CZWARTEK 07.05.2020. TEMAT DNIA: CZY MUSIMY OSZCZĘDZAĆ WODE?

- Zachęcamy do rozpoczynania dnia ćwiczeniami porannymi - „Gimnastyka w domu i w przedszkolu” https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM&fbclid=IwAR1YH6yf_edNtN4WmoxSiQEEr9waVarMsJIz6iRRm7Mlrbya8t0GGqsLS9I
oraz zabawą z gazetami –https://www.youtube.com/watch?v=HcjbUSGIh3o
- Skąd się bierze woda? - burza mózgów, zachęcanie do odpowiedzi na pytanie po rozwiązaniu zagadki:
Służy do picia,
służy do mycia,
bez niej na ziemi
nie byłoby życia.
- Proponujemy również obejrzenie bajki „Cykl hydrologiczny” https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8
Można zadać dzieciom pytania: Gdzie znajduje sie woda?, Skąd się bierze? Dlaczego musimy oszczędzać wodę? W jaki sposób można to zrobić?
- „Kolorowy deszcz” – eksperyment z wodą https://www.youtube.com/watch?v=663gl8estHA lub http://dziubdziak.pl/jak-zrobic-chmure-deszcz-i-tecze-w-domu-eksperymenty-z-przedszkolakiem/
- „Pod wodą, nad wodą” – zabawa ruchowa: dorosły podaje nazwy zwierząt mieszkających w pobliżu wody lub pod wodą, dziecko naśladuje ich sposób poruszania się np: żaba, foka, bóbr, kaczka, rak, ryba. Można wykorzystać nagrania muzyki relaksacyjnej z nagrań własnych lub dostępnych tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=UR4mjn53IoU
- „Tropimy głoskę w”-prosimy dziecko o wyszukanie w otoczeniu lub wymyślenie przedmiotów / zwierząt / owoców, których nazwy zaczynają się głoską w. Praca z wykorzystaniem Kart pracy, cz.3., s.– czytanie globalne, wyraz podstawowy: worek. Łączenie z workiem obrazków, których nazwy zaczynają się głoską w.
- Skąd się bierze czysta woda? –zabawa badawcza po obejrzeniu bajki „Zanieczyszczenie rzek” https://www.youtube.com/watch?v=XwPK0mCWq2Y,
Razem z dzieckiem możemy zastanowić sie, co zanieczyszcza wodę i jak można temu zapobiec.
Aby z kranów płynęła czysta woda, buduje się urządzenia zwane oczyszczalniami. Istnieją w Polsce ośrodki, w których znajdują się czyste źródełka wody. Mają one właściwości lecznicze. Takie miejsca nazywamy sanatoriami.
Zachęcamy do przeprowadzenia doświadczenia i skonstruowania własnej oczyszczalni https://vimeo.com/224050213
Zadanie dodatkowe: proponujemy przeczytanie dzieciom bajki „W poszukiwaniu wody” https://tuptuptup.org.pl/w-poszukiwaniu-wody/ oraz wykonanie pracy plastycznej „Malowanie na soli” https://tuptuptup.org.pl/malowanie-na-soli/
lub „Bez wody nie byłoby życia” – wykonanie pracy plastycznej metodą kolażu. Wycinanie fragmentów gazet; kolorowego papieru, resztek folii, komponowanie pracy według własnego pomysłu.