WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Czwartek 23.04 2020r

Czwartek 23.04 2020r

Czwartek 23.04 2020r

Temat dnia: Jak powstaje chleb

                       Skąd się bierze prąd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proponowane działania:

 

„Ćwiczenia poranne”

https://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM

 

Zapraszam do obejrzenia filmiku pod tytułem „Od ziarenka do bochenka”.

https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8

Rozmowa dotycząca treści filmiku: Jak powstaje chleb?; Jak do powstawania chleba przyczynia się rolnik?; Jak do powstawania chleba przyczynia się młynarz?; Jak do powstawania chleba przyczynia się piekarz?; Dlaczego chleb jest tak ważny w życiu człowieka?

 

„Smakujemy chleb”- gimnastyka buzi i języka; ćwiczenia artykulacyjne rozwijające aparat mowy. Rodzic daje dziecku chleb pokrojony na małe kromki oraz skórkę od chleba. Dziecko naśladuje czynności rodzica: mlaskanie, dokładne przeżuwanie skórki od chleba (z prawej strony, z lewej strony żuchwy), przyklejanie kawałka chleba do wałka dziąsłowego, za górnymi zębami, a następie stukanie w niego czubkiem języka, oblizywanie warg, wciąganie ust w głąb jamy ustnej, ściąganie warg w dziubek, przesyłanie sobie nawzajem całusków.

 

„Co jeszcze robimy ze zboża?”- pokaz różnych produktów pochodzących ze zboża, np.: mąki, kaszy jaglanej, kaszy manny, płatków owsianych, kaszy jęczmiennej. Rozmowa dotycząca produktów: Czy znacie te produkty?; Które produkty wykorzystuje mama w kuchni?

 

„Rysujemy litery”- zabawa grafomotoryczna. Rodzic wysypuje na talerzyk produkt pochodzenia zbożowego. Dziecko próbuje pisać litery które już zna, piszę swoje imię lub rysuje dowolny obrazek.

 

Praca z PiL 59- przeliczanie w zakresie 8.

 

„Nie taki prąd straszny”-

https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ

filmik wyjaśniający skąd się bierze prąd i dlaczego trzeba go oszczędzać. Po obejrzeniu filmiku rodzic prowadzi rozmowę na jego temat: Do czego służy prąd elektryczny?; Jak on się dostaje do naszych mieszkań?; Z czego jest wytwarzany?; Czy dzieci mogą się bawić prądem?; Jak możemy oszczędzać energie elektryczną?

 

Praca z Cz 60-61.

Data dodania: 2020-04-23 08:15:53
Data edycji: 2020-04-23 08:24:54
Ilość wyświetleń: 272
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej