WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Babcia na hulajnodze 31.01.2022r.

Temat tygodnia: Babcia i dziadek

 

Temat dnia: Babcia na hulajnodze


Cele ogólne:

  • kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do starszych,
  • rozwijanie umiejętności budowania poprawnych wypowiedzi na określony temat,
  • wdrażanie do uważnego słuchania dłuższych opowiadań,
  • osłuchanie z piosenką,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter,
  • rozwijanie sprawności manualnej.


Cele operacyjne
Dziecko:

  • wyjaśnia, dlaczego dziadowie są znaczącymi osobami w rodzinie i dlaczego należy ich szanować,
  • odpowiada na pytania związane z tekstem opowiadania,
  • śpiewa piosenkę,
  • wymienia głoski w słowach balony, Bolek; układa schematy i modele słów balony, Bolek; określa miejsca samogłoski w słowach o prostej budowie fonetycznej,
  • opisuje wygląd liter b, B oraz odtwarza ich kształty,
  • rysuje portret.

    Propozycje zabaw:

 

  • Wyszukiwanie książek, w których występuje babcia. Opowiadanie o swojej ulubionej książce.
  • Swobodne wypowiedzi dzieci na temat: Dlaczego kocham moich dziadków?
  • Zabawy konstrukcyjne dostępnymi klockami.
  • Zapoznanie z melodią i tekstem piosenki Kraina babci i dziadka (sł. i muz. K. Gowik).

Tekst piosenki

  1. Mama w pracy, tata w pracy, mało widzą nas.
    Ale za to babcia z dziadkiem zawsze mają czas.
    Mama w biegu, tata w biegu, śpieszą się co dnia.
    Ale za to babcia z dziadkiem mają niezły plan!
    Drzwi krainy czarodziejskiej otwierają nam!
    Ref.: A tam lody kolorowe i zabawki odlotowe,
    karuzela i spacer z psem,
    wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!
    A tam kotki jak kłębuszki, a tam bitwa na poduszki.
    Potem pizza, a może dżem?
    Wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!
    2. Mama stara się jak może, by być bliżej nas,
    ale ciągle goni, goni ją ten wstrętny czas!
    Tata stara się jak może, aby z nami być,
    ale trudno jest na co dzień tak spokojnie żyć.
    Babcia z dziadkiem zapraszają, by się u nich skryć!
    Ref.: A tam lody…

Omówienie tekstu piosenki. Określenie jej budowy, charakteru melodii, metrum. Nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego.

