Temat dnia: NA ŚWIĄTECZNYM STOLE
Wielkanocny stół – porozmawiajcie z rodzicami, jak w waszym domu wygląda nakrycie wielkanocnego stołu, jakie potraw na nim stoją, jakie znajcie tradycje rodzinne związane ze świątecznym śniadaniem. Następnie zapraszam do przeczytania wiersza.
Wielkanocny stół Ewa Skarżyńska
Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.
Palmy – pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
a przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuścimy wiosnę.
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe.
Rozmowa na temat wiersza, odpowiedz na pytania:
„Święta Wielkanocne” – zachęcam do obejrzenia prezentacji, która przybliży wam symbole i zwyczaje świąt wielkanocnych. Kliknij w poniższy link a prezentacja sama się otworzy :)
„Wielkanocne obliczenia” – zabawa matematyczna. Przygotowujemy liczmany, np. nakrętki po napojach, guziki lub klocki. Rodzice czytają treść zadania, dzieci obliczają za pomocą liczmanów:
Piosenka pt.: „Wielkanocne życzenia” wysłuchaj piosenki i spróbuj zapamiętać słowa. (Załącznik nr 11)
Na rzeżuchę wskoczył zając.
Już wesoło kica,
i mazurkiem lukrowanym,
ciągle się zachwyca.
Ref. Nagle zjawił się kurczaczek,
nie wiadomo skąd,
życząc dobrych i wesołych Wielkanocnych Świąt.
Kurczak piórka swe nastroszył,
żurku zakosztował,
i pisankę w różne wzory,
pięknie pomalował.
Ref. Nagle zjawił się baranek
nie wiadomo skąd,
życząc dobrych i wesołych Wielkanocnych Świąt.
Kurczak z lukru, baran z cukru,
z czekolady zając,
powpadały do koszyka,
radośnie śpiewając.
Ref. Niech popłyną w świat życzenia,
do każdego z was.
Niech to będzie najpiękniejszy wielkanocny czas.
„Pisanka” – wypełnij pisankę szlaczkami i kolorami, pracę możesz wykonać kredkami, pisakami lub farbami. (Załącznik nr 12)
„Literowa dobieranka” – zaczynając od pierwszej litery, połącz z ilustracją te litery, które utworzą ich nazwy. (Załącznik nr 13)
Praca z KP3.42a – rysowanie pisanek po śladzie, rysowanie sztućców obok talerzy. (Załącznik nr 14)
Praca z KP3.42b – kolorowanie ilustracji zgodnie z kodem, pisanie po śladzie wyrazu Wielkanoc. (Załącznik nr 15)
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13