31.03.2020 Temat dnia: DOMY ZWIERZĄT.
Proponuję przygotować do tej zabawy ryż preparowany. Proszę, by podczas słuchania opowiadania dzieci naśladowały ruchami narządów mowy i dźwiękami zachowania zwierząt.
( Tekst w załączniku )
Proszę drodzy rodzice, abyście przeczytali dzieciom następujące słowa: krowa, kot, kura, indyk, koń, owca. Teraz dzieci podzielcie te wyrazy na głoski i wykonajcie tyle kroków do przodu, ile jest głosek w danym słowie.
Drodzy rodzice przeczytajcie wiersz dzieciom.
Dorsz Dionizy, jak bociany,
chciał mieć gniazdo pod chmurami,
lecz, gdy znalazł się na dachu,
zaraz drapnął w dół ze strachu.
Ślimak Dyzio chciał się ukryć,
hen, na drzewie, w dudka dziupli,
a ów dudek z marnym skutkiem
wtykał czubek w kundla dudkę…
Pies się do muszelki wciskał,
ale zmieścił tam ćwierć pyska.
Dzik w pośpiechu siadł na grzędzie
spadał z niej dwa razy prędzej.
Pomyśleli … podumali…
I do domów się udali.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania.
- Czy wiersz was rozbawił?, Dlaczego?
- Które zwierzę was najbardziej rozbawiło?
- Posłuchajcie wiersza jeszcze raz i powtórzcie rymujące się słowa.
- O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu?
- Gdzie zwykle mieszkają te zwierzęta?, Dlaczego właśnie tam?
- Gdzie chciało zamieszkać każde z tych zwierząt?
- Jak się skończyły ich próby zamieszkania w innych niż zwykle miejscach?
- Czy to były odpowiednie dla nich domy?, Dlaczego?
- Co by było gdyby, gdyby człowiek chciał zamieszkać w tych miejscach, które wybrały zwierzęta?
- Po co zwierzęciu potrzebny jest dom?
- Jak się nazywają domy znanych nam zwierząt: kury, świni, konia, krowy?
Proponuję przygotować blok rysunkowy i farby lub kredki.
Dziecko maluje dowolne zwierzę i jego dom.
Proponuję przygotować liczmany dla dziecka np. klocki, nakrętki po napojach lub inne.
Następnie dzieci układają je zgodnie z treścią zadań i przeliczają, np.:
- W gospodarstwie pani Marysi są: 2 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile pani Marysia ma zwierząt?
- Na słońcu wygrzewają się 2 koty, 3 pieski. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?
- Na podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?
Praca z KP3.36a – łączenie zwierząt z ich domami, pisanie po śladzie.
Praca z KP3.36b – rysowanie na planszy pionka zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek.
64-700 Czarnków
ul. Wroniecka 13