„Co robimy, gdy jest nam nudno?” – rozmowa z dzieckiem. Drogi Rodzicu, zadaj dziecku pytania: Czy kiedyś było Tobie nudno?; W jakich sytuacjach się nudzisz?; Co można zrobić, żeby się nie nudzić? Podczas rozmowy można wspólnie dojść do wniosku, że aby nie było nudno, należy wymyślać i organizować wiele zabaw.
„Po mojej prawej stronie jest…”– zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje różne przedmioty (kredki, klocki, klamerki lub inne). Rodzic kładzie różne przedmioty po jego prawej i lewej stronie. Rodzic prosi dziecko, aby wskazało swoją prawą stronę i powiedziało np. jakie przedmioty znajdują się po prawej stronie.
„Dziupla mądrej sowy” – zabawa słownikowa. Rodzic pokazuje różne piłki (załącznik 1) i zadaje pytania: Jakie znasz piłki?; Czym się różnią?; Do czego służą?; Jak nazywają się sporty, w których wykorzystuje się takie piłki?
„Zawody sportowe”. Proponujemy kilka zabaw z różnymi piłkami:
„Umiem liczyć” – zabawa utrwalająca umiejętność przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi. Do tej zabawy potrzebujemy kółko do sersa lub kawałek sznurka i 10 małych piłeczek (można zgnieść papier i uformować z niego piłeczki). Rodzic wydaje polecenia: Włóż do kółka 3 piłki. Policz piłki. Dołóż jeszcze 2 piłki. Policz piłki. Dołóż jeszcze 5 piłek. Policz piłki. Tę zabawę można powtórzyć kilka razy, uwzględniając czynności dokładania i odkładania w zakresie dziesięciu. Następnie Rodzic prosi o przyniesienie dziesięciu dowolnych przedmiotów. Dziecko układa przyniesione przedmioty jeden obok drugiego, podaje ich nazwy i mówi który z kolei jest dany przedmiot.
Praca z K4, s. 19 – kolorowanie drogi według kodu. Zadanie dodatkowe – kolorowanie domków takich samych jak domek Paka.
„Wymyśl zdanie” – zabawa słownikowa. Układanie zdań z podanymi przez Rodzica wyrazami o tematyce związanej z Dniem Dziecka. Rozwijanie prostych zdań i równoważników zdań.