Temat tygodnia: Moje zmysły.
Temat dnia: Jak pachnie!
Cel główny: rozwijanie zmysłu węchu.
Dziecko: rozróżnia zapachy.
Propozycje zabaw:
Zabawa ruchowa na powitanie Nóżka do nóżki.
Opis ilustracji ruchowej- dziecko: wykonuje krok w bok z dostawieniem drugiej nogi, powtarza to samo w drugą stronę; próbuje poruszać palcami stóp; tańczy stojąc na palcach; opiera dłonie na biodrach i kręci biodrami raz w jedną, raz w drugą stronę; klaszcze.
Nóżka do nóżki, nóżka do nóżki,
tańczą w pantoflach małe paluszki.
Bioderka się kręcą ,to w lewo, to w prawo,
a my na powitanie bijemy sobie brawo!
Zabawa muzyczno-ruchowa Moje ciało.
Rodzic śpiewa prosty tekst na melodię piosenki Panie Janie, (tekst i melodia piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=dzMLZrrj5Y0 a dziecko pokazuje wymieniane przez niego części ciała.
Głowa, noga, ręka, głowa,
Brzuszek, plecy, noga,
rączki dwie, rączki dwie.
nogi dwie, nogi dwie.
Co tak pachnie? – ćwiczenia rozwijające zmysł węchu.
Zabawa zapachami – nasączanie wacików kosmetycznych różnymi substancjami.
Waciki kosmetyczne, różne substancje o charakterystycznych zapachach, talerzyki.
Rodzic nasącza osiem wacików kosmetycznych różnymi substancjami, np.: perfumami, olejkiem pomarańczowym, octem, olejkiem waniliowym (po dwa tą samą substancją).
Dziecko wcześniej wącha perfumy, ocet i olejki.
Rodzic kładzie waciki na talerzykach. Dziecko wącha waciki, a potem wskazuje pary wacików, które pachną tak samo. Potem rodzic nasącza jeden wacik dużą ilością danej substancji, a drugi – małą jej ilością. Dziecko kolejno wącha jeden wacik i drugi, wskazuje ten, który pachnie mocniej.
Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Moim nosem Wącham nosem
wącham kwiaty, tu i tam,
zupę, kotka, wiele już
liść sałaty. zapachów znam.
Dziecko chodzi po pokoju i wszystko wącha.
Zabawy na świeżym powietrzu;
Zabawa ruchowa w parze Idziemy na spacer.
Dziecko tworzy parę z mamą lub tatą. Dziecko idzie w przysiadzie, mama (tata) trzyma je za rękę. Po pewnym czasie następuje zmiana ról.
Spacer z rodzicami – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.
Co jakiś czas dziecko głęboko wciąga nosem jesienne powietrze i wydycha je ustami.
Karta pracy, cz. 1, nr 22.
− Połączcie kropki kredkami w odpowiednich kolorach. Pokolorujcie domek.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-a-kp-1/mobile/index.html
Propozycje pracy plastycznej do wyboru:
https://mojedziecikreatywnie.pl/kategorie/rozwijamy-zmysly/
Miłego dnia:)
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13