WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Czwartek – 28.05.2020r.

Czwartek – 28.05.2020r.

Czwartek – 28.05.2020r.

Temat dnia: W zoo

 

Przebieg dnia:

Dzieci odpowiadają na pytania:

  • Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?
  • Jakiego zwierzęcia dzieci nie zobaczyły, bo gdzieś pobiegło?
  • Jakie ptaki widziały dzieci w zoo?
  • Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?
  • W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?

 

  • Z jak zebra – zabawa dydaktyczna
    Wprowadzenie litery z

Rodzic czyta krótki wierszyk. Zadaniem dziecka jest klasnąć w ręce/podskoczyć/ tupnąć, kiedy usłyszy w wierszu głoskę „z”. Wierszyk można przeczytać kilkakrotnie, aby dać dziecku szansę samodzielnego wysłuchania danej głoski.

 

Romek maże jak szalony,

zmazał kotom dwa ogony,

zebrze prążki, kropki z grzybka

i z akwarium znikła rybka.

Teraz nikt już nie jest pewny,

co w zeszycie miała Rózia.

Chociaż zeszyt ocalony

to u Rózi smutna buzia

 

Rodzic pokazuje dziecku literę drukowaną i pisaną, małą i wielką KP 4 str.17

  • Podziel wyraz ZEBRA na sylaby: wyklaszcz, wytup.
  • Ułóż model wyrazu podzielonego na sylaby z klocków: _ _.
  • Policz, ile jest sylab w wyrazie „zebra”(ze-bra)
  • Podziel wyraz ZEBRA na głoski ( z-e-b-r-a): wyklaszcz, wytup, uderzaj o uda.
  • Ułóż model wyrazu podzielonego na głoski: _ _ _ _ _.
  • Zaznacz samogłoski na czerwono (czerwony klocek), a spółgłoski na niebiesko (niebieski klocek). Policz, ile jest głosek w wyrazie „zebra”(5).
  • Powiedz, gdzie słyszysz głoskę „z”? Na początku, na końcu czy w środku wyrazu.
  • Wymyśl, jak najwięcej wyrazów, które zaczynają się na głoskę „z”.
  • Wymyśl inne wyrazy, gdzie głoskę „z” możesz usłyszeć w środku lub na końcu wyrazu.
  • Popatrz na ułożony model wyrazu. Policz samogłoski, policz spółgłoski. Podziel wyraz na sylaby.
  • Zastąp klocki w ułożonym wcześniej modelu wyrazu, literami (jeżeli macie w domu, jeśli nie, wytnijcie wcześniej z gazety lub wydrukujcie)
  • Poszukaj i wskaż w gazecie, książce, na plakacie jak najwięcej liter „z” –małych i wielkich.
  • Rodzic demonstruje sposób pisania nowej litery pisanej małej i wielkiej. Powoli przy jednoczesnej analizie kształtu: porównywanie z innymi literami, pytanie dziecka, co im dana litera przypomina; porównanie jej z literą drukowaną.
  • Demonstrowanie sposobu pisania przez rodzica w dużym formacie np. nadużej kartce papieru, tablicy: bez liniatury i w liniaturze ze zwróceniem uwagi na kierunek pisania.

 

  • Złap tygrysa - Zabawa ruchowa, bieżna
    Dziecko (tygrys) ma za pasek założoną chustkę. Pozostali członkowie rodziny próbują mu ją zabrać. Ten, któremu się uda zabrać chustkę zostaje tygrysem i zabawa rozpoczyna się od nowa.

 

 

 

 

Grafika: Drzewo plik wektorowy utworzone przez brgfx - pl.freepik.com

Data dodania: 2020-05-27 21:12:39
Data edycji: 2020-05-28 21:48:28
Ilość wyświetleń: 478
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej