WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Czwartek – 28.05.2020r.

Czwartek – 28.05.2020r.

Czwartek – 28.05.2020r.

Temat dnia: W zoo

 

Przebieg dnia:

Dzieci odpowiadają na pytania:

  • Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?
  • Jakiego zwierzęcia dzieci nie zobaczyły, bo gdzieś pobiegło?
  • Jakie ptaki widziały dzieci w zoo?
  • Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?
  • W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?

 

  • Z jak zebra – zabawa dydaktyczna
    Wprowadzenie litery z

Rodzic czyta krótki wierszyk. Zadaniem dziecka jest klasnąć w ręce/podskoczyć/ tupnąć, kiedy usłyszy w wierszu głoskę „z”. Wierszyk można przeczytać kilkakrotnie, aby dać dziecku szansę samodzielnego wysłuchania danej głoski.

 

Romek maże jak szalony,

zmazał kotom dwa ogony,

zebrze prążki, kropki z grzybka

i z akwarium znikła rybka.

Teraz nikt już nie jest pewny,

co w zeszycie miała Rózia.

Chociaż zeszyt ocalony

to u Rózi smutna buzia

 

Rodzic pokazuje dziecku literę drukowaną i pisaną, małą i wielką KP 4 str.17

  • Podziel wyraz ZEBRA na sylaby: wyklaszcz, wytup.
  • Ułóż model wyrazu podzielonego na sylaby z klocków: _ _.
  • Policz, ile jest sylab w wyrazie „zebra”(ze-bra)
  • Podziel wyraz ZEBRA na głoski ( z-e-b-r-a): wyklaszcz, wytup, uderzaj o uda.
  • Ułóż model wyrazu podzielonego na głoski: _ _ _ _ _.
  • Zaznacz samogłoski na czerwono (czerwony klocek), a spółgłoski na niebiesko (niebieski klocek). Policz, ile jest głosek w wyrazie „zebra”(5).
  • Powiedz, gdzie słyszysz głoskę „z”? Na początku, na końcu czy w środku wyrazu.
  • Wymyśl, jak najwięcej wyrazów, które zaczynają się na głoskę „z”.
  • Wymyśl inne wyrazy, gdzie głoskę „z” możesz usłyszeć w środku lub na końcu wyrazu.
  • Popatrz na ułożony model wyrazu. Policz samogłoski, policz spółgłoski. Podziel wyraz na sylaby.
  • Zastąp klocki w ułożonym wcześniej modelu wyrazu, literami (jeżeli macie w domu, jeśli nie, wytnijcie wcześniej z gazety lub wydrukujcie)
  • Poszukaj i wskaż w gazecie, książce, na plakacie jak najwięcej liter „z” –małych i wielkich.
  • Rodzic demonstruje sposób pisania nowej litery pisanej małej i wielkiej. Powoli przy jednoczesnej analizie kształtu: porównywanie z innymi literami, pytanie dziecka, co im dana litera przypomina; porównanie jej z literą drukowaną.
  • Demonstrowanie sposobu pisania przez rodzica w dużym formacie np. nadużej kartce papieru, tablicy: bez liniatury i w liniaturze ze zwróceniem uwagi na kierunek pisania.

 

  • Złap tygrysa - Zabawa ruchowa, bieżna
    Dziecko (tygrys) ma za pasek założoną chustkę. Pozostali członkowie rodziny próbują mu ją zabrać. Ten, któremu się uda zabrać chustkę zostaje tygrysem i zabawa rozpoczyna się od nowa.

 

 

 

 

Grafika: Drzewo plik wektorowy utworzone przez brgfx - pl.freepik.com

Data dodania: 2020-05-27 21:12:39
Data edycji: 2020-05-28 21:48:28
Ilość wyświetleń: 688
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej