Czwartek – 28.05.2020r. - Przedszkole Miejskie nr 1 Bajkowy Świat w Czarnkowie REKRUTACJA ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Czwartek – 28.05.2020r.

Czwartek – 28.05.2020r.

Czwartek – 28.05.2020r.

Temat dnia: W zoo

 

Przebieg dnia:

Dzieci odpowiadajÄ… na pytania:

  • Jakie zwierzÄ™ta sÄ… wymienione w wierszu?
  • Jakiego zwierzÄ™cia dzieci nie zobaczyÅ‚y, bo gdzieÅ› pobiegÅ‚o?
  • Jakie ptaki widziaÅ‚y dzieci w zoo?
  • Dlaczego zamyka siÄ™ zwierzÄ™ta w ogrodach zoologicznych?
  • W jaki sposób możemy pomóc zwierzÄ™tom w ogrodach zoologicznych?

 

  • Z jak zebra – zabawa dydaktyczna
    Wprowadzenie litery z

Rodzic czyta krótki wierszyk. Zadaniem dziecka jest klasnąć w rÄ™ce/podskoczyć/ tupnąć, kiedy usÅ‚yszy w wierszu gÅ‚oskÄ™ „z”. Wierszyk można przeczytać kilkakrotnie, aby dać dziecku szansÄ™ samodzielnego wysÅ‚uchania danej gÅ‚oski.

 

Romek maże jak szalony,

zmazał kotom dwa ogony,

zebrze prążki, kropki z grzybka

i z akwarium znikÅ‚a rybka.

Teraz nikt już nie jest pewny,

co w zeszycie miaÅ‚a Rózia.

Chociaż zeszyt ocalony

to u Rózi smutna buzia

 

Rodzic pokazuje dziecku literÄ™ drukowanÄ… i pisanÄ…, małą i wielkÄ… KP 4 str.17

  • Podziel wyraz ZEBRA na sylaby: wyklaszcz, wytup.
  • UÅ‚óż model wyrazu podzielonego na sylaby z klocków: _ _.
  • Policz, ile jest sylab w wyrazie „zebra”(ze-bra)
  • Podziel wyraz ZEBRA na gÅ‚oski ( z-e-b-r-a): wyklaszcz, wytup, uderzaj o uda.
  • UÅ‚óż model wyrazu podzielonego na gÅ‚oski: _ _ _ _ _.
  • Zaznacz samogÅ‚oski na czerwono (czerwony klocek), a spóÅ‚gÅ‚oski na niebiesko (niebieski klocek). Policz, ile jest gÅ‚osek w wyrazie „zebra”(5).
  • Powiedz, gdzie sÅ‚yszysz gÅ‚oskÄ™ „z”? Na poczÄ…tku, na koÅ„cu czy w Å›rodku wyrazu.
  • WymyÅ›l, jak najwiÄ™cej wyrazów, które zaczynajÄ… siÄ™ na gÅ‚oskÄ™ „z”.
  • WymyÅ›l inne wyrazy, gdzie gÅ‚oskÄ™ „z” możesz usÅ‚yszeć w Å›rodku lub na koÅ„cu wyrazu.
  • Popatrz na uÅ‚ożony model wyrazu. Policz samogÅ‚oski, policz spóÅ‚gÅ‚oski. Podziel wyraz na sylaby.
  • ZastÄ…p klocki w uÅ‚ożonym wczeÅ›niej modelu wyrazu, literami (jeżeli macie w domu, jeÅ›li nie, wytnijcie wczeÅ›niej z gazety lub wydrukujcie)
  • Poszukaj i wskaż w gazecie, książce, na plakacie jak najwiÄ™cej liter „z” –maÅ‚ych i wielkich.
  • Rodzic demonstruje sposób pisania nowej litery pisanej maÅ‚ej i wielkiej. Powoli przy jednoczesnej analizie ksztaÅ‚tu: porównywanie z innymi literami, pytanie dziecka, co im dana litera przypomina; porównanie jej z literÄ… drukowanÄ….
  • Demonstrowanie sposobu pisania przez rodzica w dużym formacie np. nadużej kartce papieru, tablicy: bez liniatury i w liniaturze ze zwróceniem uwagi na kierunek pisania.

 

  • ZÅ‚ap tygrysa - Zabawa ruchowa, bieżna
    Dziecko (tygrys) ma za pasek zaÅ‚ożonÄ… chustkÄ™. Pozostali czÅ‚onkowie rodziny próbujÄ… mu jÄ… zabrać. Ten, któremu siÄ™ uda zabrać chustkÄ™ zostaje tygrysem i zabawa rozpoczyna siÄ™ od nowa.

 

 

 

 

Grafika: Drzewo plik wektorowy utworzone przez brgfx - pl.freepik.com

Data dodania: 2020-05-27 21:12:39
Data edycji: 2020-05-28 21:48:28
Ilość wyświetleń: 786
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej