Czwartek – 28.05.2020r.

Czwartek – 28.05.2020r.
Temat dnia: W zoo
Przebieg dnia:
- Film edukacyjny „Dzikie zwierzęta”
https://youtu.be/MlZr2NTt-gM
Odgłosy dzikich zwierząt.
https://www.youtube.com/watch?v=7z1YmPrPhDg - Praca z wierszem „Wycieczka do zoo” Bożeny Formy (załącznik nr 1)
Dzieci odpowiadają na pytania:
- Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?
- Jakiego zwierzęcia dzieci nie zobaczyły, bo gdzieś pobiegło?
- Jakie ptaki widziały dzieci w zoo?
- Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?
- W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?
- Z jak zebra – zabawa dydaktyczna
Wprowadzenie litery z
Rodzic czyta krótki wierszyk. Zadaniem dziecka jest klasnąć w ręce/podskoczyć/ tupnąć, kiedy usłyszy w wierszu głoskę „z”. Wierszyk można przeczytać kilkakrotnie, aby dać dziecku szansę samodzielnego wysłuchania danej głoski.
Romek maże jak szalony,
zmazał kotom dwa ogony,
zebrze prążki, kropki z grzybka
i z akwarium znikła rybka.
Teraz nikt już nie jest pewny,
co w zeszycie miała Rózia.
Chociaż zeszyt ocalony
to u Rózi smutna buzia
- Litera Z
https://www.youtube.com/watch?v=U7sVQj6UNQE - Zabawa dydaktyczna – Z jak zebra
Wprowadzenie litery z, z wykorzystaniem KP 4 str. 17
Rodzic pokazuje dziecku literę drukowaną i pisaną, małą i wielką KP 4 str.17
- Podziel wyraz ZEBRA na sylaby: wyklaszcz, wytup.
- Ułóż model wyrazu podzielonego na sylaby z klocków: _ _.
- Policz, ile jest sylab w wyrazie „zebra”(ze-bra)
- Podziel wyraz ZEBRA na głoski ( z-e-b-r-a): wyklaszcz, wytup, uderzaj o uda.
- Ułóż model wyrazu podzielonego na głoski: _ _ _ _ _.
- Zaznacz samogłoski na czerwono (czerwony klocek), a spółgłoski na niebiesko (niebieski klocek). Policz, ile jest głosek w wyrazie „zebra”(5).
- Powiedz, gdzie słyszysz głoskę „z”? Na początku, na końcu czy w środku wyrazu.
- Wymyśl, jak najwięcej wyrazów, które zaczynają się na głoskę „z”.
- Wymyśl inne wyrazy, gdzie głoskę „z” możesz usłyszeć w środku lub na końcu wyrazu.
- Popatrz na ułożony model wyrazu. Policz samogłoski, policz spółgłoski. Podziel wyraz na sylaby.
- Zastąp klocki w ułożonym wcześniej modelu wyrazu, literami (jeżeli macie w domu, jeśli nie, wytnijcie wcześniej z gazety lub wydrukujcie)
- Poszukaj i wskaż w gazecie, książce, na plakacie jak najwięcej liter „z” –małych i wielkich.
- Rodzic demonstruje sposób pisania nowej litery pisanej małej i wielkiej. Powoli przy jednoczesnej analizie kształtu: porównywanie z innymi literami, pytanie dziecka, co im dana litera przypomina; porównanie jej z literą drukowaną.
- Demonstrowanie sposobu pisania przez rodzica w dużym formacie np. nadużej kartce papieru, tablicy: bez liniatury i w liniaturze ze zwróceniem uwagi na kierunek pisania.
- Złap tygrysa - Zabawa ruchowa, bieżna
Dziecko (tygrys) ma za pasek założoną chustkę. Pozostali członkowie rodziny próbują mu ją zabrać. Ten, któremu się uda zabrać chustkę zostaje tygrysem i zabawa rozpoczyna się od nowa.
- Paski zebry – zabawa grafomotoryczna z wykorzystaniem PiL str. 70
- Zwierzęta w zoo – malowanie farbami
Dziecko maluje farbami ulubione zwierzę egzotyczne. - Wirtualny spacer po wrocławskim i warszawskim zoo
https://www.youtube.com/watch?v=wVrvgRvN1gM https://www.youtube.com/watch?v=VsV2kxcJZ0g
https://www.youtube.com/watch?v=xD2na4OXzps - Spacer po zoo – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Cz str. 72-73
Grafika: Drzewo plik wektorowy utworzone przez brgfx - pl.freepik.com
Data dodania: 2020-05-27 21:12:39
Data edycji: 2020-05-28 21:48:28
Ilość wyświetleń: 771