WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

8.05.2020 JAK DBAĆ O SŁUCH

8.05.2020 JAK DBAĆ O SŁUCH

Temat dnia: JAK DBAĆ O SŁUCH

 

,,Hałasowanie"poproś rodziców o przeczytanie opowiadania, a Wy Kochane dzieci w czasie słuchania opowiadania o przygodach bliźniaków Kuby i Buby postarajcie się zapamiętać, dokąd poszli tym razem i co się wydarzyło.

,,Hałasowanie” Grzegorz Kasdepke

Kuba i Buba musieli przyznać, że pan Waldemar, przyjaciel babci Joasi, to rzeczywiście bardzo kulturalny pan. Do tego stopnia, że czasami wręcz wstydził się chodzić z naszymi sympatycznymi bliźniakami po mieście – i to tylko dlatego, że, dajmy na to, naszła je ochota pobić się lub powyzywać. Ale któregoś razu to pan Waldemar narobił Kubie i Bubie wstydu – i to w muzeum!

– Jak tam w szkole?! – ryknął, gdy już się spotkali przed kasą muzeum.

Kuba i Buba aż podskoczyli z wrażenia. Babcia Joasia przygryzła wargi i dyskretnie rozejrzała się dookoła. Pani bileterka, ogłuszona doniosłym głosem pana Waldemara, przetykała sobie właśnie ucho.

– Nadal macie najwięcej uwag w całej klasie?!… – ryczał pan Waldemar. – Nie martwcie się,

za moich czasów kazano klęczeć na grochu!… Może dlatego mam teraz takie powykręcane

kolana!…

Pani bileterka pospiesznie skręcała kulki z papieru – najwyraźniej zamierzała wepchnąć je

sobie w uszy.

– Dlaczego pan Waldemar tak hałasuje? – szepnął Kuba, zerkając ze zdziwieniem na babcię

Joasię. – Zawsze był taki kulturalny…

– Chyba wyczerpały się baterie w jego aparacie słuchowym – westchnęła zarumieniona babcia.

– To pan Waldemar jest kulturalny na baterie?! – osłupiała Buba.

Ale babcia nie zdążyła nic odpowiedzieć, bo pan Waldemar podszedł właśnie do kasy – no

i trzeba było zająć się zemdloną bileterką.

Czy zapamiętaliście, dokąd wybrali się Kuba i Buba? Kto im towarzyszył?

Dlaczego pan Waldemar tak głośno mówił? Czy to jest kulturalne zachowanie, gdy mówimy

bardzo głośno w publicznych miejscach? Dlaczego? Jeśli dzieci mają trudność z odpowiedzią

na któreś pytanie, rodzicu możesz przeczytać raz jeszcze odpowiedni fragment tekstu.

 

,,Budowa ucha” -  zapoznanie z budową ucha – wykorzystując ilustrację (załącznik nr 9 ), poproś rodziców o przeczytanie poniższego tekstu a dowiesz się, jak to się dzieje, że słyszymy. 

Ucho pozwala nam wychwytywać różnorodne dźwięki. Potem dźwięki te wędrują przez specjalne kanaliki do mózgu. Bodźce dźwiękowe zmieniają wielokrotnie swoją formę.

Najpierw są falą dźwiękową rozchodzącą się w powietrzu. Potem bębenek i kosteczka słuchowa przekazują ją dalej. Wreszcie fala dźwiękowa zmienia się w sygnał elektryczny i dociera do mózgu. W mózgu sygnały są odbierane i segregowane. W ten sposób „słyszymy”.

 

,,Dźwięki z naszego otoczenia” - zabawa słuchowa, rodzicu poproś dziecko, by zamknęło oczy i spróbowało się wsłuchać w różne dźwięki. Dzieci słuchają przez parę minut, następnie określają, jakie dźwięki słyszały, i czy były one przyjemne, czy nieprzyjemne. Podczas zabawy można narysować przedmioty, które dzieci rozpoznają po dźwięku. (Załącznik 10)

 

„Układam wyrazy” – zabawa językowa z wykorzystaniem Alfabetu. Dzieci - waszym zadaniem będzie ułożenie poniższych wyrazów: hamak, haki, huba, Helena, hipopotam, huragan, hycel. (Załącznik nr 11)

 

Praca z KP4.19b – rysowanie odpowiednich symboli pod obrazkami przedstawiającymi sytuacje związane z hałasem. (Załącznik nr 12)

 

„Kącik grafomotoryczny” – praca z KP4.20a, samodzielne pisanie liter h, H, pisanie zdań po śladzie. (Załącznik nr 13)

Data dodania: 2020-05-07 23:25:57
Data edycji: 2020-05-07 23:31:35
Ilość wyświetleń: 614
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej