WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Czwartek 29.10.2020

Temat dnia: Kocia muzyka

 

Cele ogólne:

  • poznanie wybranych wiadomości na temat kotów;
  • kształcenie słuchu muzycznego i rozwijanie umiejętności wokalnych;
  • rozwijanie sprawności fizycznej podczas wykonywania ćwiczeń i zabaw ruchowych;
  • rozwijanie orientacji przestrzennej.

 

1. Radosne powitanie.

To bardzo radosne powitanie,

niech każdy na jednej nodze stanie!

I jeszcze klaśnie w uda i w dłonie,

a potem trzyma łokcie złączone!

Teraz wszyscy się kręcimy,

śmieszne miny do siebie stroimy!

Cztery razy w kolana uderzmy,

delikatnie pupami się zderzmy!

A kiedy do siebie pomachamy,

to zabawę zaczynamy!

 

2. Mały kotek – zabawa logopedyczna

-  Mój czarny kotek ma białe łatki, biały krawacik, ogonek gładki. dziecko wystawia język na górną wargę

- Pij, kotku mleko, bo ta miseczka jest bardzo mała i pełna mleczka. naśladuje czynność picia mleka z miseczki – jak kot

- Obliżesz miskę swoją do czysta, pyszczek i wąsy, rzecz oczywista. dziecko oblizuje wargi dookoła

 

3. „Deszczowa muzyka” – ocena kierunku. Dziecko stoi z zamkniętymi oczami. R. uderza łyżeczką o szklankę, za każdym razem zmieniając miejsce. Dziecko stojąc w miejscu, wskazuje, skąd dochodzi deszczowa muzyka.

 

4. „Dwa kocury”- wprowadzenie piosenki ( do odtworzenia na Messengerze grupy Rybki)

  • „Miauczymy” – ćwiczenia ortofoniczne. Dzieci naśladują miauczenie kotów. Miauczą: – wolno, szybko, cicho, głośno.
  • „Dwa kocury” – słuchanie piosenki i rozmowa na jej temat.
  • R. pyta: Ile kotów było w piosence? Jak wyglądały te koty? Co miały ostrego? Gdzie spały koty? Co zrobią koty, gdy się zbudzą?

Dwa kocury

sł. i muz. Joanna Bernat

 

Były sobie dwa kocury,                        Dziecko pokazuje dwa palce u jednej dłoni.

jeden szary, drugi bury.                       Z palców wskazujących robi „uszy” nad głową, kołysze nią.

Ostre zęby i pazury                              Drapie w powietrzu „pazurami”.

miały obydwa.                                      Pokazuje dwa palce u jednej dłoni.

Aaa… aaa…                                           Składa ręce do kołysania i kołysze nimi w rytm piosenki.

Cicho sza!                                            Przykłada palec wskazujący do ust, tupie nogą.

 

Śpią kocury na kanapie,                     Układa się na podłodze w kłębek i udaje, że śpi.

jeden sapie, drugi chrapie,                

ale gdy się zbudzą,                               Wstaje, przeciąga się, ziewa.

uciekaj – a kysz!                                   Biegnie w miejscu, tupie nogą.

Bo jak skoczą w lewo, w prawo,         Skacze w lewo, skacze w prawo.

każdy złapie sobie mysz!                     Z rozłożonych dłoni robi „uszy" nad głową.

 

  • Ilustracja ruchowa do piosenki;

5.”Kocie polowanie” –praca z dzieckiem wymagającym wsparcia w zakresie rozwijania motoryki.

Wszyscy wiedzą, że poza miską mleka koty lubią kłębuszek włóczki i oczywiście myszki w tej zabawie połączyłam włóczkę i myszkę… Do przygotowania będziecie potrzebować: włóczkę, dziurkacz, szablony z załącznika 1, nożyczki i tekturę 

Przygotowanie: z tektury wycinamy odrysowane szablony i łączymy je ze sobą kawałkiem włóczki, długość dostosujcie do swoich potrzeb.

Pora na zabawę… tak przygotowane rekwizyty rozkładacie na dywanie. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze zwinięcie na główkę kota włóczki by w jak najkrótszym czasie „upolować” swoją myszkę.

 

6. „Kotek siada…” – jest to zabawa, która ma na celu utrwalenie pojęć związanych z położeniem przedmiotów w przestrzeni. Do zabawy można wykorzystać zabawkę lub ilustracje kota. Rodzic np. mówi:

  • Posadź kotka przed sobą.
  • Kotek chowa się pod krzesełkiem.
  • Posadź kotka na stole.
  • Posadź kotka obok siebie.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

7. „ Narysuj mnie…” propozycja pracy z dzieckiem przejawiającym uzdolnienia plastycznie. Dziecko rysuje na kartce to, o czym czyta R., a następnie koloruje i ozdabia rysunek. Rodzic może rysować jednocześnie z dzieckiem ( wyjaśniamy dziecku pojęcie - łuk).

 Kim jestem? Narysuj mnie…

Elżbieta Zajączkowska-Stańczyk

Mała główka, okrąglutka,

na niej uszka sterczą dwa,

a od główki łuk niewielki

do ogonka gna!

Z przodu, z tyłu po dwie nogi

oczy, uszy, nos.

Jeszcze wąsy dorysuję

I mój … na płot wskakuje. (kot)

 

8.  „Kotek na płotku” – zabawa z elementem równowagi. Dziecko idzie, stawiając jedną stopę przed drugą, po narysowanej przez R. linii, lub po innej przeszkodzie wymagającej zachowania równowagi ( zabawę można zaproponować  podczas pobytu dziecka na świeżym powietrzu).

 

 9. „Układamy zwierzątka” – zabawa kreatywna. Układanie różnych zwierzątek z tworzywa przyrodniczego dostępnego dziecku podczas pobytu na świeżym powietrzu (kamienie, szyszki, patyczki).

 

Data dodania: 2020-10-28 13:35:24
Data edycji: 2020-10-28 14:03:35
Ilość wyświetleń: 459
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej