WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Czwartek – 26.03.2020r.

Czwartek – 26.03.2020r.

Czwartek – 26.03.2020r.

Temat dnia: Co dzieje się w ptasich gniazdach – pracowite ptaki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zamierzenia dydaktyczne:

  • dziecko dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego, jako źródła satysfakcji estetycznej,
  • rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć,
  • odpowiada na pytania,

Przebieg dnia:

Wysłuchanie opowiadania przeczytanego przez rodzica Przygód kilka wróbla Ćwirka – gniazdo nad głową (załącznik nr 1), albo obejrzenie bajki na stronie youtube Przygód kilka wróbla Ćwirka – własne gniazdko odcinek 01.

Rozmowa dotycząca treści opowiadania:

  • Kto jest głównym bohaterem opowiadania?
  • Co ptaki robią na wiosnę?
  • Jakie rady dała Ćwirkowi jego mama?
  • Gdzie Ćwirek szukał mieszkania?
  • Z kim zamieszkał wróbelek?

Zabawa orientacyjno-porządkowa – Ptaki do gniazd”

Na dywanie rozkładamy kawałki gazet – gniazda. Dzieci biegają, na sygnał „ ptaki do gniazd” dziecko zajmuje miejsce w gnieździe.

Praca z książką – Karta pracy nr 3, str. 20 Historyjka obrazkowa.

Potnij historyjkę na kwadraty, ułóż na kartce papieru i przyklej. Opowiedz historyjkę.

Co to za ptak? – Zabawa słowna.

Rodzic podaje nazwy ptaków dzieląc na sylaby i głoski – dziecko podaje nazwę ptaków ( jaskółka, bocian, kukułka, skowronek).

Ptaki w gnieździe – lepienie z plasteliny albo masy solnej.

Dziecko z krótkich pasków szarego papieru i kawałka wytłaczanki do jajek, przygotowuje gniazdko. Następnie z plasteliny lub masy solnej formuje kształt ptaka, wsadza z obu stron skrzydła – wycięte z papieru lub piórka, na końcu z fasolki robi dziób, a z groszku oko.

Cele dnia:

  • dziecko ćwiczy koordynację wzrokowo-słowno- ruchową,
  • omawia ilustrację,
  • z uwagą słucha tekstu,
  • przewiduje następstwa zdarzeń w trakcie układania historyjki obrazkowej,
  • doskonali analizę i syntezę słuchową.
Data dodania: 2020-03-25 20:50:46
Data edycji: 2020-03-26 20:13:11
Ilość wyświetleń: 405
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej