Czwartek 23.04 2020r
Temat dnia: Jak powstaje chleb
Skąd się bierze prąd
Proponowane działania:
„Ćwiczenia poranne”
https://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM
Zapraszam do obejrzenia filmiku pod tytułem „Od ziarenka do bochenka”.
https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8
Rozmowa dotycząca treści filmiku: Jak powstaje chleb?; Jak do powstawania chleba przyczynia się rolnik?; Jak do powstawania chleba przyczynia się młynarz?; Jak do powstawania chleba przyczynia się piekarz?; Dlaczego chleb jest tak ważny w życiu człowieka?
„Smakujemy chleb”- gimnastyka buzi i języka; ćwiczenia artykulacyjne rozwijające aparat mowy. Rodzic daje dziecku chleb pokrojony na małe kromki oraz skórkę od chleba. Dziecko naśladuje czynności rodzica: mlaskanie, dokładne przeżuwanie skórki od chleba (z prawej strony, z lewej strony żuchwy), przyklejanie kawałka chleba do wałka dziąsłowego, za górnymi zębami, a następie stukanie w niego czubkiem języka, oblizywanie warg, wciąganie ust w głąb jamy ustnej, ściąganie warg w dziubek, przesyłanie sobie nawzajem całusków.
„Co jeszcze robimy ze zboża?”- pokaz różnych produktów pochodzących ze zboża, np.: mąki, kaszy jaglanej, kaszy manny, płatków owsianych, kaszy jęczmiennej. Rozmowa dotycząca produktów: Czy znacie te produkty?; Które produkty wykorzystuje mama w kuchni?
„Rysujemy litery”- zabawa grafomotoryczna. Rodzic wysypuje na talerzyk produkt pochodzenia zbożowego. Dziecko próbuje pisać litery które już zna, piszę swoje imię lub rysuje dowolny obrazek.
Praca z PiL 59- przeliczanie w zakresie 8.
„Nie taki prąd straszny”-
https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ
filmik wyjaśniający skąd się bierze prąd i dlaczego trzeba go oszczędzać. Po obejrzeniu filmiku rodzic prowadzi rozmowę na jego temat: Do czego służy prąd elektryczny?; Jak on się dostaje do naszych mieszkań?; Z czego jest wytwarzany?; Czy dzieci mogą się bawić prądem?; Jak możemy oszczędzać energie elektryczną?
Praca z Cz 60-61.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13