Temat dnia: „Liczymy kurczątka”
Cele główne:
− rozwijanie umiejętności liczenia,
− rozwijanie sprawności fizycznej.
1. Zabawa Gdzie były pisanki?
Do zabawy potrzebne będą: pięć kartonowych dużych sylwet pisanek.
Pokazujemy dziecku kartonowe sylwety pisanek. Dziecko je liczy (5). Potem odwraca się
tyłem do pokoju, a Ty drogi Rodzicu chowasz sylwety w pokoju. Zadaniem dziecka jest
odszukanie pisanek i określanie, gdzie się znajdowały.
2. Ćwiczenia w liczeniu – Na wiejskim podwórku – załącznik nr 1, lub link do wyboru:
https://www.thinglink.com/scene/759190393282625537
− Nazwijcie zwierzęta: dorosłe i młode.
− Ile jest kurczątek? Ile jest kaczuszek?
− Których zwierząt jest więcej?
− Ile jest cieląt? Ile jest źrebiąt?
− Których zwierząt jest więcej?
− Gdzie znajdują się kurczątka?
3. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kura i kurczęta”.
Rodzic odgrywa rolę kury, dziecko to kurczątko. Kura chodzi po pokoju, mówiąc: Ko, ko,
ko…, a dziecko poruszają się wokół niej w dowolnym kierunku,
powtarzając: Pi, pi, pi. Kiedy kura przestanie wydawać odgłosy i przykucnie,
kurczątko zbiegają się do niej i przytulają do siebie. Również przez chwilę są w ciszy.
4. Ciąg dalszy ćwiczeń z obrazkiem „Na wiejskim podwórku”
− Gdzie znajdują się kaczuszki?
− Gdzie znajduje się źrebię ?
− Gdzie znajdują się jagnię?
− Które z tych zwierząt znoszą jajka?
5. Zabawa Poznajemy budowę jajka.
Do zabawy potrzebne będzie: surowe jajko.
6. Karta pracy, cz. 2, nr 22.
− Kochane dzieci - rysujcie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki. Pokolorujcie
rysunek.
− Rysujcie po śladach rysunków jajek, mówiąc tekst za mamą.
7.Gimnastyka – rozwijanie sprawności fizycznej - filmik
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&ab_channel=WPODSKOKACH
Miłej zabawy !
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13