WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Czwartek 14.05 2020

Czwartek 14.05 2020

Czwartek 14.05 2020r

Temat dnia: Na łące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proponowane działania:

 

„Na wiosennej łące” – zabawa ortofoniczno-ruchowa. Rodzic opowiada historie, a dzieci za pomocą gestów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbują odwzorować treść opowiadania.

Jest piękna pogoda, świeci słonko- dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, podnosi ręce do góry i wykonuje szybkie, rotacyjne ruchy dłońmi.

Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy- dziecko wstaje.

Mrówki budują swoje miasto- z rękami na biodrach dziecko wykonuje obrót tułowia, raz w lewo, raz w prawo.

Zajączki skaczą po łące- dziecko mówi trzy razy: kic, kic, kic, i wykonuje trzy skoki obu nóź (dziecko robią kilka takich serii).

Żabki pływają w jeziorze – dziecko mówi: kum, kum, kum, a potem robi dwa przysiady (dziecko robią kilka takich serii).

Ptaszki wysoko fruwają po niebie- stojąc w miejscu dziecko mówi: pi, pi, pi, a potem biega z rozłożonymi rękami.

Bocian dostojnie kroczy- dziecko idzie z wysokim podnoszeniem nóg, zatrzymuje się, wyciąga ręce do przodu i naśladuje ruch bocianiego dzioba, mówi: kle, kle.

Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze – dziecko mówi: szu, szu, szu, kołysze na boki wysoko podniesionymi rękami.

Zaczął padać majowy deszczyk – dziecko kuca i rytmicznie uderza w podłogę, mówiąc: kap, kap, kap.

Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków- dziecko siada w siadzie skrzyżnym na dywanie.

 

„Żaby” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP 4.8. Dziecko rozwiązuje zagadkę:

Jest zawsze roześmiana,

lecz gdy usłyszy bociana,

to o drogę się nie pyta,

tylko do wody szybko zmyka.

Następnie dziecko układa z liter napis żaba i wykonuje zadanie z KP 4.8.

 

„Na zielonej łące”- zabawa plastyczna przy piosence „Motyle na łące”. Będą potrzebne zielone kredki w różnych odcieniach, farby plakatowe oraz kawałki folii bąbelkowej. Dziecko przy melodii piosenki maluje zielonymi kredkami pionowe linie ruchami -raz w górę, raz w dół. Co jakiś czas rodzic robi przerwę w muzyce – wtedy dziecko zmienia odcień kredki na inny. Następnie maluje różnymi kolorami farb plakatowych kawałki folii bąbelkowej i stempluje ją na swojej kartce z zielonymi kreskami – powstają kolorowe kwiaty.

 

„Która z kolei” -zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje szablony kolorowych żab ustawionych w szeregu (żaby mogą zastąpić kolorowe klocki) – 9 sztuk. Zadaje dziecku pytanie: Która z kolei jest żółta /zielona / brązowa żaba?; Jaki kolor ma druga / piąta / pierwsza żaba?; Która żaba jest największa / najmniejsza? itp.

 

Zadania z PiL 67.

 

Zabawa relaksacyjna - masażyk. Dziecko siada na podłodze odwrócone plecami do rodzica. Rodzic czyta wiersz i wykonuje następne ruchy na plecach dziecka:

Chodzą dzieci na wycieczki (przesuwanie całych dłoni z góry na dół),

zakładają sandałeczki (wędrowanie dłońmi złożonymi w pięść z dołu do góry),

panie za to szpileczki (uderzanie palcem wskazującym po całych plecach),

a koniki podkóweczki (pukanie opuszkami palców jednocześnie od linii kręgosłupa na zewnątrz).  

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=bMLsDqD86-E

 

Data dodania: 2020-05-14 09:52:10
Data edycji: 2020-05-14 09:57:01
Ilość wyświetleń: 229
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej