WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Czwartek 15.04.2021. Temat dnia: Na koncercie.

Czwartek 15.04.2021. Temat dnia: Na koncercie.

Propozycje zajęć na dzisiejszy dzień:

 

Zachęcamy do rozpoczęcia dnia „Zabawami ze Świeżakami”: https://youtu.be/Vq4LxW6QX7I lub zabawą z poniedziałku https://youtu.be/4_BOPF_WfsM

 

„Nutka” – zabawa na koncentrację. Dziecko i osoby uczestniczące w zabawie siedzą w kole, jedna osoba jest w środku. Recytując rymowankę, przekazują sobie nutkę (drobny przedmiot) tak, by osoba w środku nie zauważyło, kto ją ma.
Jak przyjemnie, jak wesoło,
kiedy nutka krąży w koło.
Nutka tu, nutka tam,
Ja tę nutkę złapię sam.
Zadaniem osoby w środku jest odgadnięcie, kto ma nutkę. Uczestnicy zabawy nie przerywają recytacji,
dopóki osoba szukająca nie powie głośno imienia osoby, która ma nutkę

 

„Na koncercie” – zabawy muzyczno-ruchowe.

  • „Wycieczka” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się zgodnie ze słyszanym akompaniamentem: marsz, bieg, podskoki ( https://youtu.be/4YFmTNqTfsU?t=58 od 0:58 do 2:26),
  • „Orkiestra” (https://youtu.be/7_bqbjnfReE) - wyjaśnienie pojęcia: orkiestra, gra na instrumentach perkusyjnych (zamiast nich używamy sprzętów domowych: misek, łyżek metalowych i drewnianych, grzechotek wykonanych z puszek, kubków po jogurcie itp.),
  • „Na koncercie” – zabawa improwizacyjna, rozmowa. Dziecko słucha nagrań 2 rodzajów dźwięków – nagrania orkiestry kameralnej i zespołu rockowego (z zasobów domowych lub koncert kameralny https://youtu.be/49gsxyadJZE, koncert rockowy https://youtu.be/h9QPhI7UDjo ) ogląda, tańczy przy nich dowolnie. Po wysłuchaniu opowiada, czym różniły się te dwie melodie, jaki miały charakter – do czego zapraszały,
  • „Instrumenty w orkiestrze” - zabawa słuchowa https://youtu.be/FwkAnAZo_zM . Dziecko odgaduje nazwę i głośno ją czyta. Możemy podać nazwy w języku angielskim (gitara – guitar, akordeon – accordion, skrzypce – violin, trąbka – trumpet, kontrabas – double , bass, harfa – harp, flet poprzeczny – flute, perkusja – drums).

 

„Na koncercie” – rozmowa z dziećmi.  Odtwarzamy fragmenty filmów przedstawiających zachowanie widzów na koncercie w filharmonii, na koncercie rockowym (lub przypominamy - koncert kameralny https://youtu.be/49gsxyadJZE, koncert rockowy https://youtu.be/h9QPhI7UDjo) i na koncercie plenerowym (https://youtu.be/xsGabFKUhoY). Ukierunkowujemy obserwacje pytaniami: W jakich miejscach mogą odbywać się koncerty? Jak zachowują się ludzie na każdym z koncertów? W jaki sposób okażemy artystom, że szanujemy ich muzykę? W jaki sposób widzowie mogą pokazać, że koncert im się bardzo podobał? Więcej na ten temat: Jak zachowywać się na koncertach? https://youtu.be/JFoJ7aJDJFo?t=29

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z plastikowymi butelkami (z poniedziałku –załącznik 1).

 

Karty Pracy, część 4, s. 7 – wskazywanie na rysunkach takich samych elementów, ćwiczenia w czytaniu.

 

„Domowy koncert” – zabawa twórcza. Dziecko samodzielnie szuka elementów w otoczeniu, z których będzie mogło wydobywać dźwięki przez uderzanie, pocieranie, tupanie. Może zaśpiewać dowolną piosenkę lub wybrać zabawę „Jestem muzykantem konszabelantem” ( https://youtu.be/or-xxFjWMy0 ) akompaniując sobie w wybrany przez siebie sposób. Do muzykowania dziecko może wykorzystać również swoje ciało (np. Bruno Mars - Uptown funk - Con percusión corporal https://youtu.be/uzXpvILRMog).

 

Czytanie i Pisanie, s. 62– odszukiwanie liter f, F w tekście, łączenie takich samych sylab, czytanie tekstu.

 

„Taniec węgierski” – zabawa taneczna z 2 chustkami https://youtu.be/k4TPbSniuUA

 

„Mój instrument muzyczny”– zabawa konstrukcyjna. Propozycje do wybrania https://ekodziecko.com/category/instrumenty lub według pomysłu dziecka

 

„Zaśpiewaj” – zabawa słuchowa https://youtu.be/4YFmTNqTfsU?t=147. Po zabawie zachęcamy dziecko do zaśpiewania swojego imienia wysoko i nisko.

 

„Gramy” – zabawa z chętnym dzieckiem. Jeżeli dziecko ma dzwonki chromatyczne gramy fragment (4–5 dźwięków) wymyślonej przez siebie melodii, a dziecko ma za zadanie powtórzyć to, co usłyszało. Następnie melodię do powtórzenia wymyśla dziecko.

Można wykorzystać wirtualne dzwonki https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/119/wirtualne-cymbalki

 

Dla ciekawych do posłuchania i obejrzenia:

Data dodania: 2021-04-15 07:56:00
Data edycji: 2021-04-15 08:05:41
Ilość wyświetleń: 253
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej