WOLNE MIEJSCA W PRZEDSZKOLU NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

31.03.2020 Przykładowe zajęcia dla dzieci.

31.03.2020 Temat dnia: DOMY ZWIERZĄT.

 

  1. Zabawa ,,Dzień dobry zwierzątka’’

Proponuję przygotować do tej zabawy ryż preparowany. Proszę, by podczas słuchania opowiadania dzieci naśladowały  ruchami  narządów mowy i dźwiękami  zachowania zwierząt.

( Tekst w załączniku )

  1. Zabawa słowno – ruchowa ,, Tyle kroków’’

Proszę drodzy rodzice, abyście przeczytali dzieciom następujące słowa: krowa, kot, kura, indyk, koń, owca. Teraz dzieci podzielcie te wyrazy na głoski i wykonajcie tyle kroków do przodu, ile jest głosek w danym słowie.

  1. Wiersz ,, W domu najlepiej’’ A. Frączek

Drodzy rodzice przeczytajcie wiersz dzieciom.

Dorsz Dionizy, jak bociany,

chciał mieć gniazdo pod chmurami,

lecz, gdy znalazł się na dachu,

zaraz drapnął w dół ze strachu.

Ślimak Dyzio chciał się ukryć,

hen, na drzewie, w dudka dziupli,

a ów dudek z marnym skutkiem

wtykał czubek w kundla dudkę…

Pies się do muszelki wciskał,

ale zmieścił tam ćwierć pyska.

Dzik w pośpiechu siadł na grzędzie

spadał z niej dwa razy prędzej.

Pomyśleli … podumali…

I do domów się udali.

 

Spróbujcie  odpowiedzieć na pytania.

- Czy wiersz was rozbawił?, Dlaczego?

- Które zwierzę was najbardziej rozbawiło?

- Posłuchajcie wiersza jeszcze raz i powtórzcie rymujące się słowa.

- O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu?

- Gdzie zwykle mieszkają te zwierzęta?, Dlaczego właśnie tam?

- Gdzie chciało zamieszkać każde z tych zwierząt?

-  Jak się skończyły ich próby zamieszkania w innych niż zwykle miejscach?

- Czy to były odpowiednie dla nich domy?, Dlaczego?

- Co by było gdyby, gdyby człowiek chciał zamieszkać w tych miejscach, które wybrały zwierzęta?

- Po co zwierzęciu potrzebny jest dom?

- Jak się nazywają domy znanych nam zwierząt: kury, świni, konia, krowy?

 

  1. Praca plastyczna ,,Zwierzęta i ich domy’’

Proponuję przygotować blok rysunkowy i farby lub kredki.

Dziecko maluje dowolne zwierzę i jego dom.

 

  1. Zabawa ,,Matematyka w zagrodzie’’

Proponuję przygotować liczmany dla dziecka np. klocki, nakrętki po napojach lub inne.

Następnie dzieci układają je zgodnie z treścią zadań i przeliczają, np.:

- W gospodarstwie pani Marysi są: 2 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile pani Marysia ma zwierząt?

- Na słońcu wygrzewają się 2 koty, 3 pieski. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?

- Na podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierząt jest na podwórku?

 

  1. A teraz praca z kartą pracy.

Praca z KP3.36a – łączenie zwierząt z ich domami, pisanie po śladzie.

Praca z KP3.36b – rysowanie na planszy pionka zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek.

 

 

 

Data dodania: 2020-03-31 12:24:29
Data edycji: 2020-03-31 12:36:48
Ilość wyświetleń: 319
godło Polski - link do strony głównej
Kontakt

64-700 Czarnków

ul. Wroniecka 13

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej