WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Babcia na hulajnodze 31.01.2022r.

Temat tygodnia: Babcia i dziadek

 

Temat dnia: Babcia na hulajnodze


Cele ogólne:

  • kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do starszych,
  • rozwijanie umiejętności budowania poprawnych wypowiedzi na określony temat,
  • wdrażanie do uważnego słuchania dłuższych opowiadań,
  • osłuchanie z piosenką,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie małych liter i wielkich liter,
  • rozwijanie sprawności manualnej.


Cele operacyjne
Dziecko:

  • wyjaśnia, dlaczego dziadowie są znaczącymi osobami w rodzinie i dlaczego należy ich szanować,
  • odpowiada na pytania związane z tekstem opowiadania,
  • śpiewa piosenkę,
  • wymienia głoski w słowach balony, Bolek; układa schematy i modele słów balony, Bolek; określa miejsca samogłoski w słowach o prostej budowie fonetycznej,
  • opisuje wygląd liter b, B oraz odtwarza ich kształty,
  • rysuje portret.

    Propozycje zabaw:

 

  • Wyszukiwanie książek, w których występuje babcia. Opowiadanie o swojej ulubionej książce.
  • Swobodne wypowiedzi dzieci na temat: Dlaczego kocham moich dziadków?
  • Zabawy konstrukcyjne dostępnymi klockami.
  • Zapoznanie z melodią i tekstem piosenki Kraina babci i dziadka (sł. i muz. K. Gowik).

Tekst piosenki

  1. Mama w pracy, tata w pracy, mało widzą nas.
    Ale za to babcia z dziadkiem zawsze mają czas.
    Mama w biegu, tata w biegu, śpieszą się co dnia.
    Ale za to babcia z dziadkiem mają niezły plan!
    Drzwi krainy czarodziejskiej otwierają nam!
    Ref.: A tam lody kolorowe i zabawki odlotowe,
    karuzela i spacer z psem,
    wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!
    A tam kotki jak kłębuszki, a tam bitwa na poduszki.
    Potem pizza, a może dżem?
    Wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!
    2. Mama stara się jak może, by być bliżej nas,
    ale ciągle goni, goni ją ten wstrętny czas!
    Tata stara się jak może, aby z nami być,
    ale trudno jest na co dzień tak spokojnie żyć.
    Babcia z dziadkiem zapraszają, by się u nich skryć!
    Ref.: A tam lody…

Omówienie tekstu piosenki. Określenie jej budowy, charakteru melodii, metrum. Nauka refrenu na zasadzie echa muzycznego.