  • Ćwiczenia poranne – zestaw nr 19.
    - Zabawa orientacyjno - porządkowa Śnieżynki.
    Przy nagrani dowolnej muzyki. Kiedy gra muzyka dzieci zmieniają się w płatki śniegu (poruszane przez wiatr - biegają). Na przerwę w nagraniu muzyki wiatr cichnie, a płatki śniegu spadają na ziemię dzieci kładą się na podłodze, na plecach.
    - Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - Zamiatamy śnieg.
    Dzieci maszerują w różnych kierunkach, naśladując zamiatanie śniegu – wykonują szerokie ruchy ramion z jednoczesnym skrętem tułowia: raz w jedną, raz w drugą stronę.
    - Ćwiczenie z elementem skoku i podskoku - Śniegowa zaspa.
    Dzieci poruszają się w różnych kierunkach przy dźwiękach dowolnej muzyki. Na klaśnięcie rodzica przeskakują przez zaspy, które pojawiły się na ich drodze.
    - Zabawa ruchowa z elementem równowagi - Na ślizgawce.
    Dzieci poruszają się po pomieszczeniu przy dźwiękach muzyki o zimowej tematyce, naśladując ruch ślizgania się na łyżwach. Na przerwę w muzyce przygotowują się do robienia piruetu – stają na jednej nodze w baletowej pozie.
  • Słuchanie opowiadania. Rodzic czyta opowiadanie Ewy Skarżyńskiej Babcia na hulajnodze - załącznik nr 1.
  • Zajęcia plastyczne - Portret babci.
  • Odkrywanie litery b: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
    Wyodrębnienie wyrazu podstawowego - balony. Rodzic pyta dziecko czym najczęściej dekoruje się pomieszczenie na uroczystość np. urodzinową.
  • Analiza i synteza słuchowa słowa balony.
    Dzieci dzielą słowo balony na sylaby oraz na głoski. Liczą, ile jest w słowie balony sylab, a ile głosek. Wyróżniają pierwszą głoskę. Następnie wymieniają inne słowa, w których głoskę b słychać: na początku, na końcu, w środku słowa.
  • Budowanie schematu słowa balony.
    Białe kartoniki dla każdego dziecka.
    Dzieci dzielą słowo balony na sylaby, układając i rozsuwając w odpowiedni sposób białe kartoniki. Dzieci układają kartoniki, wyklaskują sylaby i jednocześnie je wymawiają. Następnie zsuwają kartoniki i głośno wypowiadają całe słowo. Dalej dzieci układają tyle kartoników, ile głosek słyszą w słowie balony, wymawiają głoski głośno, dotykając kolejno kartoników. Tak samo postępujemy przy budowie schematu słowa Bolek.
  • Budowanie modeli słów balony, Bolek.
    Czerwone i niebieskie kartoniki dla każdego dziecka.
    Dzieci głośno wymieniają kolejne głoski w słowach balony, Bolek. Określają, czy głoska b jest spółgłoską, czy samogłoską (wymawiają ją długo i krótko). Pod schematami słów zaznaczają miejsca głoski b niebieskimi kartonikami. Wskazują pozostałe spółgłoski. Pozostałe głoski oznaczają czerwonymi kartonikami – to samogłoski. Kolejno je wybrzmiewają. Porównują liczbę samogłosek i spółgłosek w słowach.
  • Odkrywanie liter b, B.
    Potrzebna litera b: mała i wielka.
    Pokazujemy dzieciom literę b: małą i wielką. Dzieci określają ich wygląd. Następnie umieszczają kartoniki z literami b, B pod swoimi modelami słów balony, Bolek – we właściwych miejscach. Przypominamy, że imiona rozpoczynają się wielką literą.
  • Umieszczenie kartoników z poznanymi wcześniej literami we właściwych miejscach.
    Potrzebujemy kartoniki z literami k, K, a, A, i, I, l, L, n, N, o, O, y, Y, e, E. Dzieci układają kartoniki z poznanymi już wcześniej literami k, K, a, A, i, I, l, L, n, N, o, O, y, Y, e, E pod modelami słów balony, Bolek.
  • Dzieci starsze karta pracy, cz. 3, nr 32, 33, 34.
    Dzieci:
    - zwracają uwagę na podział słowa balony na sylaby, głoski oraz na samogłoski i spółgłoski,
    - otaczają pętlą zdjęcia, które mają w swoich nazwach głoskę b,
    - łączą obrazki tak, aby ostatnia głoska nazwy jednego obrazka była pierwszą głoską następnego obrazka,
    - czytają sylaby i wyrazy,
    - zaznaczają na niebiesko litery b, B w wyrazach,
    - czytają pary wyrazów, wymieniają różnice między nimi,
    - łączą liniami obrazki z właściwymi podpisami,
    - kreślą kształty liter b, B pisanych w powietrzu, na podłodze, na plecach rodzica,
    - piszą litery b, B po śladach, a następnie samodzielnie.
  • Dzieci młodsze karta pracy cz. 3, nr 28 i 29.
    Dzieci:
    - rysują szlaczek po śladach,
    - liczą balony Ady i Olka; mówią, kto ma ich więcej i o ile więcej,
    - kolorują balony tak, aby każdy z nich był inny,
    - czytają z rodzicem wyraz balony, układają obok taki sam wyraz z liter odszukanych wśród naklejek.
  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Herbatka dla dziadka.
    Rodzic układa na podłodze slalom. Wyznacza linie – startu i mety. Dziecko trzyma plastikowy kubek postawiony na talerzu, pokonuje slalomem wyznaczoną trasę.
  • Zadania dla chętnych - załącznik nr 2.
  • Zadania dla chętnych

https://view.genial.ly/61e492b71cb3c70d26b566d0/interactive-content-kochana-babciu-kochany-dziadkuby-anna-swic

 

MIŁEJ ZABAWY :)

Data dodania: 2022-01-31 12:31:25
Data edycji: 2022-01-31 13:11:25
Ilość wyświetleń: 303
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej