WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Czwartek 21.05.2020. Temat dnia: W stawie – rozwój żaby.

Czwartek 21.05.2020. Temat dnia: W stawie – rozwój żaby.

Czwartek 21.05.2020.

Temat dnia: W stawie – rozwój żaby.

  1. Dzień rozpoczynamy ćwiczeniami porannymi z wtorku.
  2. „Żaba” – historyjka obrazkowa z Kart pracy cz.4.,str. 8. Zadaniem dzieci jest wycięcie obrazków, ułożenie ich w odpowiedniej kolejności, naklejenie we właściwych miejscach oraz opowiedzenie ich treści – omówienie etapów rozwoju żaby (ilustracja – załącznik 1).
  3. „ Majowa muzyka” – zabawa naśladowcza. Rodzic przygotowuje przedmioty w różnych kolorach. Cztery kolory mają przydzielony inny dźwięk: czerwony – rech, rech, zielony – kum, kum, niebieski – kła, kła, żółty – uch, uch. Następnie rodzic prezentuje szereg różnych kolorów, gdy dziecko widzi któryś z wymienionych kolorów, wydaje umówiony dźwięk (dla utrudnienia mogą to być dwa kolory np., zielony i żółty, wtedy dziecko wydaje dwa umówione dźwięki).
  4. „Na wiosennej łące” – zabawa ruchowa. Rodzic opowiada historię, a dziecko za pomocą gestów, ruchów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbuje odwzorować jej treść.
  5. Zabawy słownikowe – układanie zdań z podanymi przez rodzica wyrazami o tematyce związanej z łąką. Rozwijanie prostych zdań i równoważników zdań. Następnie prezentuje ilustrację „W stawie” (załącznik 2). Zadaniem dzieci jest podanie nazw pokazanych na niej elementów oraz przeprowadzenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów: staw, trzcina, ryby, kaczeńce, kaczki.
  6. „Masażyk” – zabawa relaksacyjna. Rodzic siedząc za dzieckiem recytując wiersz wykonuje ruchy na plecach dziecka, a później następuje zmiana ról

Chodzą dzieci na wycieczki - przesuwanie całych dłoni z góry na dół.

zakładają sandałeczki           - wędrowanie dłońmi złożonymi w pięść z dołu do góry,

panie za to szpileczki            - uderzanie palcem wskazującym po całych plecach,

a koniki – podkóweczki        - pukanie opuszkami wszystkich pięciu palców jednocześnie  od linii kręgosłupa na zewnątrz.

  1. „Pak mówi…” – zabawa dydaktyczna. Przed dzieckiem leży kartka formatu A4 oraz kolorowe figury geometryczne jednego rodzaju, np. same kwadraty. Rodzic trzyma w ręku sylwetę Paka. Wyjaśnia dziecku zasady zabawy: Pak – rodzic będzie mówił, w którym miejsc kartki dziecko ma położyć figurę. Za poprawnie i samodzielnie wykonane zadanie dziecko dostaje punkt. Połóż kwadrat na górze kartki. Połóż kwadrat z lewej strony kartki. Połóż kwadrat w lewym górnym rogu kartki. Rodzic także układa (w imieniu Paka), powinien kilka razy się pomylić. Po każdym poleceniu sprawdza, czy dziecko i Pak dobrze wykonali zadanie. Każdą pomyłkę na bieżąco koryguje.
Data dodania: 2020-05-20 21:25:07
Data edycji: 2020-05-20 21:37:06
Ilość wyświetleń: 477
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej