„W wielkanocnym koszyku” – zabawy matematyczne. Dziecko ma podkładkę, 2 miseczki z 2 rodzajami liczmanów (po 10) np. małe klocki, ziarna fasoli, cukierki… znaki matematyczne = , +, - i liczby. Proponujemy zabawę w liczenie jajek w koszyczkach. Rodzic mówi zadanie np: Jurek włożył do koszyka tyle jajek (rzut kostką), a Zosia dołożyła jeszcze tyle (rzut kostką). Policz, ile to razem, zapisz liczbami oraz znakami. Dziecko liczy na swoim poziomie: w pamięci, na palcach albo z wykorzystaniem liczmanów. Podajemy kolejne zadania: Mama dołożyła jeszcze tyle (rzut 1 kostką) jajek. Ile było razem? Jurek wyjął z koszyka tyle jajek (rzut kostką). Ile jajek zostało w koszyku? Dziecko wykonuje analogiczne czynności jak poprzednio. Rodzic prowadzi zabawę tak, by dziecko raz dodawało, raz odejmowało (rzut 2 kostkami jest tylko za pierwszym razem, potem rzuca tylko 1 kostką).
Praca z: Karty Pracy cz.3, s.55 – rysowanie po śladzie, kolorowanie, czytanie, przeliczanie, kreślenie cyfr.
Praca z: Liczenie s.59 – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu, ćwiczenia w logicznym myśleniu, pisanie cyfr w liniaturze.
„Śmieszki z koszyka” – zabawa z czytaniem. Przed dziećmi stoją 3 koszyki. W pierwszym są rzeczowniki oznaczające osoby (mama, tata, wujek, pan, pani) i zwierzęta (kot, pies, goryl, kangur, ptak, kos itp.) pisane wielką literą. W drugim nazwy czynności (maluje, ma, kupuje, daje, myje, lepi, robi itp.), w trzecim także rzeczowniki, ale w formie stanowiącej zakończenie zdania (koperty, jajka, pisanki, miski, bazie, lody, mazaki, buty itd.). Dzieci losują dowolną kartkę z każdego koszyka i układają z wyrazów zdanie, które odczytują. Na osobnej kartce rysują kropkę i układają na końcu zdania.
Potrzebne: 3 koszyki (pudełka, miseczki…), kartki z wyrazami oznaczającymi osoby, zwierzęta, czynności, przedmioty (załącznik), małe kartki, mazak
„Wyścig zajęcy”– zabawa ruchowa na czworakach. Wyznaczamy miejsce startu i powrotu. Na hasło: Start dziecko porusza się zajęczymi skokami – na czworakach, dłonie oparte o podłogę, kolana w górze, odrywa złączone stopy i doskakuje do rąk, ręce przekłada dalej. Zawraca w miejscu powrotu i doskakuje na start. Można np. wprowadzić element rywalizacji z rodzeństwem.
„Wielkanocny koszyczek” – zabawa językowa. Dziecko układa zagadki na temat produktów znajdujących się w koszyku. Kolejno je prezentuje, a rodzeństwo (rodzic) podaje rozwiązanie. Za każdym razem następuje zamiana ról.