku jednakowych elementów, dokładne przeliczanie, zaznaczanie liczebności zbioru.
„Miasta i miasteczka” – zabawa słuchowa. Rodzic wypowiada nazwy różnych miast, zadaniem dziecka jest wskazanie głoski w nagłosie i wygłosie (czyli na początku i na końcu słowa, np. Warszawa: w, a).
Praca z "Planeta dzieci" czytanie i pisanie, s. 18 – wyszukiwanie w tekście liter d, D, układanie nazw ulic z rozsypanki sylabowej, czytanie tekstu słowno-obrazkowego.