  • Ćwiczenia poranne – zestaw nr 19.
    - Zabawa orientacyjno - porządkowa Śnieżynki.
    Przy nagrani dowolnej muzyki. Kiedy gra muzyka dzieci zmieniają się w płatki śniegu (poruszane przez wiatr - biegają). Na przerwę w nagraniu muzyki wiatr cichnie, a płatki śniegu spadają na ziemię dzieci kładą się na podłodze, na plecach.
    - Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - Zamiatamy śnieg.
    Dzieci maszerują w różnych kierunkach, naśladując zamiatanie śniegu – wykonują szerokie ruchy ramion z jednoczesnym skrętem tułowia: raz w jedną, raz w drugą stronę.
    - Ćwiczenie z elementem skoku i podskoku - Śniegowa zaspa.
    Dzieci poruszają się w różnych kierunkach przy dźwiękach dowolnej muzyki. Na klaśnięcie rodzica przeskakują przez zaspy, które pojawiły się na ich drodze.
    - Zabawa ruchowa z elementem równowagi - Na ślizgawce.
    Dzieci poruszają się po pomieszczeniu przy dźwiękach muzyki o zimowej tematyce, naśladując ruch ślizgania się na łyżwach. Na przerwę w muzyce przygotowują się do robienia piruetu – stają na jednej nodze w baletowej pozie.
  • Słuchanie opowiadania. Rodzic czyta opowiadanie Ewy Skarżyńskiej Babcia na hulajnodze - załącznik nr 1.
  • Zajęcia plastyczne - Portret babci.
  • Odkrywanie litery b: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
    Wyodrębnienie wyrazu podstawowego - balony. Rodzic pyta dziecko czym najczęściej dekoruje się pomieszczenie na uroczystość np. urodzinową.
  • Analiza i synteza słuchowa słowa balony.
    Dzieci dzielą słowo balony na sylaby oraz na głoski. Liczą, ile jest w słowie balony sylab, a ile głosek. Wyróżniają pierwszą głoskę. Następnie wymieniają inne słowa, w których głoskę b słychać: na początku, na końcu, w środku słowa.
  • Budowanie schematu słowa balony.
    Białe kartoniki dla każdego dziecka.
    Dzieci dzielą słowo balony na sylaby, układając i rozsuwając w odpowiedni sposób białe kartoniki. Dzieci układają kartoniki, wyklaskują sylaby i jednocześnie je wymawiają. Następnie zsuwają kartoniki i głośno wypowiadają całe słowo. Dalej dzieci układają tyle kartoników, ile głosek słyszą w słowie balony, wymawiają głoski głośno, dotykając kolejno kartoników. Tak samo postępujemy przy budowie schematu słowa Bolek.
  • Budowanie modeli słów balony, Bolek.
    Czerwone i niebieskie kartoniki dla każdego dziecka.
    Dzieci głośno wymieniają kolejne głoski w słowach balony, Bolek. Określają, czy głoska b jest spółgłoską, czy samogłoską (wymawiają ją długo i krótko). Pod schematami słów zaznaczają miejsca głoski b niebieskimi kartonikami. Wskazują pozostałe spółgłoski. Pozostałe głoski oznaczają czerwonymi kartonikami – to samogłoski. Kolejno je wybrzmiewają. Porównują liczbę samogłosek i spółgłosek w słowach.
  • Odkrywanie liter b, B.
    Potrzebna litera b: mała i wielka.
    Pokazujemy dzieciom literę b: małą i wielką. Dzieci określają ich wygląd. Następnie umieszczają kartoniki z literami b, B pod swoimi modelami słów balony, Bolek – we właściwych miejscach. Przypominamy, że imiona rozpoczynają się wielką literą.
  • Umieszczenie kartoników z poznanymi wcześniej literami we właściwych miejscach.
    Potrzebujemy kartoniki z literami k, K, a, A, i, I, l, L, n, N, o, O, y, Y, e, E. Dzieci układają kartoniki z poznanymi już wcześniej literami k, K, a, A, i, I, l, L, n, N, o, O, y, Y, e, E pod modelami słów balony, Bolek.
  • Dzieci starsze karta pracy, cz. 3, nr 32, 33, 34.
    Dzieci:
    - zwracają uwagę na podział słowa balony na sylaby, głoski oraz na samogłoski i spółgłoski,
    - otaczają pętlą zdjęcia, które mają w swoich nazwach głoskę b,
    - łączą obrazki tak, aby ostatnia głoska nazwy jednego obrazka była pierwszą głoską następnego obrazka,
    - czytają sylaby i wyrazy,
    - zaznaczają na niebiesko litery b, B w wyrazach,
    - czytają pary wyrazów, wymieniają różnice między nimi,
    - łączą liniami obrazki z właściwymi podpisami,
    - kreślą kształty liter b, B pisanych w powietrzu, na podłodze, na plecach rodzica,
    - piszą litery b, B po śladach, a następnie samodzielnie.
  • Dzieci młodsze karta pracy cz. 3, nr 28 i 29.
    Dzieci:
    - rysują szlaczek po śladach,
    - liczą balony Ady i Olka; mówią, kto ma ich więcej i o ile więcej,
    - kolorują balony tak, aby każdy z nich był inny,
    - czytają z rodzicem wyraz balony, układają obok taki sam wyraz z liter odszukanych wśród naklejek.
  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Herbatka dla dziadka.
    Rodzic układa na podłodze slalom. Wyznacza linie – startu i mety. Dziecko trzyma plastikowy kubek postawiony na talerzu, pokonuje slalomem wyznaczoną trasę.
  • Zadania dla chętnych - załącznik nr 2.
  • Zadania dla chętnych

https://view.genial.ly/61e492b71cb3c70d26b566d0/interactive-content-kochana-babciu-kochany-dziadkuby-anna-swic

 

MIŁEJ ZABAWY :)

Data dodania: 2022-01-31 12:31:25
Data edycji: 2022-01-31 13:11:25
Ilość wyświetleń: 349
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej