Symbole wielkanocne – proponujemy omówienie symboli związanych z Wielkanocą. Gromadzimy w koszyczku symbole Wielkanocne, dziecko je po kolei wyjmuje, a rodzic mówi, co on oznacza: jajka – nowe życie; baranek – Pan Jezus; zajączek – prezenty; owies – wiosna; palemki – tradycja chrześcijańska związana z Niedzielą Palmową i wjazdem Jezusa do Jerozolimy; babka wielkanocna – radość spotkania przy wielkanocnym stole.
Wcześniej można z dzieckiem przystroić koszyczek np. wstążeczkami, motylkiem z papieru, sztucznymi kwiatkami itp. według własnych pomysłów.
Wielkanocne zagadki – rozwiązywanie zagadek związanych ze świętami np.
Kurze depczą wciąż po piętach.
Skubią ziarna te małe żółte….
(kurczęta)
Gdy pogoda jest ponura,
Na swej grzędzie stroszy pióra.
Z koleżanką ciągle gdacze:
Kiedy pisklę swe zobaczę?
(kura)
Kury do kurnika - zabawa ruchowa – potrzebne będą kartoniki z narysowanymi oczkami
(1-7). Jeden zestaw jest rozłożony na podłodze, drugi w ręku rodzica. Dziecko spaceruje między rozłożonymi karteczkami naśladując kurę. Na hasło kura do kurnika rodzic pokazuje kartonik z wybraną liczbą kółek, a dziecko staje przy takim samym położonym na podłodze; dla utrudnienia na podłodze zamiast kartoników leżą różne przedmioty w określonej ilości (klocki, kredki, zabawki…)
Układanie zdań z wyrazem – zabawa dydaktyczna. Podajemy dziecku określony wyraz tematycznie związany ze świętami i układamy z nim zdania. Raz dziecko, raz rodzic. Proponujemy, by każdy ułożył 3-4 zdania z tym samym wyrazem. Można też następnie przeliczać wyrazy w ułożonych zdaniach.
Palma wielkanocna – praca plastyczna. Przygotowujemy patyczek (słomkę) do szaszłyków, krepinę i klej. Ucinamy kawałki krepy szerokości ok. 3cm i długości ok. 10cm. Dziecko otrzymuje kilka kawałków krepiny, nacina robiąc trawkę, łączy ze sobą klejem i okręca patyczek. Ozdabia wg własnego pomysłu.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13