Czwartek 14.05 2020r
Temat dnia: Na łące
Proponowane działania:
„Na wiosennej łące” – zabawa ortofoniczno-ruchowa. Rodzic opowiada historie, a dzieci za pomocą gestów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbują odwzorować treść opowiadania.
Jest piękna pogoda, świeci słonko- dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, podnosi ręce do góry i wykonuje szybkie, rotacyjne ruchy dłońmi.
Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy- dziecko wstaje.
Mrówki budują swoje miasto- z rękami na biodrach dziecko wykonuje obrót tułowia, raz w lewo, raz w prawo.
Zajączki skaczą po łące- dziecko mówi trzy razy: kic, kic, kic, i wykonuje trzy skoki obu nóź (dziecko robią kilka takich serii).
Żabki pływają w jeziorze – dziecko mówi: kum, kum, kum, a potem robi dwa przysiady (dziecko robią kilka takich serii).
Ptaszki wysoko fruwają po niebie- stojąc w miejscu dziecko mówi: pi, pi, pi, a potem biega z rozłożonymi rękami.
Bocian dostojnie kroczy- dziecko idzie z wysokim podnoszeniem nóg, zatrzymuje się, wyciąga ręce do przodu i naśladuje ruch bocianiego dzioba, mówi: kle, kle.
Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze – dziecko mówi: szu, szu, szu, kołysze na boki wysoko podniesionymi rękami.
Zaczął padać majowy deszczyk – dziecko kuca i rytmicznie uderza w podłogę, mówiąc: kap, kap, kap.
Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków- dziecko siada w siadzie skrzyżnym na dywanie.
„Żaby” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP 4.8. Dziecko rozwiązuje zagadkę:
Jest zawsze roześmiana,
lecz gdy usłyszy bociana,
to o drogę się nie pyta,
tylko do wody szybko zmyka.
Następnie dziecko układa z liter napis żaba i wykonuje zadanie z KP 4.8.
„Na zielonej łące”- zabawa plastyczna przy piosence „Motyle na łące”. Będą potrzebne zielone kredki w różnych odcieniach, farby plakatowe oraz kawałki folii bąbelkowej. Dziecko przy melodii piosenki maluje zielonymi kredkami pionowe linie ruchami -raz w górę, raz w dół. Co jakiś czas rodzic robi przerwę w muzyce – wtedy dziecko zmienia odcień kredki na inny. Następnie maluje różnymi kolorami farb plakatowych kawałki folii bąbelkowej i stempluje ją na swojej kartce z zielonymi kreskami – powstają kolorowe kwiaty.
„Która z kolei” -zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje szablony kolorowych żab ustawionych w szeregu (żaby mogą zastąpić kolorowe klocki) – 9 sztuk. Zadaje dziecku pytanie: Która z kolei jest żółta /zielona / brązowa żaba?; Jaki kolor ma druga / piąta / pierwsza żaba?; Która żaba jest największa / najmniejsza? itp.
Zadania z PiL 67.
Zabawa relaksacyjna - masażyk. Dziecko siada na podłodze odwrócone plecami do rodzica. Rodzic czyta wiersz i wykonuje następne ruchy na plecach dziecka:
Chodzą dzieci na wycieczki (przesuwanie całych dłoni z góry na dół),
zakładają sandałeczki (wędrowanie dłońmi złożonymi w pięść z dołu do góry),
panie za to szpileczki (uderzanie palcem wskazującym po całych plecach),
a koniki podkóweczki (pukanie opuszkami palców jednocześnie od linii kręgosłupa na zewnątrz).
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=bMLsDqD86-E
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13