Środa (31.03.2021)
Temat dnia: Wielkanocne przysmaki
Cel ogólny: zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi.
Tablica demonstracyjna (Załącznik nr 1)
Dziecko zapoznaję się z obrazkiem i odpowiada Rodzicowi na poniższe pytania:
− Jak wygląda stół przygotowany na wielkanocne śniadanie?
− Co się na nim znajduje?
• Zapoznanie z treścią wiersza poniżej:
Słuchanie wiersza Marioli Golc Wielkanocne przysmaki.
Święta wielkanocne
pachną przysmakami.
Czuć już wonny żurek
i keks z bakaliami.
A drożdżowa baba
ze stołu spogląda.
W białej sukni z lukru
pięknie dziś wygląda.
Pan mazurek pachnie
słodką czekoladą.
Koronę z owoców
już na niego kładą.
Smakowitych potraw
znacie jeszcze wiele.
Spróbujcie ich trochę
w świąteczną niedzielę
Rozmowa inspirowana treścią wiersza.
- Wyjaśnianie niezrozumiałych słów:
drożdżowa baba, lukier, mazurek, keks.
- Omówienie, co się znajdowało na wielkanocnym stole.
Rodzic rozmawia z dzieckiem o świątecznych wypiekach. Pokazuje obrazki z różnymi rodzajami ciast. Pomaga dziecku nazwać wielkanocne ciasta.
Dziecko określa, jakie są baby – wysokie, a jakie mazurki – niskie. Zwraca uwagę na elementy ozdobne ciast: baby: polane lukrem, polewą czekoladową, obsypane rodzynkami; mazurki: wzory z kolorowego lukru, ozdobione rodzynkami, orzechami, migdałami. (załącznik 2,3.)
Osłuchanie z piosenką „ Hopla, hopla!”
https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c
Tekst piosenki:
Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4
Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x2
Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4
Zabawa naśladowcza przy piosence.
Na refrenie proponuję, aby dzieci podskakiwały, naśladując skoki zająca.
Po opanowaniu słów refrenu podskakują z jednoczesnym rytmicznym powtarzaniem tekstu.
Zadanie na dziś:
(Obejrzyjcie pierwszy koszyk z pisankami. Potem obejrzyjcie drugi – znajdujący się pod nim. Pisanki w jakim kolorze brakuje w drugim koszyku? Narysujcie ją obok koszyka)
Życzę miłej zabawy !!!
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13