WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Czwartek – 26.03.2020r.

Czwartek – 26.03.2020r.

Czwartek – 26.03.2020r.

Temat dnia: Co dzieje się w ptasich gniazdach – pracowite ptaki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zamierzenia dydaktyczne:

  • dziecko dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego, jako źródła satysfakcji estetycznej,
  • rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć,
  • odpowiada na pytania,

Przebieg dnia:

Wysłuchanie opowiadania przeczytanego przez rodzica Przygód kilka wróbla Ćwirka – gniazdo nad głową (załącznik nr 1), albo obejrzenie bajki na stronie youtube Przygód kilka wróbla Ćwirka – własne gniazdko odcinek 01.

Rozmowa dotycząca treści opowiadania:

  • Kto jest głównym bohaterem opowiadania?
  • Co ptaki robią na wiosnę?
  • Jakie rady dała Ćwirkowi jego mama?
  • Gdzie Ćwirek szukał mieszkania?
  • Z kim zamieszkał wróbelek?

Zabawa orientacyjno-porządkowa – Ptaki do gniazd”

Na dywanie rozkładamy kawałki gazet – gniazda. Dzieci biegają, na sygnał „ ptaki do gniazd” dziecko zajmuje miejsce w gnieździe.

Praca z książką – Karta pracy nr 3, str. 20 Historyjka obrazkowa.

Potnij historyjkę na kwadraty, ułóż na kartce papieru i przyklej. Opowiedz historyjkę.

Co to za ptak? – Zabawa słowna.

Rodzic podaje nazwy ptaków dzieląc na sylaby i głoski – dziecko podaje nazwę ptaków ( jaskółka, bocian, kukułka, skowronek).

Ptaki w gnieździe – lepienie z plasteliny albo masy solnej.

Dziecko z krótkich pasków szarego papieru i kawałka wytłaczanki do jajek, przygotowuje gniazdko. Następnie z plasteliny lub masy solnej formuje kształt ptaka, wsadza z obu stron skrzydła – wycięte z papieru lub piórka, na końcu z fasolki robi dziób, a z groszku oko.

Cele dnia:

  • dziecko ćwiczy koordynację wzrokowo-słowno- ruchową,
  • omawia ilustrację,
  • z uwagą słucha tekstu,
  • przewiduje następstwa zdarzeń w trakcie układania historyjki obrazkowej,
  • doskonali analizę i syntezę słuchową.
Data dodania: 2020-03-25 20:50:46
Data edycji: 2020-03-26 20:13:11
Ilość wyświetleń: 350
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej